Рубрики
МЕНЮ
Козаренко Люда
Судді "МастерШеф.Професіонали": Володимир Ярославський, Ектор Хіменес-Браво и Ольга Мартиновська, фото - канал СТБ
Перш ніж розпочати зйомки четвертого сезону "МастерШеф. Професіонали" (СТБ), його команді довелося обладнати сховище і під’єднати генератори. Про те, як це – знімати кулінарне шоу в умовах війни, в ексклюзивному інтерв’ю "Коментарям" розповіла директорка творчої студії Вікторія Вишнякова та керівник проєкту Дмитро Широбоков.
Робоча зміна починалась о п’ятій ранку
– Цей сезон проєкту з точки зору правил не відрізняється від попередніх. Але він, напевно, кардинально відрізняється в тій його частині, яка відбувалася за кадром?
Вікторія: Знімальний процес проєкту "МастерШеф" напрацьовувся роками, і кардинально його змінити не змогло навіть повномасштабне вторгнення. Але, звісно, зміни, продиктовані умовами воєнного часу, впливали на нашу роботу. Комендантська година іноді змушувала команду залишатися на ніч в павільйоні і навпаки – починати зміну о 5 годині, аби встигнути підготувати все необхідне. Ракетні обстріли та повітряні тривоги також неможливо передбачити в таймінгу.
Дмитро: Цей сезон особливо тішить ще тим, що всі наші учасники спілкуються
українською в проєкті. І мова зараз не про інтерв’ю чи бліци, а про живе та
невимушене спілкування під час конкурсів.
– До речі, скільки було бажаючих потрапити на проєкт?
Вікторія: Кількість заявок не зменшилась, враховуючи те, що багато людей виїхало з країни, а частина просто морально не готова була до зйомок в умовах повномасштабної війни.
Дмитро: Ми отримали близько 2,5 тис. заявок. Це ж Професіонали, заявок тут зазвичай менше, аніж на "МастерШеф" для аматорів, де стандартна цифра – 10 тис. заявок на сезон. Тож не можна сказати, що кількість бажаючих потрапити в четвертий сезон Професіоналів в рази відрізнялася від попередніх. Звісно, багато хто з українських шефів наразі воюють або допомагають фронту своїми кулінарними вміннями, та все ж таки ми без зайвої сором’язливості можемо сказати, що українські шефи мріють потрапити на наш проєкт, адже він може змінити їхнє життя. А кому з нас зараз не хочеться його змінити?
Партнери не злякалися
– Після закінчення третього сезону "МастерШеф. Професіонали" – у 2021 році – команда проєкту, напевне, мала б взятися за активну підготовку до зйомок четвертого сезону. Багато встигли зробити до війни?
Вікторія: Насправді команда "МастерШефу" не припиняє роботу над виробництвом, адже цей проєкт виходить в ефірі СТБ двічі на рік: восени – аматори, весною – професіонали. Тож наступного дня після фіналу третього сезону Професіоналів команда взялася за роботу над "Битвою сезонів", яку ми встигли відзняти до кінця січня 2022 і навіть зайти з прем’єрою в ефір і показати кілька випусків.
Потім сталося повномасштабне вторгнення, звісно, що всі проєкти стали на паузу, і до середини квітня СТБ транслював загальнонаціональний марафон "Єдині новини". Після чого канал поступово почав повертати власний ефір, адже головною місією СТБ завжди була емоційна підтримка українців. На той момент ми вже бачили запит від нашої аудиторії на поради психологів, на вражаючі історії про звичайних українців і на легкий серіальний контент, який давав змогу трішечки заспокоїтися від новин. Одним з найпопулярніших прохань, яке ми бачили скрізь – в директі, в соцмережах каналу – "поверніть, будь ласка, "МастерШеф". Канал прийняв рішення повернути "Битву сезонів" восени, тому влітку, паралельно з монтажем та титруванням, команда "МастерШефу" у скороченому складі та в рекордні терміни зняла новий сезон ранкового кулінарного проєкту "Прокинься з Ектором", в який запросила гостями не зірок шоу-бізнесу, як це було раніше, а улюблених "мастершефівців" з різних сезонів.
