Продавати Місяць та інвестувати в "дах": чому вчили українських підприємців на саміті "Бізнес-Тренди 2020"

Успішні бізнесмени розповіли, чому сучасному підприємцю не потрібно дивитися новини і як можна використати можливу кризу 2020 року

У цю середу в Києві пройшов масштабний саміт для підприємців з усієї України "Бізнес-Тренди 2020". Організатори заходу, міжнародна освітньо-консалтингова компанія "Бізнес-Конструктор", зібрали власників бізнесу і топ-менеджерів, щоб розповісти їм про інновації в сфері бізнесу, поділитися інсайтами і стратегіями, за якими працюють найбільш просунуті компанії.

Формат саміту здивував: при вході в Hillsong Conference Hall, який обрали місцем зустрічі топ-бізнесменів, могло здатися, що ти потрапив на рок-концерт або на тусовку, де за чашкою кави зібралися приємно провести час однодумці. На ресепшні юрмилися сотні бажаючих відвідати саміт, а з величезного залу з приглушеним світлом лунала гучна драйвова музика і голос ведучого Олександра Педана, який запрошував гостей скоріше зайняти свої місця і приступити до роботи.

О 10.00 всі півтори тисячі українських власників компаній зібралися і зайняли свої місця в залі. Але не встигли вони прийти в себе після дороги, як їх чекав мозковий штурм від організатора заходу, засновника компанії "Бізнес-Конструктор" і експерта з систематизації бізнесу та побудови сильних команд Кирила Куницького. Спікер одразу ж налаштував слухачів на потрібний лад і акцентував, що вони приїхали сюди не просто відсидіти робочу середу, а за спалахом, осяянням, отримати нові знання та заряд енергії, які допоможуть їм удосконалити свій бізнес.


"Наша компанія намагається навчити підприємців культурі ведення бізнесу, допомогти наповнити їх дії глуздом. Часто виходить так, що підприємець починає справу, але не має при цьому профільних знань. І тут починається "поле граблів" – по граблях, по граблях, по граблях. Це проблема. Через це страждає і сам власник бізнесу, отримуючи збитки, і його співробітники, яким, можливо, не зовсім комфортно працювати через якісь неправильно відрегульовані механізми, і клієнти, які не отримують в повній мірі якісь послуги, якийсь сервіс. Ми ж даємо знання, а також допомагаємо їх впроваджувати на практиці. І цей саміт спрямований саме на це", – зазначив Кирило Куницький.

Привітавши учасників, Куницький передав слово речникам – успішним бізнесменам, які приїхали навчати та мотивувати українських підприємців. Головними темами їхніх виступів були тренди ринку 2020, поради щодо ведення бізнесу – від загальних тенденцій до особистого досвіду, а також прогнози, головний серед яких – чи варто чекати на кризу в наступному році.

ТРЕНДИ: ОРІЄНТУЄМОСЯ НА FUN, ПРОДАЄМО МІСЯЦЬ І ВКЛАДАЄМО В "ДАХ"

На які ж тренди майбутнього року радили звернути увагу успішні люди українським бізнесменам? Засновник і CEO креативної інвестиційної компанії FEDORIV GROUP Андрій Федорів акцентував увагу на таких мегатрендах, як глобалізація, а саме відсутність кордонів у сучасному світі, конкуренція всіх з усіма і укрупнення корпорацій, дигіталізація, яка вміщує в себе такі поняття, як автоматизація, прискорення і прозорість, а також інфантилізація – залежність сучасних людей від веселощів, видовищ і готових рішень. Саме в цих напрямках варто мислити, створюючи й удосконалюючи свій бізнес, вважає спікер.

"Це ті домінуючі, важливі тренди, які будуть сильно впливати на життя. Є вічні цінності. Люди, як у Римській імперії, хочуть хліба і видовищ. Люди точно так само хочуть відпочивати, веселитися, смачно поїсти, любові, ростити дітей, побачити світ. І про це варто пам'ятати", – зазначив у коментарі нашому виданню Андрій Федорів.


А ось керівник цифрового відділу Philip Morris (Ukraine, Caucasus & Moldova) Дмитро Зінченко розповів про маніфестацію, необхідність надавати бізнесу смисли, вертикальну інтеграцію, а саме контроль споживання товару, і зв'язок компанії-виробника і споживача.

"Зверніть увагу на Tesla Ілона Маска. Вони наділили цей автомобіль правильними смислами. Купуючи її, люди хочуть бути ближче до Маска, до освоєння космосу, до Місяця і до Марсу. Вони продають не автомобіль, вони продають Місяць, продають Марс", – пояснив Дмитро Зінченко аудиторії.

