Главная Новости Политика Налітай, подешевшало
commentss НОВОСТИ Все новости
27 июля 2009, 10:24
Поделитесь публикацией:
Налітай, подешевшало

Інтернет і преса майорять пропозиціями про продаж готових бізнес-проектів за цінами, доступними уже навіть для студентів і пенсіонерів. Складається враження, що стати підприємцем під час кризи запросто.

Weekly.ua вирішив проаналізувати, скільки насправді коштує вхід у невеликий бізнес і чи вигідно ставати малим підприємцем у розпал кризи

Спішний тур у бізнес

Нещодавно співачка Світлана Лобода придбала туристичне агентство. Про це піарники учасниці Євробачення сурмили повсюдно. Але недовго "музика грала" — з бізнесу пані Лобода вискочила, як ошпарена, і навіть не встигла отримати перший прибуток.

Готове турагентство з ліцензією на в’їзний і виїзний туризм, укладеними контрактами з туроператорами, орендодавцями офісу, двома-трьома менеджерами, коштує зараз... від 20 тис. грн. Дорожче обійдеться агентство або туроператор з напрацьованою клієнтурою, акредитацією при посольствах і з іменем на ринку. Але однаково ціни на них не позахмарні — до 400–500 тис. грн.

Отже, готовий розкручений турбізнес можна купити за ціною однокімнатної квартири в Києві. Але чомусь ніхто не квапиться це робити.

"Ціна 20–30 тис. грн. за агентство не смішна, а абсолютно реальна. Найчастіше продають бізнес ті, хто його сам купив і не зміг "витягнути". Тому якщо й погоджуватися на такі пропозиції, то потрібно враховувати, що така угода може мати підводне каміння. Довідатися про все на стадії їх придбання доволі складно, доведеться зателефонувати всім туроператорам і по дрібницях збирати інформацію про агентство і його репутацію на ринку", — попереджає директор турагентства "Дві Валізи" Анна Тимошенко.

Наприклад, може з’ясуватися, що путівки туроператор продав на багато місяців уперед, а готелям і авіакасам гроші не заплатив. У підсумку, новоспечений бізнесмен, придбавши компанію за безцінь, опиниться сам на сам з розлюченими клієнтами та мільйонними боргами.

Бізнес на будь-яку кишеню

Котом у мішку може виявитися і, здавалося б, найменш витратний проект — інтернет-магазин. Їхня ціна зараз — від 15 тис. грн. З одного боку, попит на покупки в мережі дійсно зростає щороку. Але щоб розкрутити он-лайн проект, потрібні чималі витрати на рекламу й просування сайту. Адже інтернет-магазинів у мережі — повно. До того ж важливі налагоджені зв’язки з постачальниками товарів, банками з прийому платежів, високий рейтинг, виділена адміністративна зона й інші фактори.

Ятки з продажу морозива, снеків та іншої дешевої їжі справа, звісно, не престижна, але надійніша. Кіоск під продаж товарів на площі 6–10 м2 обійдеться зараз від 15 до 35 тис. грн. залежно від місця, товарних запасів, площі приміщення. Прибуток з такого кіоску, якщо він розташований поблизу зупинки або в іншому часто відвідуваному місці, може скласти до 5–7 тис. грн. на місяць. Щоправда, ятки в таких місцях коштують дорожче — від 100 тис. грн.

З дешевих пропозицій цікаві франшизи відомих компаній з виробництва гарячої випічки ("Форнетті", "Чудо піч", "Пан Пишко" та ін.). За різними оцінками, кіоск, у якому випікають пончики, пиріжки й іншу випічку, може окупитися за два-шість місяців. Секрет у дешевій сировині й високій торговельній націнці (до 40%).

За бізнес престижніший, ніж дрібна торгівля, — салони краси, ресторани, кафе, СТО — доведеться викласти від 100 тис. до 5,5 млн. грн. Наприклад, салон краси з гарною клієнтурою, устаткуванням, штатом професіоналів і приміщенням до 300 м2 у Києві коштує приблизно 5 млн. грн. Простіший салон, але в гарному районі (93 м2 і п’ять майстрів) обійдеться вдвічі дешевше. Дохід при цьому продавці обіцяють на рівні 30 тис. грн. на місяць.

СТО в Києві з обігом 55 тис. грн. на місяць коштуватиме більше 860 тис. грн. А ціни на діючі ресторани стартують з 250 тис. грн. і закінчуються десятками мільйонів.

Але однаково всі ці ціни набагато нижчі, ніж були до кризи — у середньому на 20–30%.

На юриста сподівайся, а сам розум май

Зрозуміло, що люди продають свій бізнес за низькими цінами не від хорошого життя. Але навіть якщо ви відчуваєте, що маєте сили вдихнути в нього нове життя, будьте уважні при купівлі.

За словами адвоката Дениса Тельчарова, недосвідчені інвестори іноді платять людям гроші, які взагалі не вповноважені укладати угоди. Купувати бізнес надійніше безпосередньо в його власника. Але буває й так, що бізнес продає власник, але без нотаріально завіреної згоди його співвласників, нехай навіть номінальних, наприклад чоловіка або дружини.

Корисно поцікавитися репутацією і місцем компанії на ринку, наявністю дорікань з боку контролюючих структур і, природно, наявністю не закритих кредитів. Адже можливе й таке, що приміщення магазину або кафе у заставі банку, а продавець "забуде" про це сказати. Також треба перевірити всі правовстановлюючі документи фірми.

Перекладати все це на юриста, щонайменше, легковажно. Юрист допоможе перевірити відповідність документів та угоди закону, повноваження продавця або його представника, але не більше, адже він не зацікавлений у прибутковості вашого бізнесу.

Придбання бізнесу за зниженою "кризовою" ціною може виявитися доволі вигідною інвестицією. Але треба розуміти, що ця вигода не буде миттєвою, вона з’явиться й почне зростати із загальним пожвавленням економіки в країні. А до цього часу доведеться навчитися зводити кінці з кінцями.

Крім того, якщо проаналізувати динаміку знецінювання малого й середнього бізнесу в Україні, то він продовжує падати в ціні, й ознак стабілізації цін на нього поки не видно. А це означає, що дна знецінювання багатьох активів в Україні ще не досягнуто.

Може статися, що, зібравши гроші, восени можна буде укласти вигіднішу угоду. До цього часу, до речі, з’являться, можливо, і кредити для розвитку проекту під поміркованіші відсотки, ніж зараз беруть банки.

По матеріалам Weekly.ua.



Читайте Comments.ua в Google News
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.
comments

Обсуждения

comments

Новости партнеров


Новости

?>
Подписывайтесь на уведомления, чтобы быть в курсе последних новостей!