Головна Статті Бізнес економіка «Чорна п'ятниця» в Україні: наскільки реальними були знижки
commentss НОВИНИ Всі новини

«Чорна п'ятниця» в Україні: наскільки реальними були знижки

«Коментарі» проаналізували, як змінилися ціни на товари та послуги після "чорної п'ятниці" в Україні

3 грудня 2019, 12:24 comments6388
Поділіться публікацією:
«Чорна п'ятниця» в Україні: наскільки реальними були знижки

Знаючі люди запевняють, що вірити знижкам у дні розпродажів і, особливо, в "Чорну п'ятницю" не можна. Мовляв, продавці за пару тижнів до "часу Ч" піднімають ціни, і тільки потім влаштовують розпродажі, так що фактично товар в "Чорну п'ятницю" цілком можна придбати не дешевше, а дорожче, ніж у звичайний день.

Тим не менш, в останню п'ятницю листопада у черговий раз почалося справжнє купівельне божевілля. Особливо цікавлять наших співгромадян магазини побутової техніки та електроніки. Варто лише оголосити про знижки, і з полиць змітається все підряд: дрібна побутова техніка, телевізори, холодильники, пральні машини. І це при тому, що експерти вже втомилися повторювати: дійсно суттєві знижки магазини можуть виставляти виключно на залежаний товар, та й то не завжди. Але хіба хтось почує голос розуму, коли перед очима маячить перекреслений цінник?

"Коментарі" вирішили перевірити, як швидко ціни повертаються в колишнє русло у різних сферах і повертаються взагалі.

Наш моніторинг показав, що магазини, які суботу 30 листопада просто мовчки повернулися до колишніх цін, опинилися в абсолютній меншості. Практично всі оголосили, що продовжують "Чорну п'ятницю до 1-го, 2-го і навіть 3 грудня. А деякі просто оголошують, мовляв, "Чорна п'ятниця" закінчилася, а знижки залишилися, і навіть натяку не дають, коли піднімуть цінники: може, завтра, може через тиждень, а може і після Нового року.

"Чорна п'ятниця" в Україні: подорожі без знижок

У турфірмах про "Чорну п'ятницю", схоже, і не чули. Жоден з переглянутих туристичних сайтів нічого не змінив у п'ятницю в своєму дизайн – навіть згадки про дні розпродажів ніде не було.

По телефону в одній з туристичних фірм нам пояснили, що і без "Чорної п'ятниці" продають гарячі тури, які в середньому на чверть дешевше звичайних. Що стосується того, що вибиваються із загальної атмосфери купівельного ажіотажу, то це фірми не турбує – вони звикли йти врозріз з іншими сферами. Наприклад, у передноворічні дні, коли навколо маса акцій і знижок, в турфірмах продають найдорожчі тури в році.

На популярному сайті бронювання готелів на деяких варіанти розміщення цілий тиждень висіла чорна плашка "Чорна п'ятниця". Сервіс пояснює, що в даному випадку діють знижки від 40% на деякі тарифи при бронюванні з 25 листопада по 2 грудня з проживанням 27 листопада – 1 березня. І дійсно – в середньому житло під плашкою було вдвічі дешевше від звичайної ціни. Але скажемо відразу, що "чорноп'ятничні" пропозиції зустрічалися нечасто – за відчуттями під знижки потрапили не більше 4-5% пропозицій.

Напередодні головного дня всіх шопоголіків про запуск 28 листопада розпродажі мільйона квитків зі знижкою в рамках "Чорної п'ятниці" оголосив Ryanair. Перевізник пояснив, що розпродаж триватиме лише один день, розмір знижки складе до 25%, а сама знижка діє виключно на тариф і не поширюється на додаткові послуги. Оскільки відстежити в цінах лоукосту, що там знижка, а що – плаваючі ціни, практично нереально, доведеться повірити перевізнику на слово.