І тільки після цього ми повноцінно приступили до виробництва четвертого
сезону Професіоналів. Тому можемо абсолютно точно сказати – жодних довоєнних
заготовок для цього сезону використано не було.
– Війна внесла корективи в структуру сезону? Чи довелося корегувати конкурси? Від чого відмовились зовсім?
Дмитро: Глобально змінювати структуру ми не можемо, адже "МастерШеф" – це форматне шоу. Головна відмова, яка вплинула на проєкт – відмова від виїздних конкурсів. Безпека усіх, хто зайнятий в знімальному процесі, для нас була в пріоритеті, тому конкурси відбуваються лише в межах нашого павільйону, де ми могли реагувати на ракетні запуски за заздалегідь продуманою логістикою. Сама ж структура сезону залишилась такою самою – вісімнадцять програм, по три конкурси на програму, окрім першого випуску кастингів.
Корегувати конкурси майже не доводилось, адже всі вони придумувались з розумінням специфіки знімань під час війни. Так само ми зробили все можливе з технічного оснащення та освітлення локації, аби відзняти сезон з тим самим рівнем якості, що й в мирний час.
Вікторія: Але найбільше ми радіємо з того, що повномасштабна війна жодним чином не зупинила нашу співпрацю із спонсорами проєкту. Як ви знаєте, кулінарні шоу Starlight Media завжди користуються дуже високим попитом серед рекламодавців, адже наша команда вміє і любить інтегрувати бренди у контент так, щоб їх полюбили усі глядачі. Та ми побоювались, що вторгнення росії та ситуація, в якій опинився український бізнес, може завадити декому з партнерів прийняти рішення про співпрацю. Але цього не сталось! Українські бізнеси дійсно незламні і сміливі, і справа тут не у грошах. Для нас це партнерство говорить про віру українських брендів в наш проєкт, про їх готовність разом проходити цей непростий шлях і разом створювати контент, який надихає українців жити. Тож ми пишаємось тим, що до виробництва цього сезону долучилися шість спонсорів, троє з яких і раніше інтегрувались у "МастерШеф", – "Фрекен Бок", "Квас Тарас" і "Волошкове поле", а ще троє зовсім нових, з якими наша команда до цього не працювала, – "Комо", "Львівські дріжджі" та посуд "Krauff". І ми вдячні їм за підтримку, і вдячні агенції Brand Booster, яка зробила це партнерство можливим.
Як квашена капуста стала зіркою високої кухні
– Зйомки сезону випали на дуже тривожну осінь-зиму 2022. Які особливості знімального процесу в таких умовах?
Дмитро: Наш таймінг диктували повітряні тривоги та ракетні обстріли. Початок ракетної тривоги – це стоп знімань, всі їдуть в бомбосховище. Тривалість тривог, час їхнього початку та обстрілів передбачити було неможливо, скільки б телеграм-каналів з моніторингом запусків не читала уся наша знімальна група. Тож, якщо коротко, непередбачувані та незаплановані в таймінгу зупинки – це і була головна особливість знімального процесу.
– Як витримували це учасники проекту? Не було нервових зривів, наприклад? Адже на зйомках і без цього ситуація завжди напружена. Може, хтось не хотів (або не міг, бо не вдавалося вгамувати нерви) виходити на знімальний майданчик?
Вікторія: За нашими спостереженнями, все було навпаки. Учасники нервували або виплескували свої емоції скупіше, аніж в попередніх сезонах. Було видно, що кожен з них розуміє ту ціну, яку платять ЗСУ на фронті, аби у нас всіх була змога працювати на "МастерШеф" для глядачів. Надто епатажна поведінка була б недоречною, і це не потрібно було проговорювати – просто всі це відчували на підсвідомому рівні. Тому не було ані криків, ані скандалів і навіть жодної бійки в сезоні. (Сміється)
– Рівень креативу учасників не знизився з огляду на ситуацію?
