Главная Новости Политика Александр Лавринович: “Такого определения, как «недействительные выборы», нет в Законе о выборах президента”
commentss НОВОСТИ Все новости

Александр Лавринович: “Такого определения, как «недействительные выборы», нет в Законе о выборах президента”

23 сентября 2004, 17:45
Поделитесь публикацией:
Александр Лавринович: “Такого определения, как «недействительные выборы», нет в Законе о выборах президента”

В Интернет-газете "proUA" состоялась чат-конференция с министром юстиции Александром Лавриновичем

- Насколько действенна, по Вашему мнению, система Третейских судов вообще? И в Украине, в частности?

- Очень действенна вообще. В Украине будет действенна, когда она сформируется.

- Що стало причиною ліквідації Центру європейського і порівняльного аналізу? Якщо звичайна реорганізація, то чому його покинуло 12 із 16 його співробітників?

- Звідки Ви взяли взагалі, що Центр ліквідовано? Звільнилось кілька людей після перевірки КРУ Мінфіну.

— На Вашу думку, чи реальним виглядає сценарій визнання президентських виборів в Україні недійсними?

- Такий сценарій не може бути реальним. Тому що такого визначення як "недійсні вибори" не має в Законі про вибори президента.

- Мінюст оголосив, що має намір звернутись до Верховного суду з проханням заборонити УНА Едуарда Коваленка за розпалювання міжетнічної ворожнечі. Ваше міністерство вже зробило таке подання чи ні? І загалом, яка із нині діючих партій може потрапити під заборону?

- Відповідь з питанням: який Мінюст коли оголошував? Мені про таке оголошення невідомо. Може бути заборонена будь-яка партія, яка порушує визначені Конституцією засади функціонування. А забороняє Верховний суд.

- Які ваши плани після виборів? Чи існує можливість, що частина Уряду залишиться на своїх місцях?

- Я думаю, що для кожної людини життя не закінчується і не починається на якісь посаді. тому далі буду працювати і реалізовувати там, де це буде можливо. Буду працювати на користь своєї країни і на користь своєї сім"ї.

- Доброго дня, пане міністре. УНІАН сьогодні стверджує, що : ФЕДЕРАЛЬНЫЙ СУД КАНАДЫ ОТМЕНИЛ РЕШЕНИЕ ОБ АРЕСТЕ УКРАИНСКОГО САМОЛЕТА “РУСЛАН” .

скажіть , коли цей літак можна буде повернути в Україну? І що саме робила Україна задля звільнення свого майна? ( аби подібний випадок став прецедентом на майбутнє, бо в нас весь час щось заарештовують за кордоном) і ще, чи УКРАЇНА щось ( мається на увазі майно) в когось на своїй території заарештувала?

- Україна на своїй території ще нічого не заарештовувала. А щоб майно України не заарештовували за кордоном, треба уважно ставитись до контрактів, які укладають різні органи, що мають управлінські функції, і кваліфіковано відстоювати свою правоту при розгляді в міжнародних судах і арбітражах. А літак може сьогодні вже вилетіти до Києва, оскільки арешт вже знято.

Ваш заместитель — господин Мармазов уличен в плагиате (об этом писали практически все СМИ). Не стыдно иметь такого заместителя?

- Не соромно. Я взагалі вважаю, що Міністерство має дуже кваліфікованого керівника в особі Мармазова. І стверджувати про плагіат — неправомірно, оскільки жодним чином це не доводилось і не досліджувалось. Відповідь на це дав сам Мармазов. І мені шкода, що ті, хто читають звинувачення, не читають потім аргументовані відповіді на ці звинувачення.

- Як Ви дивитесь на те, щоби органи юстиції в Україні мали ту саму повноту влади, що й Департамент юстиції США? Як вплинуло на статус органів юстиції переведення у Ваше відомство виконавчої служби?

- Стосовно першого. Не можна розглядати компетенції чи повноваження будь-якого органу влади з відривом від загальної системи влади. Система юстиції України ніколи не буде калькою. Оскільки в нас різні форми державного правління, і різні форми державного устрою. Але я вважаю, що функції юстиції в Україні з часом обов"язково будуть розширятись. Стосовно виконавчої служби, вона не передавалась юстиції, вона створювалась у 1999 році.