"Чорна п'ятниця" в Україні: спортклуби не можуть скласти ціну

"Неймовірні пропозиції" у п'ятницю обіцяли столичні спортклуби. Однак відсутність конкретних цін в рекламі наштовхнуло на думку, що знижками там і не пахне – справа в чомусь іншому. Під час перевірки виявилося, що: річний абонемент виявився рівно в півтора рази дорожче, ніж чотири місяці тому, а "неймовірні пропозиції" полягали в тому, що в якості "подарунка" клуб запропонував кілька разів сходити в сауну. Але нічого "черноп'ятничного" в цьому реченні не було – це стандартний бонус даного клубу, який пропонують взимку і влітку.

Одній із відвідувачок в цей же день запропонували в клубі безкоштовно "ясельну" карту за умови покупки дитячої, ціна якої злетіла практично до дорослої.

У понеділок від "неймовірних пропозицій" не залишилося і сліду, але це і до кращого.

"Чорна п'ятниця" в Україні: на автозаправках 2 гривні замість 5

Не перший рік про участь у "Чорній п'ятниці" заявляють заправки. Ось і цього року одна з популярних АЗС оголосила, що 28 та 29 листопада буде продавати бензин і дизель на 5 грн. дешевше. Тут все чесно: як оголосили – так і зробили.

Правда, якщо причепитися, то можна згадати, що власники дисконтних карт і без всякої "Чорної п'ятниці" заправляються на даній АЗС на 3 грн. дешевше зазначеної ціни. Тобто для них знижка за фактом склала 2 грн.

"Чорна п'ятниця" в Україні: парфумерія

У бюджетному мережевому магазині косметики та парфумерії ввечері 29 листопада творилося щось неймовірне. Тіснота, спека, хмара змилених покупців, черги до каси, повний бардак на полицях і продавці-консультанти, які розгублено лупали очима і не могли відповісти ні на одне питання.

Одна з постійних покупців даного магазину, розповіла, що, наприклад, ціна на крем для обличчя дійсно виявилася вдвічі нижчою звичайної, а ось фарба для волосся, яку вона звичайно купує, – дорожче, ніж два тижні тому. Побачивши чергу на касу, дівчина вирішила, що з одним кремом – це "дарма стояти", і взяла ще кілька лаків для нігтів. При цьому зізналася, що ціну на такі дрібні покупки відстежити дуже важко, тому вона поняття не має, вигідно купила лаки чи переплатила.

У понеділок після роботи вона знову зайшла в магазин і побачила, що ціна на крем піднялася до звичайної, а фарба для волосся та лаки продавалися за тією ж ціною, що і в п'ятницю. Покупців у магазині не було.

Набагато спокійніше косметику та парфумерію на дні розпродажів купувати через інтернет – ніякої суєти і нервування, що дозволяє уважно вивчити динаміку цін. Що ми і зробили.

Популярний парфумерний сайт обіцяє в "Чорну п'ятницю" знижки до 90%. Задавши в п'ятницю пошук по брендам і вивчивши пропозиції від Dolce & Gabbana, бачимо, що з 27 жіночих туалетних вод даного бренду знижка діє лише на чотири. І це зовсім не 90%, а 37%.

Але любителям цієї ТМ ще пощастило, адже на більшість брендів знижки не передбачені зовсім. За повною ціною продається парфумерія від Antonio Banderas, Baldinini, Beyonce, Cacharel, Calvin Klein, Chanel, Christina Aguilera та десятки інших брендів. Так що тут у "Чорну п'ятницю" пощастило лише рідкісним любителям конкретних ароматів.

Зате в понеділок, 2 грудня знижки продовжували діяти, та дата закінчення акції не вказана.

"Чорна п'ятниця" в Україні: хитрі ходи та багатокроківки супермаркетів

Цьогоріч про участь у розпродажі оголосили і багато книжкових магазинів. Три дні деякі з них продавали книги на чверть дешевше, а 2 грудня ціни прийшли "в норму".

Абсолютно дивна річ сталася з самовчителем за живопису. В саму чорну-чорну п'ятницю, 29 листопада він продавався за повною ціною. Але в понеділок, 2 грудня, на сайті з'явилася опція "замовити зі знижкою", причому сайт запевняв, що 20%-ва знижка діє з п'ятниці.

Деякі столичні супермаркети також оголосили про участь у "Чорної п'ятниці", але в основному ці знижки стосувалися не продуктів, а канцтоварів, товарів для кухні і для дому, побутової хімії, косметики, товарів для саду, тощо.

