Європейський трафік: міста з найбільшими автомобільними заторами (Інфографіка)
Як не дивно, але за кількістю автомобільних заторів українські міста не поступаються найбільшим європейським мегаполісам
Нідерландська компанія TomTom, що займається розробкою та виготовленням пристроїв для автомобільної та персональної GPS-навігації, нещодавно опублікувала власний Індекс автомобільного руху, заснований на даних, які компанія отримує від головних користувачів своєї продукції — водіїв. Для його визначення була оброблена маса інформації про ступінь жвавості дорожнього руху, наявність заторів і розрахунок часу руху автотранспорту у години пік і відносно спокійний час доби. У результаті було отримано відсотковий коефіцієнт, за допомогою якого можна дізнатися відносний рівень заторів у потрібному місті та середній час, необхідний для поїздки за умов автомобільних заторів. Наприклад, якщо цей коефіцієнт становить 50%, то приблизно на такий самий проміжок розтягнеться і додатковий час поїздки у години пік. Тобто, якщо поїздка з пункту А у пункт Б в умовах відсутності заторів займала 1 годину, то за їх наявності цей час зросте на 50% і складе вже 1,5 години.
З огляду на те, що дослідження досить об'ємне та воно охопило 416 міст у 57 країнах, ми зупинимося лише на найжвавіших містах Європи та порівняємо їх з українськими мегаполісами.
У першій четвірці спокійних у плані заторів міст міцно закріпилися такі північні скандинавські міста як столиця Ісландії Рейк'явік (всього 18%), фінські Гельсінкі (19%), друге у Данії за величиною місто Орхус і столиця Норвегії — Осло (по 22%). По 27% у шведського Стокгольму та Риги. При цьому у стрункі лави неквапливих нордичних країн несподівано затесалася Словенія — у її найжвавішому місті Любляні рівень заторів становить 26%.
В австрійському Відні ця цифра становить 28%, у знаменитій іспанській Барселоні — 29%. Приблизно третину часу до поїздки у годину пік можна додавати у чеському Брно, нідерландському Лейдені, Вільнюсі, Таллінні, Женеві, португальському Лісабоні та Гамбурзі з Афінами. З невеликим відривом їх обходить Люксембург, у якому, попри його невеликий розмір і лише 77 тисяч жителів, рівень заторів становить 36%. Такий самий, як і у півторамільйонній болгарській Софії та словацькій Братиславі з 400 тисячами населення.
Рівень заторів у Дніпрі можна сміливо співвіднести з Будапештом. В обох містах він дорівнює 37%. Це всього на 1% менше, ніж у Брюсселі та Римі. 39% становить Індекс трафіку у столиці Франції — Парижі, а найжвавішим містом Великобританії, як не дивно, є Единбург. Рівень заторів там перевищує 40%. У Харкові й Одесі він становить 43% та 47% відповідно. Нарівні з одеським показником йдуть одне з найбільших міст Польщі — Лодзь та ірландський Дублін.
53% демонструє наша столиця — Київ, завдяки чому також посідає своє місце серед міст Європи з найбільшими заторами. Втім, це не межа. У сусідньому турецькому Стамбулі цей показник ще на 2% більший, а абсолютним "чемпіоном" із заторів можна сміливо назвати Москву, де їх рівень становить 59%.
Раніше інтернет-портал "Коментарі" повідомляв про те, яким був авторинок в Україні за останні 10 років.