Рубрики
МЕНЮ
Татьяна Веремеева
Найбільша авіакомпанія і авіаперевізник Бельгії Brussels Airlines заявила
про те, що 17 листопада здійснить останній рейсовий політ з України. В авіакомпанії
аргументують це рішенням оптимізувати маршрутну мережу.
Також з українського ринку 3 жовтня йде авіакомпанія British Airways. У
прес-службі авіаперевізника повідомили, що польоти в Україну для них
економічно не вигідні.
Експерти розповіли виданню "Коментарі", про що свідчать подібні тенденції.
Експерт Українського інституту аналізу та менеджменту політики Валентин
Гайдай вважає, що у скасуванні рейсів цими авіакомпаніями немає нічого поганого. На
його думку, для цього є кілька цілком нормальних пояснень.
"По-перше, кожен день з українських аеропортів, зокрема, з Борисполя,
здійснюється виліт відразу декількох рейсів поспіль в такі міста як
Брюссель, Париж, Прагу і т. д. За півгодини може вилетіти навіть чотири різних
рейси різних авіакомпаній з Києва до Брюсселя чи Праги. А всього за день таких
рейсів з одного аеропорту може бути і 6, і 7 не рахуючи інших аеропортів.
Так, що справа може бути в банальній нерентабельності таких рейсів", — зазначає
Гайдай.
Друга причина, за його словами, в тому, що в Україну заходить все більше
лоукостерів або розширюються вже існуючі.
"У результаті, багато авіакомпаній стають неконкурентоспроможними, тому, українці воліють літати з мінімумом комфорту, але і з мінімальними витратами, — підкреслює Експерт. — Тим більше, що можна використовувати для бюджетних перельотів не тільки прямі рейси, але й пересадки. Так, транспортними хабами для українців стали Катовіце, Вроцлав, Будапешт, Франкфурт і т. д. Так нічого страшного в скасуванні цих рейсів я не бачу".
Політолог Володимир Цибулько вважає, що зазначені авіакомпанії залишають
Україну через зміну структури перевезень.
"Лоукостери витісняють традиційні компанії через дешевизну перевезень. До
того ж, невисока платоспроможність українців лише поглибила диспропорції
авіаперевезень, — пояснює він. – Так що головним результатом можна вважати ринкові механізми, які переважили ризик адміністративних. Гірше було б,
якщо б цей вихід з українського ринку авіаперевезень був наслідком
адміністративних схем наших чиновників. Не виключаю, що компанії, котрі залишають
зараз Україну, можуть повернутися з новою програмою перевезень – на більш
конкурентних умовах".
Фінансовий експерт Олексій Кущ називає основним чинником, який змушує
інвесторів залишати Україну, виборче застосування правосуддя, так само як
виборче ж застосування каральних функцій держави.
"Великі лоукости поки будуть залишатися, так як відчувають підтримку зі сторони споживача. А ті, хто не може розраховувати на масову кампанію на свою підтримку, воліють не зв'язуватися з українським авіаринком, — говорить
Кущ. — Все це буде проходити під приводом оптимізації, недостатньою
прибутковістю напрямків. Реальну причину відходу ніхто не назве".
Експерт називає нелогічним вчинком вихід компаній з ринку українських
авіаперевезень, де відзначається динаміка зростання – у зв'язку з безвізовим режимом з
ЄС та масовою трудовою міграцією. Він вважає, що є певні приховані
фактори.
"Західний бізнес бачить, які зміни відбуваються в Україні у сфері
держуправління і на законодавчому рівні. У той час, як з боку влади
звучать заклики інвестувати в нашу економіку, в реаліях йде пресинг
найбільшого інвестора (Арселорміттал Кривий Ріг). І ті ж авіаційні компанії
розуміють, що сили, які "наїхали" на комбінат у Кривому Розі, можуть так
вчинити з ними. Комусь може здатися, що авіаринок занадто вузький для
такої кількості учасників. І їх потрібно трохи скоротити. І щоб не
спокушати долю, деякі авіакомпанії вирішували завчасно покинути
український ринок, який незабаром може стати для них токсичним", — резюмує
Кущ.
Новини партнерів
Новини