Coinspot 26.01.2020

BTC/USD

8 932.30

ETH/USD

171.60

LTC/USD

61.89

НБУ 26.01.2020

USD/UAH

24.25

EUR/UAH

26.00

RUB/UAH

0.351

Рубрики

МЕНЮ

Головна Статті Інтерв'ю 2019 5G не для "хайпу": представник Huawei розповів, чому Україна поки не готова до "п'ятого покоління"
НОВИНИ Всі новини

5G не для "хайпу": представник Huawei розповів, чому Україна поки не готова до "п'ятого покоління"

Портал "Коментарі" продовжує спецпроект "Comm:Corp" – цикл інтерв'ю з представниками глобальних зарубіжних компаній в Україні і з іноземними дипломатами, за підсумками яких редакція розробить план інвестиційного розвитку країни. Герой нашого нового інтерв'ю – Олександр Сербін, директор з розвитку бізнесу Huawei Україна. Олександр понад 20 років працює в сфері телекомунікацій і брав безпосередню участь у становленні мобільного зв'язку і мобільного Інтернету в Україні. Про те, як великі компанії-постачальники рішень почуваються на українському ринку, чи є перспектива у програми «Держава в смартфоні» і чому українцям поки не потрібен мобільний зв'язок п'ятого покоління, читайте нижче

20 вересня 2019, 10:00
Автор:

• Людмила Грубник

СПЕЦПРОЕКТ "Comm:Corp"


"Через низьку вартість послуг зв'язку, конкуренція в Україні жорсткіше, ніж в інших країнах..."

– Олександре, одним реченням охарактеризуйте компанію Huawei.

– Huawei – це найбільший світовий виробник телекомунікаційного обладнання. Секрет успіху простий: орієнтація на потреби клієнта та інвестиції в дослідження і розробки. Засновник компанії Жень Чженфей під час приїзду в Україну зустрічався зі співробітниками компанії і особисто доносив основний принцип роботи. У вільному трактуванні він звучить приблизно так: "не прагніть реалізувати свій інтерес в роботі з клієнтом, зрозумійте його цілі і допоможіть йому досягти їх, тоді і ви виграєте". Тому для Huawei Ukraine цілком реальна ситуація, коли керівництво працює всі вихідні, щоб подати документи на тендер у понеділок, заявка на який надійшла від клієнта в п'ятницю.

– Якої бізнес-стратегії ви дотримуєтеся, працюючи в Україні?

– Є чотири напрямки бізнесу Huawei. Перший – це операторський, тобто постачання рішень для компаній зв'язку як мобільного, так і фіксованого. Другий – виробництво споживчої електроніки, наприклад, смартфонів, планшетів, ноутбуків, розумних годинників. Третій – забезпечення IT та телекомунікаційним обладнанням підприємств і споживачів, які не є операторами зв'язку. Це банки, держустанови і різного роду бізнес. Четвертий – надання хмарних сервісів. В Україні представлені три напрямки. Cloud (хмарне сховище даних, – ред.) поки не представлене. Але по першим трьом – результати дуже хороші. Ми виступаємо як постачальник рішень на українському ринку. І ці рішення користуються великим попитом.

– Чи вважаєте ви Україну комфортної країною для ведення бізнесу?

– В Україні немає якихось великих проблем з веденням бізнесу. Ринок досить комфортний. Регуляторні питання більше стосуються наших замовників. Нам, як компанії, що пропонує рішення, не так складно проводити сертифікацію устаткування, оформляти його ввезення. Так, є деякі нюанси. Приміром, якісь процеси могли б бути простіше, де немає чіткого трактування чинних норм. Але, в принципі, нічого непереборного немає.

picture

– Поговоримо про специфіку галузі діджитал в Україні. Кого ви вважаєте головними конкурентами і як оцінюєте себе на тлі подібних компаній?

– Оскільки компанія Huawei надає широкий спектр продуктів, то в залежності від сегменту конкуренти будуть різними. Наприклад, за телефонами ми конкуруємо з компаніями Samsung, Apple, Xiaomi, ІТ-сектору – з Dell, HP, з телекомунікаційного обладнання – з Ericsson, ZTE Corporation. Якщо говорити про сферу телекомунікацій, то ринок в Україні дуже конкурентний. В першу чергу, це пов'язано з тим, що середні чеки на послуги зв'язку досить низькі. Як наслідок, оператори не генерують багато грошей, а розвивати мережу при цьому їм потрібно. Через низьку вартість послуг зв'язку, конкуренція в Україні жорсткіша, ніж в інших країнах. І те, що Huawei процвітає на такому конкурентному ринку, свідчить про високу якість нашої продукції і про правильний баланс між технічними характеристиками і вартістю обладнання.

