Головна Новини Дайджест 2020 "Кейс Левіна" може приземлити літаки ЗСУ
commentss НОВИНИ Всі новини

"Кейс Левіна" може приземлити літаки ЗСУ

Початок реальної, а не декларативної боротьби з корупцією в оборонній сфері та припинення наживи на крові стане маркером, що свідчить про наявність політичної волі у глави держави

16 березня 2020, 10:05 comments30330
Поділіться публікацією:
"Кейс Левіна" може приземлити літаки ЗСУ

Недобросовісні військові з високими званнями не гребують жодними засобами в боротьбі за ласий шматок оборонного держзамовлення, намагаючись перетворити його в особисту годівницю.

Один з яскравих прикладів цього – Анатолій Левін, колишній військовий льотчик, звільнений за відмову прийняти присягу народу України, а нині господар приватного "Україно-російського авіаремонтного підприємства" (ТОВ "Авіаремонтне підприємство "УРАРП"), нещодавно оголосив справжню вендету державному підприємству "Миколаївський авіаремонтний завод "НАРП". Але про це трохи пізніше.

Міцний горішок

Кому ж служить колишній нардеп Левін, що відмовився служити своїй Батьківщині та її народу?

Відповідь проста – Золотому тельцю. Беззавітно і, на жаль, безкарно.

Отже, в лихих 90-х Левін і його структури виявляються замішані в низці скандалів, пов'язаними з незаконною приватизацією армійського майна, нелегальних постачань зброї і корупцією.

Про це тоді багато писали. Але, ставши в 2002 році народним депутатом від СДПУ(о) Кравчука і Медведчука, він не тільки уникнув кримінальної відповідальності, але і зміцнішав, а також обріс новими зв'язками.

Подальша бізнес історія Левіна нагадує гангстерський детектив.

Почнемо з того, що Левіна вже майже десять років правоохоронці регулярно ловлять на гарячому, порушують кримінальні справи за корупцію, то за контрабанду двигунів, то за махінації на митниці, то за тіньової вивіз устаткування.

Ось деякі найгучніші "подвиги" Левіна.

Ще до Майдану — в 2013 році — Управління СБУ в Миколаївській області запобігло злочинну схему і затримало шість авіаційних двигунів, в травні 2014 року — ще три. За фактом було порушено дві кримінальні справи. Причому, на момент порушення другого Левін як раз приїхав в Україну після трьох років вимушеної "еміграції": він перебував в бігах по кримінальній справі — № 500076 -11, порушеній 07.11.2011 заступникм прокурора Херсонської області Кострицким за фактом перевищення службових повноважень службовими особами ТОВ "Аеропорт Херсон" (ч. 3 ст. 365 КК). Один з керівників Херсонської обласної прокуратури Гаврилов виніс постанову про арешт Левіна, який намагався з допомогою корумпованого чиновника незаконно приватизувати Херсонський аеропорт, але той зник: безбідно жив у Росії і Європі, хоча був у розшуку, а потім повернувся вже як "жертва режиму".

В лютому 2015 року Управління СБУ в Києві та Київській області відловлює два двигуна Д-ЗОКП-2 (заводські номери 03053028602042 і 03053038602034), які ще одна компанія Левіна — ТОВ "Флайт Сервіс ЛТД" намагалася переправити у Білорусь і порушує кримінальну справу № 22015101110000040.

Маленький, але необхідний штрих. Два ідентичних двигуни під тими ж серійними номерами — 03053028602042 і 03053038602034, були придбані 31 травня 2013 року, на аукціоні Універсальної товарно-сировинної біржі разом з 28 іншими відпрацювали свій термін і непридатними до подальшого використання двигунами за низькою ціною металобрухту. А всього за останній час Левіним було куплено понад 40 таких двигунів.