- В Верховном Совете работают помощники народных депутатов Украины, которые выписывают тексты законопроэтов, поправок и предложений к ним. К сожалению, сегодня нет ВУЗа, который готовил бы специалистов такого профиля. Я имею экономическое образование и достаточный опыт законотворческой работы. Получать просто юридическое не вижу смысла, так как необходимо именно узкопрофильное, спицифическое образование. Читала, что планируют создание учебного заведения именно для специалистов по законотворчеству. Скажите пожалуйста, когда и где такой ВУЗ будет и как туда можно будет поступить?

- Неможливо взагалі створити інститут, який готує законодавців. Але здобуття спеціальних знань в нормопроектуванні є важливим і необхідним. І Міністерство юстиціїї вже протягом трьох років реалізує проект навчання нормопроектуванню тих, хто вже має спеціальну освіту. Крім того, основи нормопроектування вже викладаються в Національній юридичній академії імені Ярослава Мудрого.

г-н Лавринович, хотелось бы узнать о перспективах "Концепции реформирования правосудия на 2005-2010 гг"

- Концепція реформування правосуддя закладена Законом про судоустрій і її реалізація, а також коригування можуть відбуватися виключно через ухвалення рішень парламентом відповідно до пропозицій, які в тому числі надаються Кабінетом Міністрів України.

- г-н Лавринович, как можно оценить результаты деятельности недавно созданной Государственной Судебной Администрации

- Оцінка роботи інших органів державної влади може даватись тими, хто їх створює, або громадянами. Але ніяк не міністерством чи міністром.

— Чи існує насправді висновок Вашого міністерства з приводу створення парламентської комісії моніторингу виборчого процесу?

- Міністерство юстиції завжди вчасно і в повному об"ємі виконує всі доручення, які дають Верховна Рада України, Президент і прем"єр-міністр.

- Каким образом будет осуществляться материально-техническая поддержка судов? Что уже сделано и что входит в планы Министерства Юстиции Украины?

- Міністерство юстиції України займалось матеріально-технічною підтримкою судів до 2002 року. З 2002 року цим займається Судова адміністрація

Чи потребує реформ українська правова система, і з чого починати?

- З моєї точки зору потребує реформи. І починати потрібно з формування концептуальних структур, які зобов"язані забезпечувати підготовку нормативних актів, і їх точне правозастосування. Одночасно важливо точна визначеність кроків по реформуванню судової системи. Мова йде про розробку функціонального алгоритму і забезпечення розробки і ухвалення нормативного акту, як би він не називався...розпорядження , статут, закон, Визначення процедури прийняття до розгляду, самого розгляду і ухвали, набуття чинності, втрата чинності, внесення змін. І відповідно побудова управлінських інституцій, які можуть забезпечувати ефективне правозастосування і контроль за правильністю застосування норм права.

- В начале августа текущего года своим письмом №31-32/1373, направленным начальникам областных управлений юстиции, Министерство Юстиции Украины указало нотариусам на необходимость проверки достоверности доверенностей, засвидетельствованных нотариусами Российской Федерации, Республики Беларусь и Республики Молдова.

Однако согласно международным нормам, в частности Конвенцией о правовой помощи и правовых отношениях по гражданским, семейным и уголовным делам, заключенной странами-членами СНГ, документы (доверенности), выданные и засвидетельствованные в установленной форме на территории одного из государств, не нуждаются в каком-либо дополнительном удостоверении.

Нотариусы Украины уже приняли письмо Министерства Юстиции к исполнению и отказываются осуществлять нотариальные действия на основании доверенностей выданных на территории стран, указанных выше.

Как ВЫ можете объяснить такое несоответсвие требований возглавляемого Вами ведомства с нормами международных договров Украины?

- У нас ніколи не було і не буде кроків, які б суперечили чинним для України міжнародним договорам.

- Чи бувають суперечки між Мінюстом і юруправлінннями ВР кабміну і т.д.

- Некоректне порівняння. Але спілкування безумовно існує між фахівцями, які існують, у всіх названих структурах чи органах виконавчої влади.

