Рубрики
МЕНЮ
3
Политолог, кандидат политических наук, доктор философии, юрист, финансист
Исполнительный директор Ассоциации органом местного самоуправления "Международная ассоциация малых громад"
США підвищує ставку мита до 35% на низку найменувань російського імпорту у зв'язку з призупиненням нормальних торгових зв’язків із рф. А саме, внаслідок призупинення торговельного статусу Росії як «найбільшого сприяння» PNTR у зв'язку з її війною в Україні, йдеться у заяві, опублікованій Білий домом. Фактично це називається «загороджувальним митом». Тобто, формально не заборонений до ввезення на територію США товар зростає у ціні до неконкурентоспроможної з аналогічними товарами. Якщо ж товар ексклюзивний, то виробник позбавляється більшої частини маржі. Отже, по суті, це ті ж санкції, тільки «вид збоку».
А тепер по суті питання, це цікаво. Адміністрація президента США Байдена опублікувала перелік із 570 російських товарних позицій, на ввезення яких у США тепер підвищується ставка мита у 35%. Він набуває чинності через 30 днів після 27 червня. Підкреслю, це наслідок рішення, яке було ухвалене представниками конгресу 7 квітня відносно позбавлення Росії та Білорусії статусу постійних нормальних торгівельних відносин (PNTR - permanent normal trade relations).
Що таке статус РNTR? Статус постійних нормальних торговельних відносин (РNTR) або «найсприятливіша нація» (MFN), торговий статус використовується для позначення недискримінаційного ставлення до торгового партнера в порівнянні з іншими країнами. На практиці мита на імпорт із країни, що набула статусу РNTR, встановлюються за нижчими ставками, ніж мита з країн, які не отримали такого режиму. Таким чином, імпорт із країни, що не входить до РNTR, може виявитися у значно більш невигідному становищі за ціною, порівняно з імпортом із країн зі статусом РNTR.
Зауважу, статус постійних нормальних торговельних відносин (PNTR) Росія отримала лише у 2012 році за президента США Барака Обами. І то тільки на підставі того, що 22 серпня 2012 року росія приєдналася до ВТО після завершення 19-річного процесу приєднання. А відповідно до правил ВТО, які вимагають, щоб кожен член надав членам, що знову приєдналися, «негайний і беззастережний» статус найбільшого сприяння (НБН) або PNTR. Зазначу, тільки дві країни -- Куба та Північна Корея -- не мають статусу РNTR у торгівлі зі США. До речі, США надало Україні статусу РNTR ще у 2006 році, що дуже дратувало керівництво росії, як зазначають американські посадовці з Білого дому.
Отже, щоб відповідати правилам ВТО, США довелося поширити у 2012 році статус PNTR на Росію. Хоча росії було заборонено отримувати статус PNTR, відповідно до розділу ІV Закону про торгівлю (1974р), який включає так звані вимоги поправки Джексона-Веніка. І США прийшлося приймати окремий закон відносно росії, який скасовував застосування норм Розділу IV (Р.402, поправка Джексона-Веніка ) Закону про торгівлю.
Ну, що ж на протязі майже 20 років росія добивалася входження у ВТО, включала велике лобі що добитися від США прийняття окремого закону щоб отримати статус постійних нормальних торговельних відносин із США – і що в сухому залишку, зараз. А зараз відсутність статусу PNTR означає, що США може встановлювати будь-які тарифи на імпорт російської продукції, що в принципі вони і зробили. «Відкликання PNTR у Росії ускладнить для Росії торгівлю із США», - як заявив Байден.
Нагадаю, у березні Білий дім оголосив, що країни «Великої сімки» (США, Канада, Японія, Великобританія, Німеччина, Франція, Італія) позбавлять Росію статусу PNTR разом з ними. І 14 березня постійні представники при ЄС країн-учасниць схвалили заяву до ВТО, в якій просили позбавити росію статусу найбільшого сприяння. Зауважу, у ВТО входять 164 країни, включаючи росію. Так, норми ВТО не передбачають прямої можливості виключення країни з організації, проте не забороняють відкликання режиму найбільшого сприяння.
Враховуючу цю норму, Єврокомісія ще у березні підтвердила, що російські компанії більше не матимуть «привілейованого статусу» в європейських економіках. А нагадаю, на країни G7 припадає майже 22,4% російського експорту товарів (за даними ФМС за 2021 рік) — $110 млрд із $492 млрд, зокрема $29,6 млрд — до Німеччини, $22,3 млрд — до Великобританії, $19,3 млрд — до Італії, $17,5 млрд — до США. Разом з тим, Канада ще до оголошення G7 відкликала цей статус у Росії та Білорусії. За повідомленням Мінфіну Канади, після цього рішення практично до всього імпорту з Росії почався застосовуватися «загальний тариф» у 35% від вартості.
Отже, російські товари, на які буде поширюватися в США 35-відсотковий тариф, включають сталь, кілька видів алюмінієвої продукції, деякі мінерали та руди (наприклад сіль, магнезит), хімічні сполуки (технічні кислоти, карбонати тощо), гуму, деревину, папір, компоненти авіаційної техніки та ін. Також, зауважу, що візне мито на алюмінієву продукцію з росії зросте також до 35% із 10,5–11%. За оцінками AlCircle, виходячи з поточних базисних цін на алюміній на Лондонській біржі металів, мито у грошовому еквіваленті може досягти 58 центів за фунт порівняно з 18 центами за фунт зараз ($1,28 за 1 кг проти $0 36 за 1 кг).
Ну що ж, російський бізнес повинен «подякувати» своєму лідеру(путіну), що із-за його хворобливих амбіцій їхні товари стали неконкурентноспроможними на світових ринках. Але, що вони хотіли, за лояльність до путіна треба платити. Ну, а Україна продовжує війну санкцій проти росії над аналізом яких постійно та ефективно працює Офіс Президента України, а конкретно група Єрмака-Макфола. Адже, зауважу санкційні кроки створюють постійний бурхливий шторм путінської тоталітарної економіки в рф.
Новости партнеров
Другие материалы автора
Новости