У листопаді 2018 року з'являється справа № 12018150280000777, порушена заступником начальника СВ Новоодеського ВП ГУНП в Миколаєвській області Прокоф'євим . Його суть проста: за контрактом між ТОВ "Авіаремонтне підприємство "УРАРП" — і Styron Trading FZE (Фуджейра) (фірми-засновника того ж УРАРПу, також належить Левіну) в Україну привозять три двигуна Д-30КП-2. При цьому їх вартість за документами знижується більш ніж у 16 разів порівняно з реальною. Тобто Левін не тільки сам собі продав ці двигуни, але і спробував безсоромно не заплатити державі належні податки та митні збори.

Нарешті, в процесі судово-слідчої тяганини, на сьогоднішній день, знаходиться ще кілька справ, в яких фігурує "УРАРП" Левіна:

Справа №12016100090000706, розслідує Нацполіція (ч. 1, ст. ст. 358, ч. 4 ст. 190 ККУ)

Справа № 12016100090014815, Київська прокуратура №9 (ч. 4, ст. 358 ККУ)

Справа №42015000000000111, Київська прокуратура №6 (ч. 3, ст. 206, 1 ч.. ст. 364 ККУ)

Нестандартні бізнес-ідеї для "гарячих" регіонів

Як свідчать інформовані джерела в силових структурах, особливу грошову любов Левін живить до Близького Сходу, Ірану та Африканського континенту.

І це не дивно. Адже за даними тих же джерел, використовуючи свої великі зв'язки, в тому числі в структурах, пов'язаних з перепродажем б/у авіаційної техніки і авіаперевезеннями, Левін скуповує в різних країнах Євросоюзу та СНД б/у-шні літальні апарати і вже не придатні комплектуючі до них, які відпрацювали встановлений ресурс, і після "косметичного" ремонту (що неприпустимо регламентами та міжнародними правилами експлуатації, — ред.) перепродає або передає їх у оренду в країни Близького Сходу (Іран і т.д.) і Африки (Ангола, Судан, ЦАР і т.д.).

З артистичним натхненням в 2018 році Левін провернув "фокус" з доставкою авіаційних двигунів в Іран, який знаходився під дією міжнародного ембарго. Літак Іл-76, на борту якого знаходилися двигуни Д-30 КП-2, вилетів з Борисполя в ОАЕ, але на півдорозі, в Туреччині, "несподівано" змінив маршрут і "вимушено" приземлився в Тегерані. Там ці двигуни "загадковим" способом випарувалися.

На запитання компетентних органів з приводу долі двигунів, Левін, спробувавши вдати із себе жертву, заявив, що двигуни у нього вкрали.

Які таємниці зберігає секретна "ремонтна база"

Незважаючи на те, що офіційна (а значить відома і контрольована авіаційною владою України) виробнича база "Авіаремонтного підприємства "УРАРП" знаходиться в м. Миколаїв, основна "ремонтна діяльність" Левіна відбувається в іншому місці – на не сертифікованій, по суті, нелегальній виробничій базі.

За наявною інформацією, саме там, силами прикомандированих фахівців "УРАРП" проводиться ремонт (у тому числі і капітальний) двигунів для важких транспортних літаків ІЛ-76, які потім постачаються не тільки в Африку або на Близький Схід та і – увага – на літаки Повітряних сил ЗС України.

Тут хочеться зробити невеликий відступ і нагадати, що авіаційний двигун, навіть 30-річної давності – це складний високотехнологічний виріб, що вимагає при експлуатації і ремонтних роботах особливих спеціальних знань і обладнання. Наприклад, спеціалізованого стенду для випробувань таких авіадвигунів, якими в Україні оснащені всього два підприємства – "Моторсіч" і, вже згадане вище державне підприємство "НАРП".

Залишається тільки здогадуватися, яким чином і якими засобами практично в гаражах виробляються діагностика, ремонт і випробування авіаційних двигунів.

Ремонтні послуги надавав "УРАРП" ЗСУ

У світлі вищевикладеного — питання аж ніяк не пусте. Авіаційна техніка — це ж не дідусів автомобіль, який можна якось підлатати в гаражі і відправити в дорогу. І діагностику роботи авіаційного двигуна на слух і на око не проведеш.