Ми вирішили проаналізувати кілька позицій, які потрапили під "шалені знижки" супермаркетів. І з'ясувалося те, про що не втомлюються говорити експерти і бувалі покупці: перед тим, як зробити знижку, ціну багатьох товарів сильно завищують.

Так, наприклад, ціна набору лайнерів Schneider Line-Up S191092, 16 кольорів завдяки чернопятничной знижку знизилася з 530 до 229 грн. Правда, простий моніторинг в інтернет-магазинах показав, що початкова ціна була неймовірно високою: точно такі ж набори в інших магазинах коштують 350-370 грн.

Набір каструль Ringel Promo пропонували за 749 грн, запевняючи, що ціна знижки до становила 1229 грн. Однак в інших магазинах ми знайшли такі ж набори по 820-890 грн.

А ось праска Saturn ST-CC7114, ціна якого знизилася з 399 до 369 грн дійсно виявився найбільш вигідним пропозицією – на інтернет-майданчиках його пропонували за ціною від 400 грн.

У "багатопрофільному" магазині з десятками, а то і сотнями тисяч найменувань, відстежити всі ціни нереально – на те і розрахунок. Але деякі покупці все ж відстежують їх цікавить товар, і тоді з'являються такі повідомлення: "Ціна до чорної п'ятниці 7599 грн, у п'ятницю – 8699 грн. Браво!". Магазини подібні випади  блокують на своїх сторінках, вважаючи, що проблема вирішена, але репутація погіршується.

Вітчизняні магазини грішать цим найбільше: статті про те, що смартфони, телевізори та холодильники в "Чорну п'ятницю" у нас коштують дорожче, ніж у звичайний день, з'являються регулярно. Ми провели власне міні-розслідування, і з'ясували: це не журналістські домисли, а справжнісінька правда життя.

Один з найбільших магазинів побутової техніки та електроніки знизив ціну на телевізор LG 43UK6300PLB з 16799 грн до 11399 грн. При цьому на Hotline ми без зайвих зусиль знайшли сім пропозицій даної моделі нижче 10 тис. грн.

Пральна машина SAMSUNG WW60J32G0PWDUA подешевшала у "Чорну п'ятницю" з 11699 грн до 8999 грн. На тому ж Hotline ми виявили три пропозиції нижче цієї ціни і шість пропозицій за такою ж ціною без всяких знижок.

Сам магазин і 2 грудня продовжує радувати покупців інформацією про те, що "Чорна п'ятниця" триває і знижки поки залишаються в силі. Хоча очевидно, що ніяких кроків назустріч покупцям немає: користуючись неуважністю, магазин просто обманює своїх клієнтів.

"Чорна п'ятниця" в Україні: одяг за кордоном

Три промоніторені нами зарубіжнф онлайн-майданчики показали, що тут єдиних правил не існує. На одному з них знижки завершилися в неділю, на іншому – тривають до кінця дня 3 грудня.

Третій майданчик пішов своїм шляхом, трохи зменшивши розмір знижки, але при цьому продовживши "Чорну п'ятницю" на початок грудня. Так, наприклад, чоботи, ціна на які, як було зазначено на сайті, знизилася в п'ятницю з 398 доларів до 150 доларів, в понеділок вже коштували 200. Жіночі замшеві черевики, подешевшали в п'ятницю зі 110 до 44 доларів, в понеділок коштували 60. Але сама цікава історія сталася з кросівками: ще в п'ятницю щасливі покупці бачили перекреслений 100-доларовий цінник, поруч з якими красувалася нова ціна – 45 доларів. Однак у понеділок ці ж кросівки сайт виставив за первісною ціною 100 доларів, запевняючи, що це – найкраща і дуже вигідна пропозиція.

Словом, порада покупцям: весь час бути напоготові, відслідковувати вартість обраного товару як мінімум протягом 3-4 тижнів до початку розпродажів і не довіряти одним лише перекресленим цінникам. Щоб скористатися цією порадою, не треба чекати цілий рік – адже попереду нас чекають новорічно-різдвяні розпродажі.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua
comments

Новини партнерів


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!