Рубрики
МЕНЮ
Павел Зинченко
Електричний човен шведського стартапу X Shore розвиває швидкість до 40 вузлів, а його заряду вистачить на 100 морських миль. При цьому рухається судна абсолютно безшумно.
Шведський стартап X Shore представив "водну Tesla" — електричний човен X Shore Eelex 8000. Засновник компанії, мільярдер Конрад Бергстрем, розповів, що працюючи над цим проектом брав приклад з Ілона Маска.
Бергстрем поставив перед собою завдання створити електричний човен, який буде перевершувати аналоги на викопному паливі. При цьому він зробив ставку на дальність і високу продуктивність і вирішив спочатку налагодити виробництво дорогих моделей в невеликих об'ємах, а потім перейти до масового випуску. В цьому переході від ексклюзиву до масовості X Shore також явно бере приклад з Tesla.
Однак, за словами Бергстрема, зробити електричний човен виявилося складніше, ніж електромобіль. Причина в тому, що щільність води в сотні разів вища, ніж у повітря, так що човновий мотор споживає набагато більше енергії. Щоб домогтися результату, X Shore довелося розробити заодно і більш ефективний корпус, і нову трансмісію.
У компанії стверджують, що заряду Eelex 8000 вистачає на 100 морських миль — тобто 185 км. Максимальна швидкість судна становить 40 вузлів (74 км/год). За словами Бергстрема, двигун електричного човна абсолютно безшумний, так що все, що почує її екіпаж — шум води.
Вартість судна становить близько $340 000, проте в майбутньому X Shore планує запустити виробництво більш дешевих моделей.
Як повідомляють "Коментарі", японці розробили екологічний метод знесення будівель.
Новини партнерів
Новини