Рубрики
МЕНЮ
Алла Малиновская
Міста з найбільшими автомобільними заторами. Колаж: "Коментарі" / Дмитро Романюк
Нідерландська компанія TomTom, що займається розробкою та виготовленням пристроїв для автомобільної та персональної GPS-навігації, нещодавно опублікувала власний Індекс автомобільного руху, заснований на даних, які компанія отримує від головних користувачів своєї продукції — водіїв. Для його визначення була оброблена маса інформації про ступінь жвавості дорожнього руху, наявність заторів і розрахунок часу руху автотранспорту у години пік і відносно спокійний час доби. У результаті було отримано відсотковий коефіцієнт, за допомогою якого можна дізнатися відносний рівень заторів у потрібному місті та середній час, необхідний для поїздки за умов автомобільних заторів. Наприклад, якщо цей коефіцієнт становить 50%, то приблизно на такий самий проміжок розтягнеться і додатковий час поїздки у години пік. Тобто, якщо поїздка з пункту А у пункт Б в умовах відсутності заторів займала 1 годину, то за їх наявності цей час зросте на 50% і складе вже 1,5 години.
З огляду на те, що дослідження досить об'ємне та воно охопило 416 міст у 57 країнах, ми зупинимося лише на найжвавіших містах Європи та порівняємо їх з українськими мегаполісами.
У першій четвірці спокійних у плані заторів міст міцно закріпилися такі північні скандинавські міста як столиця Ісландії Рейк'явік (всього 18%), фінські Гельсінкі (19%), друге у Данії за величиною місто Орхус і столиця Норвегії — Осло (по 22%). По 27% у шведського Стокгольму та Риги. При цьому у стрункі лави неквапливих нордичних країн несподівано затесалася Словенія — у її найжвавішому місті Любляні рівень заторів становить 26%.
В австрійському Відні ця цифра становить 28%, у знаменитій іспанській Барселоні — 29%. Приблизно третину часу до поїздки у годину пік можна додавати у чеському Брно, нідерландському Лейдені, Вільнюсі, Таллінні, Женеві, португальському Лісабоні та Гамбурзі з Афінами. З невеликим відривом їх обходить Люксембург, у якому, попри його невеликий розмір і лише 77 тисяч жителів, рівень заторів становить 36%. Такий самий, як і у півторамільйонній болгарській Софії та словацькій Братиславі з 400 тисячами населення.
Рівень заторів у Дніпрі можна сміливо співвіднести з Будапештом. В обох містах він дорівнює 37%. Це всього на 1% менше, ніж у Брюсселі та Римі. 39% становить Індекс трафіку у столиці Франції — Парижі, а найжвавішим містом Великобританії, як не дивно, є Единбург. Рівень заторів там перевищує 40%. У Харкові й Одесі він становить 43% та 47% відповідно. Нарівні з одеським показником йдуть одне з найбільших міст Польщі — Лодзь та ірландський Дублін.
53% демонструє наша столиця — Київ, завдяки чому також посідає своє місце серед міст Європи з найбільшими заторами. Втім, це не межа. У сусідньому турецькому Стамбулі цей показник ще на 2% більший, а абсолютним "чемпіоном" із заторів можна сміливо назвати Москву, де їх рівень становить 59%.
Раніше інтернет-портал "Коментарі" повідомляв про те, яким був авторинок в Україні за останні 10 років.
Новини партнерів
Новини