Вікторія: Звісно, неможливо забути ані на секунду, що в країні триває війна, і це не може не впливати на кожного з нас і на нашу роботу. Та наше життя має продовжуватися назло ворогу – саме за це стоять на передовій наші захисники і захисниці. Всі ми продовжуємо чистити зуби, прасувати одяг та пилососити свої оселі, і навряд чи робимо це гірше, аніж до 24 лютого. Для багатьох учасників-професіоналів кулінарія – це своєрідна медитація. Їхні думки підпорядковуються одній цілі – виконати умови конкурсу. Інколи це можна назвати ескапізмом, втечею від реальності, а можна – своєрідним сеансом психотерапії. Та точно їхній креатив не постраждав, а став лише концентрованішим. Скажімо так, фінальні сети наших суперфіналістів глядачі згадуватимуть роками. І ще раз нагадаю, що ми не працювали під час тривог, а зупиняли будь-який конкурс, щоб перевести усю команду в сховище.
– Яка страва найбільше вразила суддів?
Дмитро: Морозиво з квашеної капусти. Судді взагалі не вірили, що квашена капуста
може стати зіркою страви високої кухні. Як виявилося, з неї можна створити
навіть десерт.
Дістали вже ці вимкнення!
– Який план дій передбачався на випадок ракетних атак?
Вікторія: З початком тривоги учасників ми одразу відвозили в бомбосховище готелю, в якому вони проживали, а знімальна група та судді відправлялися в інше бомбосховище – неподалік від павільйону. Під час тривоги співробітники планували, як швидко відновити знімання, а по завершенню всі приступали до активних робіт, аби максимально швидко розпочати конкурс.
Головне завдання в такій ситуації – так спланувати графік, щоб встигнути завершити роботи і повернути всіх співробітників і суддів по домівкам, а учасників – в готель, до початку комендантської години. Ми не робили точних підрахунків, та десь 50 відсотків наших знімальних днів переривалися через повітряні тривоги.
Дмитро: В самому павільйоні сховища немає, але місце знімань – у Броварах – ми не змінювали, тому ще до початку виробництва наші продюсери знайшли два надійні бомбосховища неподалік, облаштували їх до певного рівня комфорту, аби і учасники, і колектив, і судді, і навіть інші люди, які працюють поруч, могли очікувати на відбій тривоги.
– Доводилось перезнімати відзнятий матеріал? Поки знімальна група три-п годин чекає на відбій, недоварені-недопечені страви псуються або просто втрачають товарний вигляд.
Дмитро: Вважаю, що нам пощастило – жодна повітряна тривога не розпочалася на конкурсі, який було б неможливо перервати. Адже якщо після початку пройшло лише 5 хвилин, то учасники максимум встигли почистити картоплю. Ну і перезнімати реаліті-шоу – це оксюморон, адже вдруге учасники вже не здивуються, коли почують умови конкурсу, тому і сенсу заново щось робити не було. Тому ні, перезнімати процес приготування страв нам не доводилось.
– В заставках перших випусків проєкту є фрази "Вмикай генератор!" і "Дістали вже ці вимкнення". Наскільки вони насправді дістали? Чи псували вимкнення плани знімальної групи? Було таке – посеред зйомки, коли на кухні йде активний процес, зникала електроенергія?
Вікторія: Ми весь знімальний період користувалися генераторами, тому що не могли собі дозволити такої розкоші як раптове вимкнення світла на майданчику. При вимкненні потрібен час, щоб перемкнутися на генератори, орієнтовно 40-60 хвилин. А враховуючи часові обмеження комендантською годиною, ми не мали змоги втрачати такі дорогоцінні хвилини. Також при вимкненні світла є ризик пошкодження знімальної техніки. І звісно, є специфіка зберігання продуктів у холоді – для цього холодильники мають працювати цілодобово.
Дмитро: Для того щоб можна було досить швидко вмикати генератори, технічна група удосконалила обладнання електромереж павільйону і щитові. На це пішло 5 днів перед початком знімань. До повномасштабного вторгнення студія не була придатна до роботи від генераторів.
Дефіцитне молозиво і неактуальна фуа-гра
– Траплялися на зйомках якісь позаштатні ситуації?
