Олександр ПОПОВ: "Для будь-якого міста входження в опалювальний сезон — це випробування для підприємців, що працюють у цьому напрямку, і, безумовно, для влади"

Олександр ПОПОВ: «Для будь-якого міста входження в опалювальний сезон — це випробування для підприємців, що працюють у цьому напрямку, і, безумовно, для влади”

Цього року Київ найкраще подає тепло

— Олександре Павловичу, яка ситуація з опаленням на сьогодні? Чи все врахували керівники районів, які, власне, слухали від вас критику під час наради. Чи мають вони сьогодні моральне право "спокійно спати”?
— Для будь-якого міста входження в опалювальний сезон — це передусім випробування для підприємців, що працюють у цьому напрямку, і, безумовно, для влади. Я добре пам’ятаю минулий сезон, коли ми майже місяць входили в стабільний режим подачі тепла, було багато обурень, скарг від населення. Тому цього року ми готувалися, і хочу віддати належне всім комунальним підприємствам — величезну роботу виконано, витрачено більше як 200 мільйонів гривень. Але, справді, лишилися такі питання, які "випали" з поля зору, на мою думку, передусім керівників районних державних адміністрацій, це їхня відповідальність. Цього року Київ найкраще подає тепло. Ми почали подачу трохи раніше, дитячі садки і школи підключили ще з 5 жовтня, а з 10-го — житлові будинки. На сьогодні у Києві тільки 0,9 відсотка житлових будинків лишаються без тепла. На це були об’єктивні причини. Я думаю, що за добу, максимум за дві, проблеми усунуть.
— Яка все ж таки відповідальність чекає на керівників районів, з поля зору яких "випали" ось ці важливі питання?
— Ми торік звільнили з роботи і працівників адміністрацій, і керівників жеків за те, що вони не підготувалися до опалювального сезону. Нинішнього року ситуація значно краща, але висновки однак зробимо. Поки що обмежуємося відповідними зауваженнями і вимогами, але настане час підбивати підсумки. Сподіваюся, ситуація буде такою, що ми подякуємо всім, хто добре працював. Але з практики знаю, що будуть і ті, кого треба карати.
— Наближається холодна пора, чи встигнуть комунальні служби відремонтувати під’їзди до заморозків? Дякую за те, що намагаєтесь розв’язати комунальні проблеми, яких не розв’язували десятиріччями. (Запитання від дописувача із Facebook)
— На сьогодні виконано майже 40 відсотків робіт, які було заплановано на нинішній рік. Якщо не буде сильних заморозків, можна продовжити ці роботи навіть з початком зими. Ми контролюємо якість. Хочеться, щоб кошти використали за призначенням і роботи виконали високоякісно. Є громадський контроль через ОСН. І я прошу киян надавати інформацію щодо якості й термінів ремонту міському call-центру. Таким чином у нас є подвійний контроль цієї ситуації. Тому переконаний, що ремонт під’їздів, асфальтового покриття прибудинкових територій, ліфтів буде виконано в повному обсязі.
— У будинках №№ 9, 11 і 13 на проспекті Возз’єднання з 1991 року немає гарячого водопостачання. Куди ми тільки не зверталися, але ніхто нічого досі не зробив. Кажуть, що вже й кошти виділили, обіцяли все зробити до похолодань, однак нічого не змінилося. (Дзвінок телеглядачів)
— Нинішнього року виконуємо багато робіт, ми вже про це говорили. І, можливо, на цих об’єктах саме працюють. Я не пам’ятаю. Візьму їх на контроль і простежу. Якщо там треба міняти технології, то доведеться чекати весни, бо цього взимку не роблять.

Влада підтримує ініціативи киян

— У Києві відбулася II конференція органів самоорганізації населення. Аби столиця стала по-справжньому європейською, влада та містяни мають співпрацювати якнайактивніше. Десять років діє чинний закон про ОСН, реально справа зрушила з місця десь рік-півтора тому. Сьогодні в Києві є 90 ОСНів. На вашу думку, скільки їх може бути наступного року? Чи охопить колись мережа ОСН увесь Київ?
— Переконаний, що охопить. Тому що влада йде назустріч людям. Є ініціатива киян, яку вони доносять владі, наприклад, через ОСНи. Влада їх підтримує організаційно, фінансово, є співпраця, є конкретний результат. Прикладів можна багато навести. В наших перспективах — спортмайданчики, спортивні екстрим-майданчики для молоді, сквери і парки, бульвари, що потребують реконструкції. Усе це ми вже плануємо на наступний рік. Безумовно, перевагу першочерговості надаватимемо там, де буде ініціатива людей. Бо коли люди її виявляють, вони дбайливо ставитимуться до зробленого, а може, ще й примножать, розвинуть ту тему, яку запропонували. Тому влада має схвалювати ініціативи. Ми налаштовані на співпрацю, усіляко підтримаємо органи самоорганізації населення. Я переконаний, що їх буде значно більше.

