Головна Статті Бізнес фінанси Дисконтні картки: наскільки реальні знижки пропонують українцям
commentss НОВИНИ Всі новини

Дисконтні картки: наскільки реальні знижки пропонують українцям

Найчастіше дисконтні картки є пасткою для покупців і ніякої вигоди в них немає

5 вересня 2019, 18:16 comments6899
Поділіться публікацією:
Дисконтні картки: наскільки реальні знижки пропонують українцям

Майже кожна компанія прагне "прив'язати" покупців, видаючи (а часом і продаючи) їм свої дисконтні картки. Наскільки вони вигідні користувачам, і наскільки чесно поводяться фірми, що випускають ці карти, розбиралися Коментарі.

Міфічні бали на дисконтних картах відомих АЗС

Більшість людей у всьому світі розуміють, що за оголошеннями на кшталт "Купіть дві одиниці товару, третя – безкоштовно!", що вартість третього примірника вже закладена в ціну двох перших. Приблизно та ж картина і з дисконтними картками торгових мереж: відсоток знижки, який ви отримуєте при пред'явленні такої карти на касі, вже передбачено у ціні товару. Просто ті, у кого немає такої карти, платять на радість господарям магазину більше.

Але оскільки таких знижкових карт в гаманцях покупців все більше, ті, хто їх видають, постійно йдуть на все нові хитрощі, щоб залучити покупців саме до себе. Для цього плануються різного роду і масштабу рекламні акції. Розглянемо для прикладу одну з них.

Перед Днем незалежності одна із відомих мереж АЗС розіслала СМС власникам своїх карт: "З 23 по 26 серпня для вас на АЗС знижка балами 5 грн./л". Для отримання балів (а не знижки!) необхідно було розрахуватися карткою банку (раніше для отримання знижки в гривнях достатньо було просто пред'явити оператору АЗС мапу). Але в СМС забули або не вважали за потрібне вказати, що платити треба було не на касі АЗС, а через платіжну систему цій АЗС, а також вказувати спеціальний пін-код.

"23 серпня отримую СМС: "До Дня незалежності для вас нарахуємо 5 балів на літрі бензину або солярки при розрахунку карткою ...". 24 серпня заправив на АЗС 31,59 л солярки по 29,79. Тобто, я розраховував отримати 157,95 балів. Але нарахували лише 97,57. Вже обман. Але не останній. Сьогодні намагався заправитися в цій же мережі, щоб використовувати накопичені 315 балів. Співробітниця АЗС готова була зменшити суму за дизель на 315 грн., але нічого не вийшло. Від мене зажадали спеціальний пін-код. Я його не знав або не пам'ятав?). Дівчина заспокоїла: "Можете замість нього ввести останні 4 цифри номера вашого мобільного". Ну це без проблем! Вводжу. Система мій № відмовилася приймати. Дивно: адже я отримую СМС саме на цей №! Та й в чеку пробивається моє ім'я. Так чому ж мене відмовляються ідентифікувати? Загадка. Мені порадили зателефонувати на гарячу лінію. Поки снідали, я цим зайнявся. Поговорити з оператором не вдалося (задовбали ці всюдисущі автомати!), але від робота вдалося домогтися, щоб мені прислали горезвісний пін-код. Після сніданку спроба №2. Але ні присланий пін, ні знову останні цифри мого № знов прийняті не були. Так що акція зі "знижками" і "нарахованими балами" виявилася звичайним розлученням. Враховуючи, що на цій заправці найдорожчі ціни на паливо (а знижок, як виявилося, не існує), цією мережею припиняю користуватися. Тим більше, що постійно користуюся іншою АЗС (там і ціни нижчі, і знижки реальні – в гривнях, а не міфічних балах). Шкода, що вони тільки в столичному регіоні. Ну поза ним є й інші...", – розповідає один з тих, хто намагався скористатися акцією Гурген Григорян.


Дисконтні картки: продукти в кредит

Одна з відомих продуктових мереж давно вже не відповідає своєму гаслу "Удар по цінах!", адже її магазини перестали бути найдешевшими – в цьому аспекті з ними успішно конкурують з іншими супермаркетами. Кілька місяців тому мережа магазинів навіть ввела свою накопичувальну дисконтну одновідсоткову карту. Мабуть, ефект виявився не настільки значним, і тепер компанія пропонує ще одну новинку – платіжну картку. У поширюваних проспектах написано, що при оплаті карткою нібито нараховується 2% бонусу і 2% кешбеку. Картку можна отримати в будь-якому з магазинів мережі при пред'явленні паспорта та ідентифікаційного коду.