Хоч і не вдалося з особистих причин приїхати в Україну топовому спікеру "Бізнес-Трендів 2020", серійному підприємцю, інвестору, чий портфель венчурних інвестицій налічує більше 70 компаній по всьому світу, серед яких – п'ять досягли капіталізації більше 1 мільярда доларів, Оскару Хартманну, але він все ж вийшов на зв'язок із залом через телеміст і розповів, про тренди майбутнього року. Спікер пояснив, куди варто інвестувати в 2020 році, щоб точно залишатися прибутковим. На його думку, нерухомість буде залишатися тим активом, який дозволить бути на плаву.

"Найважливіше, на чому я фокусуюся в цьому році і в наступному – це ринок нерухомості. Нерухомість як клас активів у балансі світу за останні 20 років виросла. І це те, що не змінюється. Дах над головою, будівлі, приміщення досі створюють велику цінність. Більшість грошей світу досі паркуються в нерухомості", – поділився Оскар Хартманн.

ПОРАДИ: "5 В 1", НЕ ДИВИТИСЯ НОВИНИ І ЗНАТИ СВОЇХ КОНКУРЕНТІВ

Крім трендів, успішні бізнесмени поділилися з українськими підприємцями власним досвідом і роздавали поради. Наприклад, Андрій Федорів зазначив, що сучасний бізнес, який хоче вижити, повинен бути рухомим, а самій людині, щоб залишатися успішною, необхідно вміщувати у собі п'ять амплуа: спеціаліст, бізнесмен, художник, селебриті і діджитал-гуру.


"Ступінь успіху – це швидкість змін. Ми живемо у божевільному світі, такому непередбачуваному, який дуже стрімко змінюється. Тому здатність компаній адаптуватися до цього світу, не важливо, що для цього використовується – бренди або цифрові технології, це ключ. Треба бігти вперед, не боятися відмовлятися від минулого і битися за майбутнє. А сучасна успішна людина повинна бути Залізною людиною. Я не скажу, що це легко. Це складно. Не потрібно вірити, що бізнес – це легко і просто. Ти прийшов – "тяп-ляп", і все вийшло. А потім усі тобі аплодують, ти купаєшся в грошах. Бізнес – це довго і складно. Читайте книги, розвивайтеся, відкривайте стартапи, закривайте те, що не виходить", – розповів "Коментарям" Андрій Федорів.

Оскар Хартманн порадив підприємцям не дивитися новини і критично ставитися до всіляких прогнозами, навіть якщо їх озвучують топові аналітики.

"По-перше, я дуже мало дивлюся новини. Я вважаю, що, якщо ти хочеш, щоб у тебе були інші результати, ти повинен отримувати іншу інформацію і зовсім іншими шляхами, ніж інші. В іншому інформаційному полі, у раціональному полі. Це потрібно робити замість постійного просиджування в сенсаціях, в скандалах, в новинах... По-друге, обережно ставитеся до сенсаційних заяв про майбутнє. Практично всі вони не збуваються. Наприклад, двадцять років тому було сказано, що у світі залишиться всього шість виробників авто, і що вони будуть збитковими. Що ми бачимо зараз? За останні десять років був рекордний період для цих компаній. Величезний прибуток у топових виробників авто. І зараз їх у світі 35, а не шість. Як бачимо, повна протилежність тому, що передбачали топові аналітики", – поділився досвідом у рамках виступу Оскар Хартманн.

Секретами фінансової, маркетингової, операційної та HR-антикрихкості вчив в ході свого виступу організатор заходу Кирило Куницький. А з сайтом "Коментарі" ексклюзивно поділився трьома головними правилами успішного ведення бізнесу.

"По-перше, сьогодні важливо добре розуміти свій ринок і розуміти динаміку ринку, конкурентне оточення, рівень продуктів конкурентів і вдосконалюватися з точки зору конкурентної стратегії. Будь-який успішний бізнес повинен знати відповідь на питання: чому мій клієнт сьогодні обере саме мене і завтра буде продовжувати обирати саме мене. По-друге, потрібно вибудовувати систему залучення і утримання клієнтів. І, третє, важливо, щоб власник бізнесу не намагався тягнути на себе всю операційну систему, а делегував управління на центри відповідальності всередині команди", – зазначив Куницький.

ЧИ ЧЕКАТИ КРИЗИ В 2020-МУ І ЧОМУ ЦЕ НЕ ЗАВЖДИ ПОГАНО

Цілий день українські підприємці слухали про тренди та головні правилах ведення бізнесу в сучасному світі. Лише два рази їх випустили на короткі перерви, під час яких вони мали можливість переварити озвучену інформацію, обговорити її з колегами за чашкою кави і поставити уточнюючі питання спікерам.