– Як працюється з українцями? Які засоби мотивації використовуєте?

– Ми мотивуємо співробітників зарплатами, які вище середнього, якщо оцінювати ринок в цілому, а також додатковими виплатами, річними та проектними бонусами, які прив'язані з досягненнями компанії в цілому або за конкретним проектом. Це дозволяє нам залучати хороших фахівців. Крім того, ми активно співпрацюємо зі студентами, залучаємо молодь. У нас є програма "Насіння для майбутнього", в рамках якої ми спільно з провідними вузами країни відбираємо найбільш талановитих студентів і даємо їм можливість відвідати нашу штаб-квартиру в Китаї. Є студенти, які вже пройшли практику, відвідали головний офіс і вже працюють в нашій компанії.

– Яка позиція компанії Huawei в контексті санкцій США?

– Від американських санкцій програють усі залучені сторони і ринок в цілому, тому що це створює напружену ситуацію і не сприяє розвитку конкуренції. Huawei є безумовним лідером в розробках і постачанні устаткування для мереж п'ятого покоління. Зараз є більше 50 контрактів на постачання устаткування в різні країни світу. Крім того, близько 60 % базових станцій під 5G, які зараз вже встановлені в світі – це обладнання Huawei.

"Українці готові платити за бензин, але не хочуть платити за зв'язок"

– Ви вже понад 20 років працюєте в сфері телекомунікацій. Як взагалі нові технології адаптувалися в Україні?

– Я б виділив три основних моменти в історії розвитку телекомунікаційних технологій в Україні. Перший – кінець 1990-х – початок 2000-х, коли телефони стали легко поміщатися в кишеню, а не виглядати, як монстри. Другий – це поява в Україні компанії "Астеліт", яка стала вести дуже агресивну маркетингову політику, змусила ринок рухатися. Після цього оператори стали переглядати свої тарифи, у нас з'явилися і безкоштовні вхідні, і безлімітні дзвінки всередині мережі. Це стимулювало розвиток цієї сфери і зробило користування мобільним зв'язком більш популярним серед населення. Третій – після Революції Гідності, коли був впроваджений мобільний зв'язок третього (3G/UMTS), а потім і четвертого (4G/LTE) покоління, і став масово доступний мобільний Інтернет.

Люди активно користувалися телефонами, передавали інформацію, публікували фотографії. Тоді, після революції 2014 року, були проведені аукціони, і великі оператори отримали ліцензії спочатку на мережі третього покоління, потім на мережі четвертого покоління. І саме тоді споживання мобільних даних як послуга стало сильно випереджати передачу голосових повідомлень. Тобто мобільний інтернет став основною послугою, яку надають оператори.

picture

– Чи може стати президентська програма "Держава в смартфоні" черговим поштовхом у розвитку телекомунікаційних технологій в Україні?

– Так, безумовно. Це хороша ініціатива. Для того, щоб реалізувати цю програму, треба вирішити питання з покриттям. Воно повинно бути повсюдним і забезпечувати нормальну передачу даних, у тому числі за допомогою мобільного телефону. Без цього рухатися далі не можна. І ця програма може зробити так, що у нас покриття буде якісним скрізь, а не тільки в межах великих міст.

– Чи є в Україні стримуючі фактори, які заважають розвитку телекомунікаційних технологій?

– Так. Це, в першу чергу, низька вартість телекомунікаційних послуг в Україні. Оператори інвестують в розвиток мереж гроші, які вони заробили. Якщо середній чек низький, і мало зібрано грошей з абонентів, вони можуть менше вкладати в розвиток мереж зв'язку. Крім того, не завжди економічно виправдано будувати телекомунікаційну вишку там, де недостатній попит і низька платоспроможність населення за цей вид послуг. Наприклад, до стрибка курсу долара оборот компанії "Київстар" становив 1,6 мільярда доларів, а після – 600 мільйонів доларів. Тобто компанія стала недоотримувати цілий мільярд доларів на рік. Приміром, після девальвації гривні вартість бензину була одразу переглянута, а вартість послуг зв'язку залишилася приблизно на тому ж рівні.

Тобто українці готові платити за бензин, але не хочуть платити за зв'язок. Лише останнім часом оператори трохи піднімають вартість послуг, але це все одно не йде ні в яке порівняння навіть з тим середнім чеком, який ми платили до 2014 року. Раніше середній чек був п'ять доларів, зараз – менше трьох.

"В Україні поки немає реального запиту на 5G"

– Розкажіть про 4G в Україні. Є думка, що його якість в Україні гірша, ніж за кордоном? Чи це правда?

