Міністр Кабміну Олег Немчінов: Ми вчасно ввели жорсткий карантин, це врятувало нашу систему охорони здоров'я

Про карантин і коронавірус, війну і мир, перепис населення та держслужбу, місцеві вибори та еліту нації у відвертому інтерв'ю виданню «Коментарі» розповів Олег Немчінов - міністр Кабінету міністрів України.

За плечима Олега Немчінова - 20 років держслужби. Починав інспектором, фахівцем 1-ї категорії у відділі роботи з молоддю департаменту гуманітарної та соціальної політики, потім трудився у відділі роботи з молоддю управління культури Львівської міськради. У різні роки працював у бізнес-структурах, викладав.

З серпня 2014-го по квітень 2017-го Немчінов служив у Державній прикордонній службі України (має звання майора). Брав участь в антитерористичній операції, керував Військово-цивільною адміністрацією (ВЦА) населених пунктів Комінтерново, Водяне та Заїченко в Донецькій області.

З 11 квітня 2017-го Немчінов обіймав посаду державного секретаря Міністерства молоді та спорту України. З 4-го березня 2020-го року він - міністр Кабінету міністрів в уряді Дениса Шмигаля, якому довелося встати біля керма вищої виконавчої влади в складний час коронакризи. Про це і не тільки - наша розмова з Олегом Немчіновим.

"Жодних причин для зриву або перенесення виборів немає"

- Олег Миколайович, почнемо зі злободенної теми коронавірусу. Якими критеріями оперує Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (ТЕБ та НС), яка визначає зонування України в залежності від зростання захворюваності?

- Є два основних критерії. Перший - кількість нових захворювань (без урахування спалахів в окремих закладах, зокрема, в гуртожитках, де можуть бути якісь раптові показники). Другий - кількість активних ліжок. Тобто, наскільки заповнений ліжкофонд, який призначений під COVID-19 на тій чи іншій території.

- Чим пояснюєте критику на адресу центру з боку місцевої влади, а іноді й локальні "бунти" на місцевому рівні? Які можуть бути наслідки невиконання рекомендацій Держкомісії та уряду?

- Насправді тут справа в політиці. Напередодні місцевих виборів більшість керівників населених пунктів, які потрапляють в "червону" або "помаранчеву" зону, намагаються домогтися дешевої популярності за допомогою такої критики. І, як правило, схвалення ними незаконних заходів призводить до складання адмінпротоколів на учасників таких голосувань. Що стосується локальних бунтів - мені про них невідомо. Є акції протесту, часом досить емоційні виступи. Але я б у жодному разі не назвав це локальними бунтами.

- Періодично підіймається хвиля чуток про те, що місцеві вибори можуть бути зірвані з юридичних, епідеміологічних та ще якихось причин. Як людина, що займається Міжвідомчою групою, що координує діяльність органів влади з підготовки до місцевих виборів, прокоментуйте причину цих побоювань. Чи існує ймовірність зриву (перенесення) виборів?

- Неодноразово говорилося (і не тільки мною), що жодних причин для зриву або перенесення виборів немає. Це можливо лише в разі введення надзвичайного стану на території всієї країни або на окремих територіях. Причин для цього я зараз не бачу. 14-го вересня уряд підтримав зміну в 641-ї Постанови, яка регулює карантинні обмеження. Було затверджено спеціальний Порядок дій під час місцевих виборів. Розширено перелік осіб, які можуть потрапити в Україну, попри заборону в'їзду іноземців. Йдеться про міжнародних спостерігачів на виборах. Отож український уряд робить все, щоб місцеві вибори відбулися вчасно, демократично, з дотриманням всіх цивільних прав українців, зокрема й тих, хто хворий на коронавірусну інфекцію.

поділився з "Коментарями" думкою щодо загострення відносин по лінії "центр - місцева влада".