Рубрики
МЕНЮ
Виталий Войчук
До холдингу українських медіа, контрольованих лідером ОПЗЖ Віктором Медведчуком, незабаром може приєднається ще один великий український холдинг. Таку інформацію опублікував на своїй сторінці в Facebook співзасновник аналітичного центру " Український інститут майбутнього Анатолій Амелін. На думку Амеліна, українцям слід готуватися до реваншу".
У коментарях під цим постом користувачі відзначили, що мова йде про медіа-групу Старлайт Медіа (StarLightMedia), яка належить мільярдерові Віктору Пінчуку і включає в себе, зокрема, телеканали СТБ, ICTV, ICTV Ukraine, Новий канал, М1, М2, ОЦЕ ТБ.
Експерт Інституту постінформаційного суспільства Дмитро Золотухін звертає увагу, що чутки про продаж Старлайт Медіа опублікували на своїх сторінках в Facebook Анатолій Амелін (уникаючи називати прізвища) і політолог Петро Охотін.
"Підтверджень цьому на даний момент я не бачив. Проте, оцінюючи таку інформацію, думаю, необхідно враховувати ряд моментів, – говорить медіаексперт. – По-перше, це розкриття народним депутатом Андрієм Деркачем, нібито, підписки Віктора Пінчука, в якій він висловлював згоду на співпрацю з органами КДБ. Природно, ця інформація була спростована представниками Пінчука. Але, якщо цей документ справжній, то варіантів того, звідки він міг узятися – не багато. І один з них – це московські архіви КДБ".
По-друге, зазначає Дмитро Золотухін, в кризовий період, який переживає зараз весь світ, основним споживачем продукції корпорації Інтерпайп залишається РФ і пов'язані з нею суб'єкти (наприклад, французькі інвестори російського Новатек). Тому Інтерпайпу буде важливо зберегти цей ринок. А це породжує додатковий мотив.
"Ну, і, третє, – продовжує експерт, – з точки зору медіабізнесу, звичайно, рекламні бюджети розважального контенту впали. А теледжинса новинних каналів буде актуальною завжди. Що ж стосується Старлайт Медіа, то у них – переважно розважальний контент".
За словами політолога аналітичного центру ІНПОЛИТ Микити Трачука, медіаринок в Україні регулярно піддається переділу. Однак, як правило, це відбувається вже після виборів — видобуток ділять переможці.
"До виборів відбувається не те щоб переформатування, а скоріше, максимальна активізація медіаринку, накачування його грошима, створення нових проектів, – пояснює експерт. – Наприклад, на ці місцеві вибори, прогнозую, великий вплив матимуть Telegram-канали, які створюються активно в останні місяці (т. зв. "третя хвиля") і, я впевнений, будуть десятками запускатися влітку в якості регіональних франшиз ("четверта хвиля"). Що стосується холдингу Пінчука (тісно пов'язаного з Соросом і демократичною елітою), то поки це лише чутки, наскільки я розумію. Тим не менш, очевидно, що "соросятські" проекти Пінчука провалюються і не мають ніякої особливої підтримки в суспільстві. В такому випадку, продаж активу є економічно доцільною".
На думку Микити Трачука, якщо Старлайт Медіа все ж таки будуть продавати, то він перейде або Соросу ("через якогось чергового Фіалу"), або Медведчуку – в обмін на фінансові та бізнес-преференції Пінчуку.
"Втім, для Медведчука тут є істотні ризики аж до перевірок з боку АМКУ – адже тоді лідер ОПЗЖ стає фактично монополістом на медіаринку України, – підкреслює політолог. – Зазначу, що, незважаючи на все ще серйозний вплив телебачення на політику, воно все ж поступово йде в минуле. Майбутнє політичної реклами, нової політичної реклами, без цензури і правил ТВ-формату, на мій суб'єктивний погляд, за Telegram, YouTube і іншими цифровими майданчиками".
Політичний експерт, консультант по політичному та антикризового PR Тетяна Лупова нагадує цитату гітлерівського пропагандиста Геббельса "Дайте мені засоби масової інформації, і я з будь-якого народу зроблю стадо свиней".
"Ряд гравців зацікавлений у перетворенні українців в стадо. Природно, це Путін і всі, хто захищає його інтереси в Україні. Але це і наша влада – хто б не був біля керма, він так чи інакше хоче, щоб аудиторія менше аналізувала проколи і більше вірила у світле майбутнє", – підкреслює політексперт.
Тетяна Лупова зазначає, що у нинішніх представників влади своїх ЗМІ практично немає. А після прийняття "антиколомойского закону" розраховувати на підтримку певних ЗМІ з пулу Коломойського команді Зеленського навряд чи варто.
"Телеканали так званого Медведчуківського пулу теж не дуже і не завжди підтримують чинну владу, – продовжує експерт. Враховуючи, що на виборах вони будуть конкурувати, чекати звідти позитиву було б дивним... Треба думати, є певні домовленості про співпрацю з Ахметовим, але ситуація нестабільна. Завжди краще мати своє. Або не дати мати своє комусь. Тому можливий варіант покупки холдингу кимось з орбіти нової влади – або тими, хто не хоче допустити, щоб в руках у влади з'явилися нові ЗМІ".
Раніше портал "Коментарі" публікував матеріал про сильних і слабких сторонах законопроекту про медіа.
Новини партнерів
Новини