Рубрики
МЕНЮ
Комментарии
Колишня держуповноважена Антимонопольного комітету Агія Загребельська виступає проти нової методики проведення тендерних закупівель в дорожньому будівництві. Причиною такої позиції може бути той факт, що екс-чиновниця представляє інтереси відомого тендерного гравця Араіка Амірханяна, пише видання "Экономические новости".
У матеріалі йдеться, що з метою мінімізації ризиків затягування тендерних процедур, скасування торгів через надумані скарги та інших перешкод, "Укравтодор" розробив проект типової тендерної документації.
"У ній будуть уніфіковані вимоги до підрядників, пакет документів для учасників торгів буде максимально стандартизований, не залишиться місця для "заточок" замовників (специфічних умов, які можуть виконати тільки окремі "правильні" компанії)", — пишуть журналісти.
У той же час вимоги до досвіду роботи, наявності техніки та кваліфікованим кадрам будуть підвищені. Умови ж будуть ускладнюватися разом з підвищенням категорії робіт.
Категорично проти нової методики виступили невеликі будівельні компанії, які фактично будуть відрізані від великих тендерів через відсутність досвіду, фінансової подушки безпеки і техніки. На чолі цього протесту – Всеукраїнська дорожня асоціація та її голова Артем Гриненко.
Однак спостерігачі вважають, що одним з ключових натхненників протестів є не сам Гриненко, а скандальний дорожній будівельник і відомий тендерний гравець Араїк Амірханян, що стоїть за Асоціацією.
"Один із "секретів успіху" Амірханяна – масоване оскарження будь-яких програних торгів та "свої люди" в Антимонопольному комітеті – останній інстанції, в якій оскаржуються результати тендерів. Скарги розглядають постійні колегії, до складу яких довгий час входила держуповноважений АМКУ Агія Загребельська. Компанії Амірханяна "Полтавабудцентр" і "Миколаївбудцентр" тільки за період 2018-2019 років направили в АМКУ більше 500 скарг, 80% яких були задоволені", — йдеться в статті.
За даними видання, одними лише зусиллями ПП "Полтавабудцентр" було заблоковано дорожнє будівництво на суму не менше 6 млрд грн. у Львівській, Полтавській, Херсонській, Хмельницькій, Одеській, Вінницькій, Дніпропетровській, Закарпатській, Харківській, Кіровоградській, Сумській областях. А ТОВ "Николаевбудцентр" в одній лише Полтавській області зуміло заблокувати 4 тендеру відразу на 2,5 млрд. грн.
"Не дивно, що саме Агія Загребельська, яка сьогодні є співзасновницею організації "Ліга антитраста", однією з перших підтримала побоювання Артема Гриненка, назвавши оновлену методику "Укравтодору" "картелізацією". На її думку, на ринку залишиться тільки п'ять великих компаній, майже сотня інших будуть змушені його залишити", — йдеться в матеріалі.
При цьому журналісти вказують на маніпулятивний характер такого твердження, зважаючи на те, що жорсткість умов торкнеться тільки тендерів на національні "складні" траси. Крім того, лідерів ринку, здатних реалізувати масштабні проекти і мінімізувати ризики гарантованих випадків – набагато більше, ніж п'ять.
Новини партнерів
Новини