Вкрадене небо – Дніпру та всій Україні: як місто бореться за аеропорт і чому впирається Феміда
Днями у Дніпрі має пройти важливе судове засідання, яке може поставити крапку у довгій та дуже складній історії навколо дніпропетровського аеропорту
Про те, як у Дніпрі намагаються вирвати дорогу в небо із загребущих лап бородатого олігарха та повернути його Україні – у нашому матеріалі.
Сумна історія
Аеропорт Дніпра – це сумна історія про те, як при повній байдужості та потуранні чиновників по всій Україні банально вкрали найважливіший об’єкт транспортної інфраструктури. Структури бородатого олігарха влаштували тут згубну монополію, загнали аеропорт у стагнацію та на десятиліття загальмували економічний розвиток величезного мегаполісу та як мінімум трьох областей усієї країни.
Але мешканці як міста, так і області, та й усієї країни не згодні з таким станом справ. Наразі міська рада Дніпра, фактично на користь держави Україна, у суді вимагає від Державіаслужби скасувати наказ про призначення експлуатантом аеродрому фірми, яка входить до орбіти олігарха Ігоря Коломойського. Після впевненої перемоги у Дніпропетровському окружному адміністративному суді фірма олігарха вирішила затягнути справу та подала скаргу до суду апеляційної інстанції. А ось там громадяни судді з якоїсь неясної причини не поспішають ухвалити остаточне та справедливе рішення на користь громади та всієї країни.
Читач запитає: йде війна, Україна бореться проти ворога, наскільки взагалі своєчасно зараз боротися проти монополії Ігоря Коломойського?
Відповімо: зараз – саме час! Боротися за інтереси всієї країни та територіальної громади, за відчинені ворота у небо. Щоб окремі персонажі, які багато десятків років (!) паразитують в Україні і палець об палець не вдарили для допомоги фронту після спільної перемоги вже не змогли продовжувати свої темні справи, грабувати національні багатства та розпоряджатися власністю міста та країни як своєї особистої
Як у Дніпра вкрали небо
Для того, щоб читач розібрався у складній та заплутаній історії “грабунку по-коломойськи”, розповімо передісторію.
Городяни стали заручниками олігарха та втратили аеропорт ще наприкінці нульових років. Треба сказати, аж до початку 90-х дніпропетровський аеропорт мав славну історію – авіарейси з нашого міста виконувались у кілька десятків (!) точок колишнього Союзу. У 2008 р. Кабінет міністрів під керівництвом Юлії Тимошенко схвалив Програму розвитку аеропортів, за яким аеродроми (у т.ч. – у Дніпропетровську) нібито мали залишатися у державній власності.
Однак у тому ж 2008 р. Рада нацбезпеки та оборони України вирішила передати майновий комплекс дніпропетровського аеропорту на баланс нового державного підприємства – “Міжнародний аеропорт “Дніпропетровськ”.
Зазначимо: сам аеропорт знаходився на балансі державної компанії “Дніпроавіа”. Ця держкомпанія володіла однойменною авіакомпанією з парком літаків, а також власне аеропортом “Дніпропетровськ” (він включає термінал та споруди), а також, що дуже важливо – аеродромом: це – злітно-посадкова смуга, руліжні доріжки та інші елементи інфраструктури.
Проте вже 2009-го року "концепція змінилася". Із рішення РНБО від 2008 р. вилучили (!) пункт про передачу аеропорту “Дніпропетровськ” на баланс нового державного підприємства. Але додали пункт про те, що можна приватизувати державну компанію “Дніпроавіа" (!)
У ході дуже поспішної приватизації найспритнішим покупцем держкомпанії з усіма її активами несподівано (чи очікувано?) стала компанія “Галтера”, яка, за даними ЗМІ та розслідувачів, входить до орбіти олігарха. Ця фірма і купила у серпні 2009 р. 94,5% акцій колишньої держкомпанії “Дніпроавіа”.
Важлива деталь: “Галтера” зобов’язалося інвестувати у розвиток дніпропетровського аеропорту серйозні гроші – 882,1 млн. грн., у т.ч. направити на реконструкцію злітної смуги 107 млн грн, передати у власність держави ЗПС та радіомаячну станцію. Проте насправді фірма Ігоря Коломойського не зробила нічого.
Довідка
Важливо розуміти відмінності у поняттях:
аеропорт – це зазвичай будівля пасажирського терміналу (або кількох терміналів) та допоміжні споруди
аеродром – це злітно-посадкова смуга (ЗПС), руліжні доріжки, радіомаяки та ін. елементи інфраструктури.
Ще один важливий нюанс, до якого ми повернемося далі – невдовзі після приватизації призначається експлуатант аеродрому – приватна фірма “ТО “МА Дніпропетровськ”, знову ж таки – з орбіти Ігоря Валерійовича.