Рубрики
МЕНЮ
Татьяна Веремеева
Корпоративна соціальна відповідальність. Інфографіка: Д. Романюк/Comments.ua
Поняття "Корпоративна соціальна відповідальність" (КСВ) в нашому суспільстві з'явилося відносно недавно. Вперше про це стали говорити в 1970-і роки, коли такі словосполучення як "соціальна відповідальність" і "соціальне реагування" обжилися на сторінках книг про ділове адміністрування серед завдань, які повинна ставити перед собою будь-яка поважаюча себе компанія. До цього спонсорування Олімпійських ігор у Стародавній Греції та пожертвування меценатів на будівництво селянських шкіл і церков були практикою, не підкріпленою теорією.
Починаючи з 70-х років, економісти говорили про необхідність впровадження КСВ. При цьому вони брали за основу два основні підходи: ідеї про певне коло зобов'язань бізнесу перед суспільством і твердження, що в прямих обов'язках серйозного комерційного підприємства знаходяться не тільки максимізація прибутку в рамках закону і дотримання "косметичних" етичних обмежень.
Сьогодні ми можемо виділити кілька видів соціальної відповідальності: внутрішню і зовнішню. Ці види, своєю чергою, містять в собі ряд обов'язкових характеристик.
Внутрішня КСВ має на увазі безпеку на робочому місці, стабільну і гідну оплату праці, гарантії соціального і медичного страхування для співробітників компанії, надання можливості для додаткового навчання, а також фінансову допомогу в екстрених ситуаціях.
Зовнішня КСВ має в собі соціальні інвестиції та благодійність, турботу про навколишнє середовище, відповідальність перед споживачами, а також взаємодію з владою і місцевими громадами.
Існує кілька моделей КСВ: німецька, англо-саксонська і шведська.
Також і внутрішня, і зовнішня КСВ мають кілька складових:
- екологічна (забруднення природних ресурсів, їх виснаження, зниження біологічного різноманіття, стрімка зміна клімату);
— економічна (інвестиції, спрямовані на розвиток стійкості продукції, ефективне використання трудових ресурсів, матеріалів і т.д., проведення досліджень в інтересах розвитку бізнесу, етичну поведінку стосовно споживачів і конкурентів);
— соціальна (дотримання прав людини, охорони праці, сприяння професійному розвитку кадрів, розвиток регіонів присутності).
Нагадаємо, вище керівництво Ватикану пригрозило звільненням тим, хто відмовиться від вакцинації проти коронавірусу без поважних причин.
Новини партнерів
Новини