Рубрики
МЕНЮ
Павел Зинченко
Фіаско спіткало експериментальну дорогу, відкриту три роки тому в Туруврі. На той момент проект здавався досить перспективним: 1 км шосе загального користування виклали сонячними панелями з ударостійким покриттям. Вони повинні були генерувати близько 150 000 квтг енергії в рік і забезпечувати нею дорожню інфраструктуру.
Першою проблемою проекту стала помилка з місцем розташування – щоб показати, що енергію Сонця може застосовувати скрізь, дорогу проклали на півночі Франції, в Нормандії. Але тут всього 44 сонячних дні в році, плюс багато листяних дерев, а інженери не врахували, що опале на дорогу листя блокує доступ сонячного світла до панелей. Як наслідок, до 2018-го шосе виробляло менше 80 000 квтг енергії, а до червня 2019-го цей показник знизився до 40 000 квтг.
Другою помилкою було те, що розробники не врахували важкі трактори, якими користуються місцеві мешканці. Як наслідок, панелі почали кришитися, через два роки вже 10 % дороги довелося поміняти через недоцільність ремонту. Ушкодження наносили і звичайні вантажівки, а ще таке шосе виявилося дуже вразливе до ударів блискавок і опадів. Захистити панелі на площі 3000 кв. м було складно і, що важливіше – дорого, тому жодних дій не вживали.
Станом на сьогоднішній день, констатують у фірмі-виробнику панелей, практичного сенсу в цій дорозі не залишилося. Але не можна сказати, що $5,2 млн. були витрачені даремно – провал експерименту наочно показав, що подібні проекти недоцільні. І замість доріг сонячні панелі треба ставити там, де вони будуть менш уразливі для різних загроз.
Як повідомляє видання "Коментарі", компанія Hyundai розмістила солнечніе панелі на дахах свого автомобіля.
Новини партнерів
Новини