Експертне управління Ради наполягає на доопрацюванні податкового закону

У висновку науково-експертного управління говориться, що законопроект повинен містити не тільки оцінку з точки зору можливих надходжень у бюджет, але і враховувати ризики зниження бюджетоутворюючого потенціалу платників податків

Головне науково-експертне управління Верховної Ради виступило за доопрацювання проекту закону №1210 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві". Про це йдеться у висновках управління, опублікованому на сайті парламенту.

Зазначається, що проект закону також потребує висновку Кабміну щодо запропонованих змін, оскільки уряд забезпечує проведення податкової та митної політики.

У своєму законопроекті депутат від "Слуги народу" Данило Гетманцев, зокрема, пропонує змінити підхід до формування бази оподаткування при підрахунку рентних платежів на видобуток залізної руди. Учасники ринку вважають, що це може призвести 4-5-кратного зростання рентних платежів.

Згідно з висновком експертного управління, в законопроекті відсутні фінансово-економічне обґрунтування запропонованих змін в частині збільшення ставки рентної плати для видобутку залізної руди, а також зміни коригувальних коефіцієнтів до ставок рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.

"У частині збільшення податкового навантаження на видобуток залізорудної сировини, належне обґрунтування цієї пропозиції повинне містити інформацію щодо оцінки ризиків для галузі в разі зниження світових цін на цю продукцію, зниження рентабельності її експорту, зростання конкуренції на світових ринках і пов'язаних з цими процесами наслідків для бюджету, зайнятості в галузі", - йдеться в документі.

Крім того, законопроект повинен містити оцінку не тільки з точки зору можливих надходжень у бюджет, але і враховувати ризики "зниження бюджетоутворюючого потенціалу платників податків", йдеться у висновку.

У документі також наголошується, що запропонований термін вступу в силу Закону, "з дня, наступного за днем його опублікування", не узгоджуються з принципом стабільності податкового законодавства України.

"Зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року", - йдеться у висновку щодо законопроекту.

Раніше нардеп від "Слуги народу" Олександр Дубинський запропонував використовувати формульний підхід для розрахунку бази оподаткування та знизити рентну ставку до 8%. При цьому нардеп заявив, що на голосування в першому читанні планується винести текст законопроекту без змін, а вносити правки в перерві між першим і другим читанням.

Таке рішення профільного комітету несе великі ризики для економіки, вважає президент об'єднання підприємств "Укрметаллугпром" Олександр Каленков, оскільки після голосування в першому читанні можливості для зміни нормативних актів звужуються.