Виникає резонне питання: щоб розрахуватися цією картою, необхідно мати на ній гроші. Звідки вони візьмуться? У супермаркеті відповіли: "Ви оформляєте платіжну карту з кредитним лімітом, тобто на карті відразу будуть доступні грошові кошти з періодом користування грошима без оплати відсотків від 25 до 56 днів. Це значить, що в цей період ви можете користуватися кредитним лімітом 50 000 гривень безкоштовно". Тобто магазин пропонує вам продукти в кредит. А що ж з обіцяними бонусами? "Бонусами у розмірі 2% ви можете користуватися на наступний робочий день після оформлення платіжної картки. Кешбек 2% нараховується одним з менш відомих банків, який є партнером акції до 10 числа наступного місяця за всі покупки, здійснені по карті в попередньому місяці, при використанні кредитного ліміту. Кешбек зараховується на карту однією сумою 1 раз на місяць", – повідомляють в мережі.

Дисконтні картки: думка експертів

Економіст Андрій Мартинюк звертає увагу на те, що всієї цієї інформації в розповсюджуваному проспекті гіпермаркету немає. "Адже користувачі карти отримають самий натуральний кредит, який необхідно погасити, інакше будуть неприємні наслідки. Для того, щоб повернути позичені кошти, необхідно погасити заборгованість в банкоматах чи відділеннях банку. При цьому треба пам'ятати, що якщо ви купили товар 14 числа і раніше, то ваш кредитний період – 25 днів, а якщо скупилися 16 числа і пізніше, то вам "пощастило" – можете користуватися кредитом без відсотка 56 днів. Якщо забули погасити кредит або не змогли укластися в ці строки, то вам нарахують 55% річних за користування кредитом і включать горезвісний лічильник. Так що варто користуватися подібною карткою – гарненько подумайте", – попереджає Мартинюк.

Економіст Олексій Кущ зазначає, що продаж "їжі в борг" активізувався після кризи 2008 у багатьох країнах, особливо третього світу. "Великі торговельні мережі таким чином стимулюють споживчий попит на свої товари й одночасно "підв'язують" клієнтів до своїх торгових мереж. В Україні утворюється вакуум щодо деяких груп споживачів, які не можуть отримати кредит в банку (немає належного рівня офіційних доходів) і які при цьому не хочуть брати позикові кошти небанківських компаніях (там високі відсотки). В даному випадку відбувається з'єднання декількох маркетингових і фінансових технологій: розрахункова карта – банківська, але товарний кредит видає торговельна мережа. Вся система "полірується" бонусами і кешбеком", – пояснює Кущ.

Президент Українського аналітичного центру Олександр Охріменко каже, що дуже уважно треба дивитися на умови користування дисконтними картами. "Як правило, багато ви на них не виграєте. Головна мета дисконтних карт – це щоб ви заправлялися або купували у їхніх господарів. Але є, звичайно, і натуральні лохотрони, коли обіцяють різні бали, знижки, товари, але в реальності їх немає. Треба дуже уважно читати умови акцій, особливо різного роду посилання і доповнення дрібним шрифтом – там найчастіше все головне і ховається. Наприклад, обіцяють кешбек 5%, але коли вникнеш в суть, то це поширюється не на всі товари магазину, а тільки на акційні товари, які часом бувають поганої якості", – зазначає Охріменко.

Економіст-міжнародник, головний експерт НБУ Андрій Блінов заявляє, що в цій ситуації наявні неповне надання маркетингової інформації. "Треба звертатися до Держслужби у справах захисту прав споживачів і в суд. Однак це справа безперспективна, якщо у них є в описі акції (наприклад, на сайті) всі ці умови. Я зазвичай уважно подібні акції щодо заправок читаю. Тому "ловити" їх можна тільки на не прописуванні всіх умов акцій", – упевнений Блінов.

Це нормальний маркетинговий хід для залучення додаткових клієнтів, відзначає економіст Олег Пендзін. "Обіцяні знижки і бонуси залежать від бюджету заходу. Адже якщо хтось купує дешевше, то хтось повинен доплатити різницю. Якщо бюджет невеликий, то, природно, і обіцяна радість буде такого ж розміру. Як правило, під подібні акції підключаються підприємства-партнери організатора, які мають бажання за гроші малі або зовсім безкоштовно долучитися до "щастя". Тому, якщо не хочеш розчарувань, не ведися на безкоштовний сир у мишоловці. І якщо вам обіцяють щось дешево, то потрібно розуміти, що: 1) товар втратив якість; 2) або ви все одно заплатите повну ціну, але це буде супроводжуватися обов'язковими додатковими послугами; 3) або вам не дістанеться обіцяне. Пам'ятайте про це і ніколи не потрапите на хитрі виверти", – говорить Пендзін.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/
comments

Новини партнерів


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!