І навіть уже ввечері організатори заходу не поспішали відпускати своїх гостей, а запропонували їм взяти участь у панельній дискусії, топ-темами якої стали питання – чи варто чекати кризи у 2020 році і як до неї готуватися.

Отже, на думку виступаючих, криза, швидше за все, настане в наступному році. Але вона не така страшна, якою її малюють. Так, управляюча акціонерка і CEO компанії "Арсенал Страхування" Марина Авдєєва вважає, що криза – це шанс для молодих компаній вирватися на поверхню, тому вона не боїться, а сподівається, що в наступному році буде загострення на ринку.

"Я з того класу підприємців, які вважають, що криза – це величезні можливості. Те, що можна зробити під час кризи в Україні, не можна зробити ні в одній іншій країні світу. Криза дозволяє перерозподілити місця на ринку, вона створена для цього. Криза дозволяє молодим талановитим гравцям, які в звичайний час не можуть конкурувати з великими капіталами, вирватись на поверхню. У звичайний час великі компанії беруть своєю системністю, але в кризу ці налагоджені процеси перестають працювати. І є шанс у інших. Я сподіваюся, що в 2020-му році настане локальна криза, яка дасть шанс молодим. Якщо буде криза, стрибайте з корабля у відкрите море, робіть те, чого раніше не робили. Це шанс для вас", – розповіла під час свого виступу Марина Авдєєва.

Крім того, спікерка дала три практичні поради бізнесменам, як бути готовими до кризи та її викликів.

"Перше – ніколи не беріть кредити у тій валюті, у якій ви не продаєте. Друге – будьте швидкими, маневреними. Це перевага маленьких компаній перед великими. І третє – йдіть від постійних витрат, ваш бізнес в плані витрат має працювати гнучко", – доповнила спікер.


А ось президент авіакомпанії "Міжнародні Авіалінії України" Євген Дихне зазначив, що криза як поняття давно застаріло.

"Криза – архаїчне і неперспективна поняття. З тими швидкостями, з якими сьогодні розвиваються окремі ринки, окремі галузі, та швидкість змін говорить про те, що ми постійно перебуваємо в перманентній кризі", – відзначив Євген Дихне.

За його словами, для будь-якого бізнесу страшна не криза, а закостенілість.

"Будь-яка компанія повинна постійно змінюватися на краще. Сьогодні не криза вбиває компанії, а нездатність змінюватися. Тільки зміни дають можливість виживати на ринку", – підсумував він.

ФІДБЕК ТА ПЛАНИ

Після такого насиченого дня і оптимістичного фіналу, молоді підприємці не поспішали розходитися, продовжуючи обговорювати почуте і ділитися враженнями. Так, засновник інформаційного порталу про агрономію, землеробство та сільське господарство Growex Богдан Лукіянчук розповів нам, що не вперше відвідує заходи компанії "Бізнес-Конструктор" і саме їй вдячний за розвиток своєї справи.

"Рівно рік тому я був на подібному заході. Я тоді тільки починав свій бізнес. На той момент у нас працювало лише 10 чоловік, а сьогодні працює 30 осіб, а це вже три компанії, і вони системно набирають обертів. За це подяка компанії Куницького. Вони закривають усі базові потреби. З сьогоднішнього заходу я теж їду з нотатками. У виступах промовців було те, що зрезонувало у мене, і я готовий втілювати ці ідеї в життя", – каже Богдан Лукіянчук.

В цьому році молодий підприємець приїхав вже не сам, а зі своєю командою, яка також проходить навчання на заходах компанії.

"Саме завдяки подібним заходам у нас є можливість для відкриття нових напрямів. Одним з них є Growexmedia, яке допомагає українським аграрним фірмам розвиватися", – додає директор Growexmedia Анастасія Орловська.

З такого заходу навіть люди, які далекі від бізнесу, як, наприклад, я, пішли з позитивними враженнями та бажанням піднятися і щось робити в житті. Організаторам і спікерам без зайвої похвали, дійсно, вдалося запалити вогонь і зарядити гостей енергією.

Але на цьому вони не збираються зупинятися і анонсують подібні заходи, які за всіма параметрами будуть крутіше того, що було.

"Кожний наш захід по-своєму потужний. У нас в компанії діє правило – завжди рухатися тільки вгору, як на рівні якості, так і на рівні масштабу, ефекту, який ми даємо клієнтам. За рівнем організації – це поки що це найкращий наш захід. Але ми постійно шліфуємо наші проекти, і наступний захід буде ще кращим", – резюмував Кирило Куницький.