Головна Статті Політика кабмін Тіньовий офіс Криклій на Рильському провулку: нові подробиці
commentss НОВИНИ Всі новини

Тіньовий офіс Криклій на Рильському провулку: нові подробиці

Міністр інфраструктури Владислав Криклій може бути не єдиною людиною, яка приймає ключові рішення в даному відомстві

26 березня 2020, 16:15 comments9087
Поділіться публікацією:
Тіньовий офіс Криклій на Рильському провулку: нові подробиці

Напередодні ЗМІ опублікували сенсаційну інформацію про те, що міністр інфраструктури Владислав Криклій не в повному обсязі самостійний у прийнятті своїх рішень. Журналісти, спираючись на дані з достовірних джерел, розповіли про наявність в Києві так званого "тіньового штабу" міністерства, в якому може відбуватися розподіл потоків між відомствами, підконтрольними МІУ.

Розташування "тіньового офісу"

Як стало відомо від декількох джерел, місце розташування тіньового офісу — елітний бізнес-центр "Софія" в серці столиці, прямо поруч з Софійській площею і пам'ятником Богдану Хмельницькому. Майже стінка в стінку з бізнес-центром — головне будівлю міністерства юстиції, очолюваного Денисом Малюською. Тут же поруч колись знаходився офіс колись впливового Юрія Іванющенка. За словами джерел, це не заважає ходити туди на прийоми до тіньового міністра голові фракції "Слуга народу" в парламенті Давиду Арахамії.

Справжнім тіньовим міністром ось уже другу каденцію поспіль (як в уряді Гончарука, так і в уряді Шмигаля) джерела називають колишнього співробітника Головного сервісного центру МВС України (разом працювали там з Кріклієм), юриста Павла Шевченка. Про Шевченка мало що відомо широкому загалу, однак у вузьких колах його знають як ключову фігуру в транспортній тематиці. Він набрався досвіду на темі забезпечення потреб сервісних центрів МВС необхідними товарами і послугами і з приходом Криклія у владу розширив свою компетенцію на всі підконтрольні Мінінфраструктури напрямки.

Які схеми курирує "тіньовий офіс"

Саме Шевченку приписують розплутування "клубка" корупційних схем в скандальній "Укртрансбезпеці" звідки протягом декількох років не могли видворити близького соратника Андрія Парубія — екссотника Майдану Михайла Ноняка. За даними джерел, Шевченко нібито відразу зрозумів, на чому заробляв Ноняк, завдяки чому у Криклія з'явилася можливість спокійно звільнити всіх заступників одіозного голови, не боячись втратити "накопичений досвід".

У заслугу Шевченка ставлять також вирішення ситуації з Адміністрацією морських портів України, де ще восени повинні були провести конкурс на заміщення посади начальника. Нібито соратнику Криклія не сподобалися його результати і він організував проведення повторного конкурсу. В результаті сьогодні АМПУ очолює в.о. Але тіньові потоки, за даними джерел, нібито збереглися. Тим часом правоохоронні органи продовжують викривати злочинні схеми в торгових портах. Це не кажучи вже про багатомільйонні втрати, які портова галузь зазнає впливу олігархів, наприклад, ЗМІ пишуть про можливості в цьому ключі Ріната Ахметова.

Також в ході розслідування стало відомо, що під вплив Шевченка пішли закупівлі "Укрзалізниці". Зробити це було непросто, оскільки самостійність Євгена Кравцова, звільненого в січні 2020 року глави компанії, заважала об'єктивно розібратися в тому, як працюють тіньові схеми і потоки на закупівлях. Більш того, чинила опір середня ланка. Проте, джерела повідомили, що і УЗ вдалося взяти під контроль.

З більш дрібних питань, які міг перевести під свою компетенцію Шевченко, джерела назвали обов'язкову сертифікація газового обладнання на автомобілі. Загальновідомо, що з лютого поточного року процедура перереєстрації машини, на яку встановлено ГБО, істотно подорожчала. Документи, які в минулому році надавали установники ГБО для реєстрації автомобіля в Сервісних центрах МВС (СЦ), опинилися поза законом. Тепер СЦ вимагають інші документи, які оформляти довше і коштують вони близько 2500 — 3000 грн. Раніше всі отримували Акти технічної експертизи, які коштували значно дешевше (близько 230 грн) і видавалися на типові установки прямо на СТО, які переобладнали автомобілі цін на чорне золото. Формально причина нових правил в тому, що у всіх лабораторій 19 грудня 2019 року закінчився термін дії сертифікату відповідності на проведення експертиз. І продовжувати їх уповноважені органи не поспішають. Все це може свідчити про виманювання у автолюбителів грошей.

Крім того, джерела заявили, що сьогодні на Шевченкові може бути замкнута процедура оплати за видачу документів моряків, яку збирає з судноплавних компаній Державна служба морського та річкового транспорту.

Крім іншого, нібито в "тіньовому офісі" Владислава Криклія можуть прийматися і ситуативні рішення. Наприклад, вирішують, як "правильно" вибрати авіакомпанію "СкайАп" для доставки пасажирів з Китаю в Україну і при цьому укласти з нею контракт пост-фактум. На думку безпосередніх учасників подій, керівництво і власники компанії довго не могли повірити, що на спецоперацію їх збираються відправити через відкат. Але в результаті погодилися, по всій видимості, на умови, які їм висунули на Рильському.

Зв'язок Криклій і Шевченко

Крім спільного минулого в Головному сервісному центрі МВС України, Владислав Криклій і Павло Шевченко є ще й бізнес-партнерами в двох компаніях — ТОВ "Світлофор" (ЄДРПОУ 32950656) та ТОВ "Автовінн" (38675581). Обидві компанії, за даними журналістів, нібито непогано заробляють на державі, оскільки регулярно виграють тендери численних сервісних центрів МВС. Зокрема ТОВ "Світлофор", за даними сервісу YouControl, запрацювало понад 191 млн грн. на постачання МВС різних типів автомобільних знаків. А "Автовінн" заробило майже 100 млн грн. на постачання автомобілів державним і комунальним структурам. Доступу до декларації про доходи Павла Шевченка немає. Але ось Владислав Криклій свою подав буквально напередодні — якраз після призначення на посаду міністра вдруге. Так, у міністра кілька мільйонів гривень на банківських рахунках і 250 тис. дол. зберігається готівкою.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Новини партнерів


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!