Lada, Hyundai або Volkswagen: яким був авторинок в Україні за останні 10 років (Інфографіка)
Ринок легкових автомобілів в Україні так і не зміг прийти в себе після 2014 року
Ринок легкових автомобілів в Україні досі так і не зміг прийти в себе після 2014 року і демонструє в кращому випадку 40-45% від рівня десятирічної давності.
Так, у 2011 році на первинному ринку легковиків було реалізовано 230 890 автомобілів. Безумовним лідером продажів вважалася Lada російської компанії "АвтоВАЗ". За підсумками року в нашій країні було продано 28 436 одиниць цієї марки. На другому місці опинився південнокорейський Hyundai (22 397 автомобілів). На третьому — вітчизняний виробник "Запорізький автомобілебудівний завод", який реалізував більш як 20 тисяч машин. У ТОП-5 також потрапили Renault (13 066) і Volkswagen (12 942).
2012 рік виявився піковим у наступне десятиліття. В цьому році було реалізовано 263 604 автомобілі. Найбільше вдалося продати Hyundai, які "вирвали" першість із показником 23 364 авто. Lada реалізувала 19 718 автомобілів, що майже зрівняло росіян із ЗАЗом. Українська компанія збула всього на 1000 легкових машин менше. Приблизно стільки ж реалізував німецький концерн Volkswagen.
2013 рік ознаменувався невеликим спадом. За 12 місяців було продано 213 322 авто. Компанії Hyundai із показником 18 001 авто вдалося утримати провідні позиції, а ось російській та українській продукції у п'ятірці лідерів продажів місця не знайшлося. Крім південнокорейського бренду, у ТОП-3 "увірвалися" Toyota (17 031 авто) і Kia (13 224). Volkswagen, який продав 12 851 автомобіль, залишився на стабільному четвертому місці, трохи випередивши чеську Skoda з активом у 12 285 автомобілів.
Хвиля девальвації гривні серйозно відбилася на українському ринку легкових автомобілів. 2014 рік був із найнижчим показником продажів чи не з самого початку нового тисячоліття — продати вдалося всього 92 352 машини. Зміни відбулися й у складі основних компаній-продавців — рік став початком "японської експансії". Завдяки агресивній ціновій політиці та наявності великого складу автомобілів на перше місце вирвалася Toyota, що реалізувала 9659 легковиків. З дворазовим відставанням за нею пішов ще один виробник з Японії - Nissan. Втім, навіть попри лідерство, продажі авто з "Країни висхідного сонця" на тлі загального просідання ринку впали на 43,3%. 4083 автомобілі вдалося реалізувати Ford, а Volkswagen і Skoda зайняли свої традиційні четверту і п'яту позиції з показниками 3807 і 3532 проданих автомобілів відповідно. Істотне зниження продажів у популярних бюджетних сегментах В і MPV призвело до закриття багатьох автосалонів.
Якщо у 2014 році здавалося, що українському авторинку падати далі вже нікуди, то наступний, 2015-й, рік пробив історичний мінімум і зміг виправдати прогнози найбільш затятих песимістів. За 12 місяців в Україні вдалося продати всього 46 546 нових легкових автомобілів. Перше місце знову залишилося за компанією Toyota, що реалізувала 4904 легковики — трохи більш ніж половину від і без того невисоких торішніх продажів. На друге місце вийшов французький Renault (4215 авто), а третє місце вдалося відвоювати у конкурентів вітчизняному ЗАЗу. Правда, продати вдалося всього 2868 машин.
У 2016 році з'явилася у порівнянні з попередніми роками невелика, але все ж позитивна динаміка. За даними асоціації "Укравтопром" було продано 65,6 тисячі нових легкових автомобілів, що на 41% більше, ніж роком раніше. Лідером продажів як і раніше залишалася Toyota. Японці збули в Україні 7700 своїх авто. Друге місце з 6400 реалізованими машинами залишилося за Renault. До честі французів також варто зазначити, що успіх найбільш продаваних у нашій країні моделей того року Renault Logan і Renault Duster змогла "перебити" тільки південнокорейська Kia Sportage. "Бронза" дісталася Volkswagen, який продав близько 6 тисяч авто.
2017 рік виявився роком першого післякризового рекорду, коли автодилерам за 12 місяців вдалося продати 80 271 машину. "Золото" і "срібло", як і роком раніше, було за Toyota (9696 авто) і Renault (8671). Причому французам вдалося наблизитися до лідера продажів майже впритул. Не залишив своїх позицій і Volkswagen, який продав 6525 машин, у тому числі модель-бестселер 2017 року - VW Golf Variant.
Закрили ТОП-5 популярних брендів Skoda (5675) і Kia (5320). Через постачання старих "евроблях" попит на бюджетні авто істотно знизився, тому "бал" на авторинку почали "правити" середній і преміальний цінові сегменти.
Трійка лідерів у 2018 році залишилася незмінною: Toyota (10 082 авто), Renault (8722) і Volkswagen, який реалізував 6183 нових автомобілів. На четвертому місці опинився Nissan (5537), який увірвався в ТОП-10 популярних моделей зі своїми Nissan Qashqai та Nissan X-Trail, а замкнула п'ятірку чеська Skoda (5403). Всього за рік в Україні було продано 78 387 нових легкових автомобілів.
Черговий післякризовий рекорд був побитий у 2019 році. За даними "Укравтопрому", на облік було поставлено 88,5 тисячі нових легковиків. Renault, який продав 14 603 автомобілі, впевнено зайняв перше місце. Французам вдалося відтіснити Toyota (12 570) на другу позицію. Третє місце зайняла Kia (7586), трохи обійшла Skoda з показником 6231 авто і компанію Nissan, яка збула 5333 машини.
У 2020 році картина лідерів загалом не змінилася. За винятком зниження загальної кількості проданих авто на 3%. ТОП-5, як і роком раніше, очолили Renault (14 360 примірників), Toyota (13 315) зі своїм бестселером 2020 року - Toyota RAV-4, а також KIA з 6089 проданими машинами. Трохи скромніші показники у чеської Skoda (5061) і південнокорейського Hyundai (4031).
Підбивати підсумки поточного року поки зарано. Однак відомо, що за перше півріччя 2021 року було реалізовано 48,4 тисячі нових легковиків, що майже на третину більше, ніж за аналогічний період минулого року. ТОП-5 найпопулярніших моделей поки виглядає так: Toyota RAV-4 з показником продажів в Україні 3,1 тисячі нових машин; практично не поступається японцям південнокорейський кросовер KIA Sportage (2800 проданих автомобілів); дві моделі від Renault - Duster (2300) і Sandero (1500) - і Nissan Qashqai (1400 авто).
Раніше портал "Коментарі" також повідомляв, які продукти в Україні за рік суттєво "додали" в ціні.