"Велике будівництво" чи "велике розчарування": що зробили за 3,5 місяці

Проект «Велике будівництво» повинен був стати прогресивним для України. Чого вдалося досягти з початку його запуску – в інфографіці порталу «Коментарі»

Програма будівництва доріг та об'єктів соціальної інфраструктури під гучною назвою "Велике будівництво", ініційована президентом Володимиром Зеленським, стартувала 1 березня 2020 року. Правда, через 3,5 місяці накопичилося чимало запитань, як до самого проекту, так і до термінів його реалізації.

Так, багато об'єктів знаходяться тільки на початковій стадії реалізації, при тому, що влада обіцяла завершити в досить стислі терміни.

Інформацію про те, на якій стадії готовності знаходяться проекти в різних куточках України і про те, коли вони повинні бути готові, портал "Коментарі" зібрав в одній інфографіці.

Нагадаємо, "Коментарі" писали, що колеги екс-лідера "Кварталу 95" вже давно порівнювали його з32-м президентом США Франкліном Рузвельтом, що зайняв пост в розпал "Великої депресії". Тому не виключено, що натхнення для ініціативи "ЗеКоманда" вирішила почерпнути з рузвельтівського "Нового курсу" – програми будівництва доріг, аеродромів та мостів у США. Вона дозволила зайняти мільйони безробітних і запустити економіку "зі штовхача".

В американських реаліях 1933 року план спрацював, але чи спрацює він через сторіччя в зовсім інших умовах – велике питання. Адже боротьба з корупцією та олігархами у Рузвельта була не лише на словах, в передвиборних обіцянках, за що його відверто недолюблювала підконтрольна місцевій плутократії преса. Знаряддя праці за останні 90 років змінилися до невпізнання, так і правила світової економіки вже не ті: будівництво доріг (а саме на нього уряд України зробив найбільший наголос) займає всього 1,5% в структурі ВВП і 1% у структурі зайнятості.