– Є три параметри, якими можна описати якість послуг: це наявність або відсутність зв'язку в певному місці (покриття території), це швидкість передачі даних і час затримки передачі сигналу. В Україні з 4G все добре, середня швидкість знаходиться на рівні міжнародних стандартів.

В Україні є інша проблема, а саме недолік покриття. Це пов'язано з тим, що оператори встановлюють обладнання в місцях, де живе багато людей – у великих містах, районних центрах. В маленьких селах або ж просто посеред дороги їм економічно невигідно встановлювати вишку, адже нею там майже ніхто не буде користуватися. Також і самі люди не готові платити багато. Вони хочуть отримати якісний сервіс, але за копійки. І це створює дисбаланс. Операторам банально не вистачає зароблених грошей на те, щоб, як казали представники однієї компанії, "закатати Україну в золото", а на практиці – вкласти гроші в свій розвиток і побудувати додаткову кількість нових майданчиків мобільного зв'язку. Технічно така можливість є, але вона комерційно невиправдана.

Якщо ми хочемо краще покриття, потрібно вирішити питання з використанням більш низьких частот, або підняти вартість послуг мобільного зв'язку для абонентів, або ж зробити мікс з обох варіантів.

picture

– Які перспективи запуску 5G в Україні. Коли ми отримаємо повноцінний зв'язок нового покоління?

– Як я говорив, компанія Huawei вже має більше 50 контрактів на впровадження 5G по всьому світу і вже відвантажила понад 200 тисяч комплектів обладнання. Є інформація про те, що буде три хвилі впровадження зв'язку п'ятого покоління: перша – Китай, Японія, Південна Корея, США в 2019-2020 роках, друга – Західна Європа в 2020-2022 роках, третя – Латинська Америка, Африка, Азія, країни СНД після 2024 року.

Більшість опитаних операторів в Україні орієнтуються на строк не раніше, ніж 2022 рік. Це пов'язано з тим, що поки не зовсім зрозуміло для яких бізнес-потреб необхідно запускати обладнання 5G. В Україні поки немає реального запиту на 5G, а технологію заради технології, заради "хайпу" вводити не варто, технології повинні або підвищувати ефективність, або покращувати якість життя людей. А зараз запровадження в Україні 5G не зробить ні першого, ні другого. Крім того, 5G запускається на певних частотах. Поки таких частот в Україні обмежена кількість. І держава розуміє, що це не найбільш пріоритетна тема.

– Що Україну чекає в найближчому майбутньому? Які передові технології будуть запроваджені?

– Будуть розвиватися 4G-технології. У пріоритеті – зв'язок четвертого покоління. І в світі відзначають, що він буде основним в найближчі шість-сім років. Крім того, буде розвиватися інтернет речей, коли різні пристрої буду підключені до інтернету, і це створить можливість передавати, приймати, виконувати команди. Інтернет речей лежить в основі багатьох проектів, наприклад, "Розумний будинок", "Розумне місто". Приміром, не потрібно буде ходити і знімати показання лічильників. Інформація автоматично буде відправлятися в центральний офіс, де на основі цих даних буде складатися рахунок і надаватися користувачу. Ручна праця буде замінюватися автоматикою, помилки будуть зводиться до нуля, в результаті чого якість життя буде поліпшуватися.

ДОСЬЄ

picture

Олександр Сербін народився 24 травня 1977 року в Києві.
З 1994 по 2000 рік навчався в Міжнародному науково-технічному університеті, отримав ступінь магістра права.
У 2002 році також закінчив магістратуру Міжнародного науково-технічного університету за спеціальністю "Менеджмент".

З 1999 по 2006 роки працював юрисконсультом в MKM Telekom Ltd. (66,33% Siemens AG). З 2006 по 2008 рік співпрацював з Nokia Ukraine LLC/Nokia Siemens Networks Ukraine LLC, пройшов шлях від менеджера по партнерам до менеджера із закупівель послуг у Східній Європі.

З 2008 по 2010 працював менеджером по закупівлям в Huawei Ukraine LLC. З 2010 по 2015 рік співпрацював з "Київстар", був спочатку старшим менеджером по роботі з клієнтами, а потім директор по роботі з клієнтами.

У 2015 році став керівником відділу інформаційних технологій та програм Huawei Ukraine LLC, а в 2016 році  менеджер з продажу та маркетингу.

З серпня 2017 року - директор з розвитку бізнесу Huawei Ukraine LLC.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб першими дізнатися про найважливіші події!


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: comments.ua

Новини партнерів

Новини

????????...