Столиця буде прикладом для всієї України

— Київ оголосив бій безладу. За непрезентабельність своїх територій персонально відповідатимуть керівники районів. Чи підготовано перелік місць і об’єктів, де треба навести лад?
— Ця робота завершується. У нас є можливість отримувати інформацію, знову ж таки, завдяки партнерству з ОСН. Мені дуже легко тепер порівнювати ефективність роботи керівника району і відповідних служб і по факту бачити, що ж відбувається насправді, тому що кияни помічають більше. Така організація контролю дає мені можливість приймати об’єктивні рішення, і я переконаний, що всі районні адміністрації найближчим часом працюватимуть на всіх тих об’єктах, які сьогодні в неналежному санітарному стані.
— Проблеми з благоустрою в тих самих районах, де і в опалювальний сезон входили сутужно?
— По-різному. Є райони, де житлові масиви побудовані багато років тому — і після війни, і в 1960-1980-ті, а є нові райони. І це, безумовно, об’єктивні причини. Але все ж таки є суб’єктивний фактор, він вирішальний, і від нього залежить, яким буде стан на завтра. Я спілкувався з двірниками, працівниками підприємств з озеленення та благоустрою. Це люди, які роблять цю красу, наводять лад, прибирають сміття. І кияни, може, інколи не помічають, але це дуже важлива і дуже непроста праця. Як правило, майже не механізована. Умови праці потребують, м’яко кажучи, суттєвого поліпшення, бо зарплата невисока, ніяких перспектив на отримання службового житла останніми роками немає. Усе це треба поновити. Дати можливість бути охайними, мати відповідний вигляд тим, хто працює в житлово-комунальному господарстві столиці. Після спілкування з ними я зрозумів, що мені потрібно зустрічатися з трудовими колективами щонайменше раз на квартал — раз на півроку. Тому що вони багато підказують корисного, а ми зобов’язані реагувати на їхні побажання.
— Працівники побачили, що влада знає про проблеми. На вашу думку, настрій у людей покращився?
— Робити красу завжди приємно. На мою думку, це прекрасна робота. Не вистачає того, що ми не зробили це пріоритетом. Наступного року плануємо збільшити фінансування робіт, пов’язаних з благоустроєм, удвічі: на посадку квітів, озеленення. Ми — столиця, ми повинні бути прикладом для всієї України.
— Велике спасибі за ефективне і швидке вирішення питання щодо водопостачання у будинках на вулиці Степанченка. Є ще одна проблема: 25-метрові тополі, що ростуть дуже близько до наших будинків, загрожують життю мешканців — старе гілля обпадає. (Запитання від дописувача із Facebook)
— Нинішнього тижня цю роботу треба виконати і прозвітувати перед мешканцями. Я до керівника районної державної адміністрації звертаюся.

На лінії кільцевої електрички із запланованих 18 станцій відкрито 14

— Що робити тим, у кого труби проривають мало не щодня, і люди роками "листуються" з "Київенерго”?
— Я хотів би вибачитися перед мешканцями за такі проблеми. Вони виникли не сьогодні, не вчора. Якби ми сьогодні мали можливість віддати мільярд доларів на розвиток ЖКГ, я вас запевняю, однак не розв’язали б усіх проблем, бо їх накопичилися дуже багато. Тих проектів, які ми реалізували на понад 200 мільйонів гривень, недостатньо. З весни будуть нові програми, і я переконаний, що цей об’єкт увійде до них.
— На вулиці Ахматової уже три роки триває протистояння мешканців із забудовниками, які незаконно хочуть звести десятиповерховий бізнес-центр прямо у подвір’ї будинків №№ 39-а, 39-б, 43. Центр спроектовано зі значними інженерними порушеннями, маємо документи, які це підтверджують. Якщо розпочнеться будівництво, наші будинки просто розваляться. Допоможіть, будь ласка. (Запитання від телеглядачів)
— У нас таких випадків, на жаль, багато. Ми майже щотижня реагуємо на такі звернення киян. Як правило, призупиняємо будівництво, вирішуємо питання на користь жителів. Так буде і в цьому випадку, я переконаний. Розглянемо це питання з фахівцями і винесемо на розгляд Київради.
— З Дарниці їде електричка через станцію метро "Лівобережна", донедавна була зупинка "Київська Русанівка". Тепер електричка не зупиняється. (Дзвінок телеглядача)
— Ми реалізували перший етап проекту кільцевої електрички, аби переконатися, що цей проект справді буде цікавий для киян. І ми в цьому переконалися: уже відкрито 14 станцій, а буде 18. Нині вивчаємо всі проблемні моменти, цей транспорт і далі розвиватимемо Підготувала Марина ЧОРНА, "Хрещатик".