Coinspot 04.04.2020

BTC/USD

6772.64

ETH/USD

142.36

LTC/USD

40.35

НБУ 04.04.2020

USD/UAH

27.65

EUR/UAH

29.86

RUB/UAH

0.36

Рубрики

МЕНЮ

Головна Статті Політика кабмін Тіньовий офіс Криклія на Рильському провулку: нові подробиці
НОВИНИ Всі новини

Тіньовий офіс Криклія на Рильському провулку: нові подробиці

Міністр інфраструктури Владислав Криклій може бути не єдиною людиною, що приймає ключові рішення в даному відомстві

26 березня 2020, 16:15 3826
Автор:

• Комментарии

Тіньовий офіс Криклія на Рильському провулку: нові подробиці

Напередодні ЗМІ опублікували сенсаційну інформацію про те, що міністр інфраструктури Владислав Криклій не повністю самостійний у прийнятті своїх рішень. Журналісти, спираючись на дані з достовірних джерел, розповіли про наявність у Києві так званого "тіньового штабу" міністерства, в якому відбувається реальне розподіл потоків між відомствами, підконтрольними МІУ. 

Розташування "тіньового офісу"

Як нам стало відомо, місце розташування тіньового офісу - елітний бізнес-центр "Софія" в серці столиці, прямо поруч із Софійською площею і пам'ятником Богданові Хмельницькому. Майже стінка в стінку з бізнес-центром - головна будівля Міністерства юстиції, очолюваного Денисом Малюською. Тут же поруч колись знаходився офіс колись впливового Юрія Іванющенка. За чутками, це не заважає ходити на прийоми до тіньового міністра голові фракції "Слуга народу" в парламенті Давиду Арахамs.

Цим тіньовим міністром ось уже другу каденцію поспіль (як в уряді Гончарука, так і в уряді Шмигаля) є колишній співробітник Головного сервісного центру МВС України (разом працювали там з Криклием), юрист Павло Шевченко. Про Шевченка мало що відомо широкій громадськості, однак у вузьких колах його знають як ключову фігуру в транспортній тематиці. Він набрався досвіду на темі забезпечення потреб сервісних центрів МВС необхідними товарами і послугами, і з приходом Криклія у владу розширив свою компетенцію на всі підконтрольні Мінінфраструктури напрямки.

Які схеми курирує "тіньової офіс"

Саме Шевченку приписують розплутування "клубка" корупційних схем у скандальній "Укртрансбезпеці" звідки протягом декількох років не могли вислати близького соратника Андрія Парубія - екс-сотника Майдану Михайла Ноняка. Шевченко нібито відразу зрозумів, чим заробляв Ноняк, завдяки чому Криклій зміг спокійно звільнити всіх заступників одіозного голови, не боючись втратити "накопичений досвід".

В заслугу Шевченку ставлять також вирішення ситуації з Адміністрацією морських портів України, де ще восени повинні були провести конкурс на заміщення посади начальника. Соратнику Криклія не сподобалися його результати і він організував проведення повторного конкурсу. В результаті сьогодні АМПУ очолює в. о., в той час як тіньові потоки збереглися. Тим часом правоохоронні органи продовжують викривати злочинні схеми в торгових портах. Це не кажучи вже про багатомільйонні втрати, які портова галузь зазнає від впливу олігархів на кшталт Ріната Ахметова.

Також в ході розслідування стало відомо, що під вплив Шевченка пішли закупівлі "Укрзалізниці". Зробити це було непросто, оскільки самостійність Євгена Кравцова, звільненого в січні 2020 року глави компанії, заважала об'єктивно розібратися в тому, як працюють тіньові схеми і потоки на закупівлях. Більш того, цьому чинила опір середня ланка. Тим не менше, і УЗ вдалося взяти під контроль.

З більш дрібних питань, які взяв під свою компетенцію Шевченко, обов'язкова сертифікація газового обладнання на автомобілі. Загальновідомо, що з лютого поточного року процедура перереєстрації машини, на яку встановлено ГБО, істотно подорожчала. Документи, які в минулому році надавали установники ГБО для реєстрації автомобіля в Сервісних центрах МВС (СЦ), опинилися поза законом. Тепер СЦ вимагають інші документи, які оформляти довше і коштують вони близько 2500 – 3000 грн. Раніше всі отримували Акти технічної експертизи, які коштували значно дешевше (близько 230 грн) і видавалися на типові установки прямо на СТО, які переобладнали автомобілі на ГБО. Формально причина нових правил у тому, що у всіх лабораторій 19 грудня 2019 року закінчився термін дії сертифіката відповідності на проведення експертиз. І продовжувати їх уповноважені органи не поспішають. Все це може свідчити про наявність схеми виманювання у автолюбителів грошей.

Крім того, сьогодні на Шевченкові може бути замкнута процедура оплати за видачу документів моряків, яку збирає з судноплавних компаній Державна служба морського та річкового транспорту.

Крім іншого, в "тіньовому офісі" Владислава Криклія приймають і ситуативні рішення. Наприклад, вирішують, як "правильно" вибрати авіакомпанію "СкайАп" для доставки пасажирів з Китаю в Україну і при цьому укласти з нею контракт пост-фактум. На думку безпосередніх учасників подій, керівництво і власники компанії довго не могли повірити, що на спецоперацію їх збираються відправити через відкат. Але в результаті погодилися, вочевидь, на умови, які їм висунули на Рильському.

Зв'язок Криклія і Шевченка

Крім спільного минулого в Головному сервісному центрі МВС України, Владислав Криклій і Павло Шевченко є ще й бізнес-партнерами у двох компаніях - ТОВ "Світлофор" (ЄДРПОУ 32950656) і ТОВ "Автовінн" (38675581). Обидві компанії досить непогано заробляють на державі, оскільки регулярно виграють тендери численних сервісних центрів МВС. Зокрема ТОВ "Світлофор", за даними сервісу YouControl, заробило понад 191 млн грн. на постачанні МВС різних типів автомобільних знаків. А "Автовінн" заробило майже 100 млн грн. на постачанні автомобілів державним і комунальним структурам. Доступу до декларації про доходи Павла Шевченка немає. Але от Владислав Криклій свою подав буквально напередодні - як раз після призначення на посаду міністра вдруге. Результати вражають: у міністра кілька мільйонів гривень на банківських рахунках і 250 тис. дол. зберігається готівкою.


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб першими дізнатися про найважливіші події!


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини партнерів

Новини

????????...