Рубрики
МЕНЮ
Татьяна Веремеева
У середині липня популярний перевізник Wizz
Air, який возить українців в країни Європи за 30 напрямами, оголосив про скасування частини рейсів з Києва за 17
маршрутами з операційних причин через затримки з поставкою літаків.
Зокрема, мова йде про рейси до Варшави
(в понеділок і п'ятницю), Будапешт (в понеділок і п'ятницю), Меммінген (в понеділок
і п'ятницю), Кельн (в понеділок і п'ятницю), Біллунн (у вівторок), Берлін (в середу
і суботу), Бремен (у вівторок), Франкфурт (у середу і суботу), Гамбург (в
середу), Дортмунд (в четвер), Ригу (в четвер), Ганновер (в четвер), Ларнаки (в
суботу), Краків (в неділю), Відень (у вівторок і неділю), Братиславу (в
неділю), Копенгаген (в неділю).
Причому, незважаючи на те, що в заяві
лоукосту було сказано про скасування з 3 по 20 серпня, неприємності пасажирів
почалися задовго до цього. Зокрема, тільки за один тиждень 22-28 липня
скасовані 24 рейсу.
Варто відзначити, що на "сервіс" цього
лоукосту (а, точніше, на те, що тут називають "сервісом") пасажири скаржаться
не перший рік, резюмуючи: найчастіше "дешеві авіалінії" обходяться занадто
дорого.
"Немовляті в Wizz Air не годиться місце, не годиться багаж, але сплачується повна сума. Це у всіх лоукостів так, чи тільки Wizz Air так відзначився?!", – написала у себе в Facebook одна з пасажирок авіакомпанії Ольга Климачева.
Ольга Шурупова написала великий
пост "Граблі під назвою #wizzair", в якому щиро здивувалася, як одна
компанія примудрилася зібрати стільки "проколів". Ольга розповіла про платну
реєстрацію в аеропорту (40 євро), про платний вибір місця, про необхідність
здавати ручну поклажу в багаж і ще про кілька настільки ж "приємних" дрібниць.
"Я розумію, що є низька ціна і в неї входить мінімум зручностей, а за решту треба доплачувати екстра. Але я за чесні правила гри, а не ось це: "ми писали про це дрібним шрифтом, ви повинні були перейти за п'ятим посиланням і прочитати всі правила компанії, що там в наприкінці про це написано", – резюмувала пасажирка.
Багато шуму минулого літа викликали нові
правила Wizz Air щодо ручної поклажі, що набрали чинності 22 червня 2018
року. Тоді перевізник повідомив, що у зв'язку з обмеженим простором в
салоні літака, ручну поклажу почнуть сортувати. І гарантовано доставити на борт свою сумку
55х40х23см та особисті речі (зазвичай невеликий рюкзак, сумку, ноутбук) зможуть тільки
пасажири пріоритетного обслуговування. Для пасажирів, які не мають пріоритету, на
кожній сумці 55x40x23 см, взятої на борт, повинна бути блакитна бирка (вона
вказує, що оплачувати цей багаж не треба), і цим пасажирам буде
дозволено взяти в салон тільки один особистий предмет (зазвичай невеликий рюкзак,
дамську сумку, ноутбук). При цьому вартість придбання пріоритету становить
5-10 євро (при його покупці разом з квитком) і 25 євро в аеропорту, під час
реєстрації на рейс.
"Виникає кілька питань до цієї жлобской авіакомпанії wizzair.com, – відреагував на нові правила журналіст і блогер Гурген Григорян. – 1) 5-10 євро – це як? 5 чи таки 10? 2) А чим обумовлена ціна в 25 євро? Зі стелі або просто грошей дуже хочеться? 3) "у нас обмежений простір на борту, ми не можемо гарантувати, що ручна поклажа пасажирів буде подорожувати разом з ними в кабіні літака" тобто якщо всі пасажири оплатять цей додатковий побір, то "обмежене місце" буде розтягнуте і з'явиться відразу потрібний простір?".
Але навіть ці "нововведення" виявилися
незначними на тлі нинішнього масового скасування рейсів. І хоча в компанії
ситуацію пояснюють "операційними причинами", експерти запевняють, що
справа зовсім в іншому. А саме – в
недозаповненості рейсів лоукосту.
"Wizz Air вже кілька разів заходив на український
ринок в розрахунку на суттєве зростання пасажиропотоку, – пояснює транспортний
експерт Василь Шевченко. – Після введення безвиізу очікування перевізника
дійсно справдилися, але з часом тенденція зростання зійшла нанівець. По-перше,
на ринку почалася конкуренція за туристичні потоки. По-друге, виявилося,
що для того, щоб регулярно літати за кордон, у наших співгромадян немає ні звички, ні фінансових можливостей. У результаті рейси повністю не
заповнюються, і ситуації з перенесеннями і скасуванням з одиничних перетворюються в
масові".
При цьому, експерт з роздрібної торгівлі
Андрій Куценко додає: створюється враження, що лоукост потрапив у замкнене
коло. З одного боку, через незаповнення рейсів вони скасовуються. З іншого
сторони, через масові відміни довіра до перевізника падає, пасажири все частіше
вибирають інших перевізників і, отже, рейси недозаповнюються. І поки
абсолютно незрозуміло, як Wizz Air планує виходити із ситуації.
Однак на численні обіцянки
розсерджених пасажирів "знайти на лоукост управу", експерти кажуть, що
зробити це не вийде.
"Це відносини авіакомпанії і
пасажирів, і єдина порада в даному випадку – уважно читати правила
компаній і договір, – каже транспортний експерт Олександр Кава. – Побачивши
квитки по 10-20 євро, не варто сприймати їх як благодійність – це
бізнес. Так що якщо пасажира не влаштовують правила лоукостера, він завжди
може летіти з пересадкою, вибравши з числа так званих "традиційних
компаній", які серйозно ставляться до переносів і, тим більше, скасуванням
рейсів".
У той же час, у Держспоживслужбі, яка сьогодні виконує завдання по захисту прав
споживачів, радять
у разі непередбачених ситуацій, пов'язаних з авіаперевізниками, звертатися
за допомогою у Державну авіаційну службу – центральний орган
виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного
авіації та використання повітряного простору України.
Кілька порад у разі виникнення
форс-мажорів дають і юристи:
Крім того, зверніть увагу: при
поданні заяви або скарги заявника на руках повинен залишитися другий
примірник з відміткою представника компанії про те, хто і коли цю заяву
прийняв.
Також заяву можна надіслати поштою:
згідно із Законом України "Про звернення громадян" відповідь повинні надіслати протягом
15-30 днів.
Новини партнерів
Новини