- Чи планується збільшення заробітної плати працівникам Міністерства юстиції України?

- Планується завжди

- Чи мають право працівники управлінь юстиції перевіряти роботу юридичних відділів місцевих державних адміністрацій?

- Перевіряти роботу — ні, надавати допомогу — так. Перевіряти відповідність нормативних актів, що видаються місцевими держадміністраціями — зобов"язані

- Каковы, на Ваш взгляд, перспективы развития нотариата в Украине? Необходимо ли создание профессиональной палаты нотариусов?

- Розвиток нотаріату в Україні буде достатньо успішним. І нотаріуси будуть відігравати дедалі більшу роль в правовій системі України. Сподіваюсь, що після ухвалення нової редакції Закону про нотаріат, цього року розпочнеться реальна робота по створенню єдиної системи нотаріату.

Стосовно палати — обов"язково має бути орган професійного саморегулювання з достатньо високими повноваженнями. Для забезпечення належного професійного рівня і контрольної функції надання якісних нотаріальних послуг населенню

- Согласно информации предоставленной пресс-службой Минюста с начала 2004 года 12% всех зарегистрированных общественных организаций своей целью определили укрепление законности и правопорядка в Украине. Насколько состояние законности и правопорядка в стране укрепилось в связи с деятельностью таких организаций?

- Я не знаю таких критеріїв, за якими можна було б оцінити внесок цих організацій.

— У разі, якщо Асоціація приймає рішення про створення постійно діючого Третейського суду при Асоціації та подає відповідні до Закону України "Про третейські суди" документи до Київського міського управління юстиції, то яким чином після отримання свідоцтва реєструвати регіональні представництва постійно діючого Третейського суду, визначаючи розташування третейських судів за адміністративно-територіальним принципом?

Чи буде вестися реєстр таких регіональних представництв постійно діючого Третейського суду при Асоціації міськими чи обласними управліннями юстиції? Яка процедура звернення до них? Нажаль, зазначений Закон не коментує це питання.

- Всі питання, які виникають у зв"язку з цим, можна з"ясувати в управлінні реєстрації об"єднань і громадян Міністерства юстиції

- Чи потрібна Україні політична реформа?

- Відповідаю не як міністр юстиції. Як громадянин, який щось трошки зробив, щоб ця держава з"явилася. Політична реформа — є крайньою потребою українського суспільства. Потрібно точна відповідність суспільного вибору в парламенті і відповідно до цього вибору — сформовані органи виконавчої влади.

- Мінюст виступив із ініціативою ліквідувати військові суди. Поясність, будь ласка, позицію Вашого міністерства.

- Потрібно, мабуть, уточнити. З ініціативою ліквідації в 2000 році виступив народний депутат Лавринович О.В. ( виборчий округ 121). Позиція полягала тоді і сьогодні, що в Україні повинні функціонувати суди відповідно до визначеної Конституцією моделі. Сьогодні цю позицію поділяють керівництво Міністерства юстиції, керівництво Верховного суду, Кабінет Міністрів України, який скерував проект закону про ліквідацію до парламенту.

- Де може проголосувати на виборах людина, яка не має реєстрації (прописки)?

Прокоментуйте, будь ласка, той факт, що відсутність реєстрації суттєво обмежує права громадянина, а в суспільній свідомості не відрізняється від прописки, вже визнаної антиконституційною.

- Наявність чи відсутність реєстрації не може бути причиною обмеження чи перешкоди прав громадян. Реєстрація — це воля громадянина, яку він реалізує в передбачений державою системі і спосіб. І якщо прописка була системою дозволу чи заборони, то реєстрація є системою інформування громадянином держави про те, де він проживає, і де держава може забезпечити реалізацію його всіх конституційних прав. Якщо виникають перешкоди в реалізації своїх прав, відновлювати порушене право відповідно до Конституції України, громадянин може в судовому порядку.



Читайте Comments.ua в Google News
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.
comments

Обсуждения

comments

Новости партнеров


Новости

?>
Подписывайтесь на уведомления, чтобы быть в курсе последних новостей!