Вікторія: Наша редакторка вперше в житті сіла за кермо, тому за її паркуванням увесь колектив споглядав досить нервово. Це єдина позаштатна ситуація. (Сміється)
– Зараз усі живуть в режимі економії. Як здешевити витрати на зйомки великого кулінарного реаліті, щоб не постраждала якість? Довелося корегувати завдання, міняти дорогі інгредієнти на більш дешеві?
Вікторія: Головний пункт, який дозволив нам витримати бюджет воєнного часу – це кількість знімальних днів, коли ми записували по два конкурси на день. Ці зміни виснажували команду, але вони скоротили КПП на вісім днів.
З дорогими інгредієнтами також учасники працювали набагато менше, аніж раніше. Щоправда, тут варто додати, що цього сезону делікатеси нас не цікавили ще й своєю недоречністю. Концепція сезону відповідає тому запиту, який ми бачимо зараз в країні – знати більше про свої традиції, культуру, історію. Зокрема, гастрономічну. Тому в центрі уваги цьогорічного "МастерШеф. Професіонали" – українські кулінарні традиції та локальні продукти, доступні в наших сьогоднішніх умовах. Умовна фуа-гра сюди не вписувалася.
– Не було проблем з пошуками необхідних продуктів?
Вікторія: Були б, якщо б ми ще на етапі розробки конкурсів про це не подумали. Та через те, що ми почали підготовку вже після початку повномасштабного вторгнення, в наших завданнях до фуд-продюсерської групи не було пошуків екзотичних спецій чи екстравагантних рецептів. Ми намагалися використовувати якомога більше локальних продуктів, і на один з конкурсів навіть запросили фермерів, що й досі годують всю країну. Одному з них, виробнику борошна, довелося переносити все своє виробництво з Харківської області до Вінницької, і ми пишаємося тим, що він завітав до нас.
Дмитро: В принципі, кожного сезону "МастерШеф" будь-які складнощі з пошуку того чи іншого продукту полягають в довгих поїздках містом – по ринках і супермаркетах. Цього сезону нашому фуд-продюсеру довелося поїздити, аби знайти молозиво, яке потрібно було учаснику для приготування десерту. Знайшли на ринку після того, як ретельно обійшли його десять разів. Але молозиво – така штука, що його завжди досить складно знайти, тож війна на це ніяк не вплинула.
– Скільки часу тривали зйомки сезону загалом? Який з цих днів став найскладнішим?
Вікторія: Знімання тривали два з половиною місяці. Який день був найскладнішим,
сказати важко, адже у кожного він свій. Для когось це день ракетного обстрілу,
для когось – програний фінал, для когось – останній з подвійних конкурсів, а ще
для когось – черговий день без світла вдома. Та сказати, що в якийсь момент ми опинилися
перед прірвою – ні, такого не було. Команда намагалася підтримувати одне
одного, як ніколи раніше, адже кожен розумів: на майданчику не може бути
справжніх проблем, всі їх можна вирішити, на відміну від наслідків війни.
– Проєкт вже в ефірі. Чим зараз зайнята команда? Чи дозволили собі видихнути?
Вікторія: Як-то кажуть, спокій нам лише сниться. (Сміється) Після зйомки фіналу Професіоналів наша команда вже встигла запустити розробку наступного сезону "МастерШеф" для аматорів, а також відзняти чотирнадцять епізодів нового проєкту "Пекельні борошна з Євгеном Клопотенком", прем’єра якого відбудеться вже 25 березня. І якщо "МастерШеф" – це вже знайомий нам формат, і ми досконально знаємо, що треба там робити, то шоу з Євгеном – абсолютно новий кулінарний формат, якого досі не було на українському телебаченні. Він цілком і повністю присвячений давній українській кухні, яку Женя заново відкриє для усіх наших глядачів. І допоможуть йому в цьому 14 зіркових гостей – з ними він приготує 28 неймовірних страв, якими захоплювалися наші геніальні та відомі предки. Повірте, людина, яка потрапила на обкладинку журналу Time завдяки українській кухні, знайде, чим вас здивувати.
Новини партнерів
Новини