Політологи про дороги від Зеленського: президент вживається в чужу роль

Зеленський перед виборами не забував про піар

Президент Володимир Зеленський 19 липня підписав указ про створення умов для розвитку та підвищення якості автомобільних доріг.

Згідно з документом, до 1 січня 2020 року Кабінет міністрів повинен переглянути кваліфікаційні критерії, фінансові і технічні вимоги до учасників публічних закупівель відповідно з кращими світовими практиками. Крім того, документ передбачає низку заходів, спрямованих на створення безпечних і комфортних умов для учасників дорожнього руху, будівництво якісних доріг, а також формування сприятливих умов для бізнесу.

На прохання видання "Коментарі" експерти оцінили указ.

"Мені здається, що Зеленський грає у прем'єр-міністра. Я розумію, що у глави держави є можливість діяти через укази. Але господарські питання – це все-таки більшою мірою компетенція прем'єр-міністра. Втім, вже традиційно українські президенти люблять перебирати на себе чужі повноваження. Особливо наочно ми це бачили в останній тиждень перед виборами",- зазначив кандидат політичних наук, політолог Олексій Якубін.

Політолог нагадав, що Зеленський під час президентської виборчої кампанії піднімав тему доріг, зокрема, пропонував робити їх з бетону. Тоді майбутнього главу держави деякі звинувачували у спробі пролобіювати інтереси бетонної індустрії. Але президентський указ, за словами експерта, доведеться виконувати новому Кабінетові міністрів.

Аналітик, політтехнолог Олександр Кочетков вважає, що якісні дороги в Україні робити можна і потрібно.

"І це нескладно, оскільки клімат в Україні зовсім неекстремальний. Але самий грізний указ президента Зеленського цьому не допоможе. Це піар-хід, не більше. Допоможе справі тільки реальне викорінення корупції у сфері дорожнього будівництва. А вона тут вважається однією з найбільших та найбезпечніших - тому що перевірити складно", - констатував експерт.

На думку Кочеткова, для викорінення дорожньої корупції має повністю змінитися вся система: і хто замовляє дорогу, і хто оплачує, і хто будує, і хто перевіряє, і хто ловить корупціонерів.

Зазначимо, загальна протяжність державних автомобільних шляхів становить 169,5 тис. км. За стан доріг відповідає Державне агентство автомобільних доріг.