Адже рік тому, запропонувавши дещо меншу вартість за свою "роботу", ТОВ "Авіаційне підприємства "УРАРП" примудрилося виграти у державного підприємства "НАРП", що входить в державний концерн "Укроборонпром", тендер вартістю 57 499 000,00 грн. на ремонт турбореактивних двоконтурних двигунів Д-30КП-2 для ВЧ А0215 (м. Вінниця).

Це якщо вірити даним протоколу тендерного № 1300, номер процедури закупівель в електронній системі: UA-2019-03-04-000353-a. А у нас немає підстав їм не вірити.

Зауважимо, при цьому нікого не збентежило, що військовий держзамовлення отримує українсько-російська компанія з цілим шлейфом порушених кримінальних справ.

Також не виникло питання, за рахунок яких комплектуючих УРАРП виконує ремонт двигунів, адже для капітального ремонту потрібні нові деталі замість зношених, а той же УРАРП крім б/у-шного металобрухту офіційно нічого не купував.

На жаль, це залишається таємницею, так як і у тендерній пропозиції і договорах компаній Анатолія Левіна з "Укроборонпромом" джерело походження комплектуючих для ремонту є, цитуємо, "його комерційною таємницею". Можна тільки уявити, який "простір для натхнення" дає Анатолію Івановичу цей пункт, на який так поблажливо не звернула увагу військова приймання.

А адже така нерозбірливість може дуже дорого коштувати. Так у березні 2019 р. при випробувальному польоті в районі м. Говерла літака Іл-76МД, обладнаного "відремонтованими" УРАРПом двигунами, через відмову двигуна політ двічі переривався. Подальша перевірка показала, що причиною відмови двигуна, який пропрацював після капітального ремонту всього 3 години, був зношений старий підшипник, який в ході ремонту повинен був бути замінений. Дивом над Говерлою не трапилася трагедія. 

А що ж з іншими двигунами, встановленими після таких самих "ремонтів" на військові та цивільні літаки? На жаль, розслідування не ведеться, а самі факти і причини інцидентів, завдяки зусиллям Левіна, продовжують замовчуватись.

Але, як відомо, все хороше рано чи пізно закінчується. І, після перемоги на виборах Володимира Зеленського, Міністерство оборони "прикрило лавочку" і доручило займатися ремонтом двигунів того, хто цим повинен був займатися з самого початку – спеціалізованому державному авіаремонтному підприємстві "НАРП", що має і підготований персонал, і все необхідне обладнання, і багаторічний досвід.

Державні гроші, які Левін давно звик вважати своїми, вислизнули.

Сказати, що Анатолій Іванович засмутився – нічого не сказати. Під девізом "нахабство – друге щастя", Левін рішуче кинувся в бій. Рішення міністерства спробував опротестувати, підключивши деяких, вочевидь не дуже вибагливих депутатів, намагаючись нацькувати їх на Міноборони, Укроборонпром, НАРП, НАБУ, ДБР, ОГП.

Його адвокат Стахов навіть намагався ініціювати порушення серії кримінальних справ з приводу нібито бездіяльності НАБУ, ДБР та прокуратури. Але Рішення Шевченківського, Солом'янського та Печерського судів перервали ці конвульсії.

Що хочеться відзначити наостанок. Є підстави сподіватися, що на цей раз у ситуації з "кейсом Левіна" силовиків не стануть "бити по руках". Як це неодноразово відбувалося в часи Порошенка-Свинарчука.

І скільки цікавого може відкритися, якщо буде прийнято розумне, в цих обставинах, рішення – провести детальний технічний аудит авіатехніки Міноборони, з якою "попрацював" "УРАРП".

Адже мова йде не просто про те, щоб зупинити шахрая, а про національну безпеку і про життя українців. Якщо хто забув.

P. S.

Поки готувалася ця стаття, стало відомо, що оборонний контракт на ремонт двигунів для ЗСУ у державного підприємства "НАРП" все ж відбирають на користь приватного "Авіаремонтного підприємства "УРАРП". На жаль, ми стаємо свідками чергового корупційного реваншу.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Новини партнерів


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!