Головна Новини Бізнес новини компаній Переділ медіаринку: який медіахолдинг змінить власника
commentss НОВИНИ Всі новини

Переділ медіаринку: який медіахолдинг змінить власника

Експерти розповіли виданню «Коментарі», можливо переформатування українського медіа-ринку в рік місцевих виборів

26 травня 2020, 09:31 comments3260
Поділіться публікацією:
Переділ медіаринку: який медіахолдинг змінить власника

До холдингу українських медіа, контрольованих лідером ОПЗЖ Віктором Медведчуком, незабаром може приєднається ще один великий український холдинг. Таку інформацію опублікував на своїй сторінці в Facebook співзасновник аналітичного центру " Український інститут майбутнього Анатолій Амелін. На думку Амеліна, українцям слід готуватися до реваншу".



У коментарях під цим постом користувачі відзначили, що мова йде про медіа-групу Старлайт Медіа (StarLightMedia), яка належить мільярдерові Віктору Пінчуку і включає в себе, зокрема, телеканали СТБ, ICTV, ICTV Ukraine, Новий канал, М1, М2, ОЦЕ ТБ.

"Теледжинса буде актуальна завжди"

Експерт Інституту постінформаційного суспільства Дмитро Золотухін звертає увагу, що чутки про продаж Старлайт Медіа опублікували на своїх сторінках в Facebook Анатолій Амелін (уникаючи називати прізвища) і політолог Петро Охотін.

"Підтверджень цьому на даний момент я не бачив. Проте, оцінюючи таку інформацію, думаю, необхідно враховувати ряд моментів, – говорить медіаексперт. – По-перше, це розкриття народним депутатом Андрієм Деркачем, нібито, підписки Віктора Пінчука, в якій він висловлював згоду на співпрацю з органами КДБ. Природно, ця інформація була спростована представниками Пінчука. Але, якщо цей документ справжній, то варіантів того, звідки він міг узятися – не багато. І один з них – це московські архіви КДБ".

По-друге, зазначає Дмитро Золотухін, в кризовий період, який переживає зараз весь світ, основним споживачем продукції корпорації Інтерпайп залишається РФ і пов'язані з нею суб'єкти (наприклад, французькі інвестори російського Новатек). Тому Інтерпайпу буде важливо зберегти цей ринок. А це породжує додатковий мотив.

"Ну, і, третє, – продовжує експерт, – з точки зору медіабізнесу, звичайно, рекламні бюджети розважального контенту впали. А теледжинса новинних каналів буде актуальною завжди. Що ж стосується Старлайт Медіа, то у них – переважно розважальний контент".

"Телебачення йде в минуле"

За словами політолога аналітичного центру ІНПОЛИТ Микити Трачука, медіаринок в Україні регулярно піддається переділу. Однак, як правило, це відбувається вже після виборів — видобуток ділять переможці.

"До виборів відбувається не те щоб переформатування, а скоріше, максимальна активізація медіаринку, накачування його грошима, створення нових проектів, – пояснює експерт. – Наприклад, на ці місцеві вибори, прогнозую, великий вплив матимуть Telegram-канали, які створюються активно в останні місяці (т. зв. "третя хвиля") і, я впевнений, будуть десятками запускатися влітку в якості регіональних франшиз ("четверта хвиля"). Що стосується холдингу Пінчука (тісно пов'язаного з Соросом і демократичною елітою), то поки це лише чутки, наскільки я розумію. Тим не менш, очевидно, що "соросятські" проекти Пінчука провалюються і не мають ніякої особливої підтримки в суспільстві. В такому випадку, продаж активу є економічно доцільною".

На думку Микити Трачука, якщо Старлайт Медіа все ж таки будуть продавати, то він перейде або Соросу ("через якогось чергового Фіалу"), або Медведчуку – в обмін на фінансові та бізнес-преференції Пінчуку.

"Втім, для Медведчука тут є істотні ризики аж до перевірок з боку АМКУ – адже тоді лідер ОПЗЖ стає фактично монополістом на медіаринку України, – підкреслює політолог. – Зазначу, що, незважаючи на все ще серйозний вплив телебачення на політику, воно все ж поступово йде в минуле. Майбутнє політичної реклами, нової політичної реклами, без цензури і правил ТВ-формату, на мій суб'єктивний погляд, за Telegram, YouTube і іншими цифровими майданчиками".

"У нинішньої влади своїх ЗМІ практично немає"

Політичний експерт, консультант по політичному та антикризового PR Тетяна Лупова нагадує цитату гітлерівського пропагандиста Геббельса "Дайте мені засоби масової інформації, і я з будь-якого народу зроблю стадо свиней".

"Ряд гравців зацікавлений у перетворенні українців в стадо. Природно, це Путін і всі, хто захищає його інтереси в Україні. Але це і наша влада – хто б не був біля керма, він так чи інакше хоче, щоб аудиторія менше аналізувала проколи і більше вірила у світле майбутнє", – підкреслює політексперт.

Тетяна Лупова зазначає, що у нинішніх представників влади своїх ЗМІ практично немає. А після прийняття "антиколомойского закону" розраховувати на підтримку певних ЗМІ з пулу Коломойського команді Зеленського навряд чи варто.

"Телеканали так званого Медведчуківського пулу теж не дуже і не завжди підтримують чинну владу, – продовжує експерт. Враховуючи, що на виборах вони будуть конкурувати, чекати звідти позитиву було б дивним... Треба думати, є певні домовленості про співпрацю з Ахметовим, але ситуація нестабільна. Завжди краще мати своє. Або не дати мати своє комусь. Тому можливий варіант покупки холдингу кимось з орбіти нової влади – або тими, хто не хоче допустити, щоб в руках у влади з'явилися нові ЗМІ".

Раніше портал "Коментарі" публікував матеріал про сильних і слабких сторонах законопроекту про медіа.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/
comments

Новини партнерів


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!