Владислав Криклій представив інфраструктурні проекти: експерти оцінили плани уряду на найближчі п'ять років
Міністр інфраструктури Владислав Криклій представив зміни, які плануються у сфері інфраструктури і транспорту до кінця 2019 року, протягом 2020 року і наступні 5 років
За словами Владислава Криклія,
у 2020 році Мінінфраструктури планує відновити 4 тис. км доріг;
ініціює оновлення рухомого складу "Укрзалізниці", підвищення якості та
безпеки вантажних і пасажирських перевезень, а також запуск нових внутрішніх
та міжнародних маршрутів; до кінця 2019 року обіцяє представити оновлені
Держслужбу з безпеки на транспорті (Укртрансбезпеку) і Держагентство
автомобільних доріг України (Укравтодор); у три рази збільшити зростання річкових
перевезень.
Експерти на прохання видання "Коментарі" оцінили реалістичність урядових планів.
Інфраструктурні проекти від Владислава Криклія: наскільки все реально
Керівник політико-правових програм Українського центру суспільного розвитку Ігор Рейтерович вважає плани Мінінфраструктури абсолютно правильними і очікуваними. І досить реалістичними по частині доріг, якщо судити по бюджету-2020, де на ці цілі закладено 73 млрд грн. – майже на 40% більше, ніж у попередні роки.
"Але ряд питань все ж є, – зазначає Рейтерович. – Хто буде займатися ремонтом або будівництвом нових доріг? Якщо українські компанії – це спосіб отримати нові робочі місця, до того ж, гроші залишаються в країні. Але завжди було багато запитання за якістю, так що намагалися залучати іноземні компанії. По "Укрзалізниці", річкових перевезень – плани амбітні, але потребують значних капіталовкладень. Де їх брати? В бюджет є більш перспективні та важливі сфери, куди потрібно вкладати. Кредити? Явище досить поширене в тому ж ЄС, але окупляться такого роду вкладення, щоб ті ж кредити закривати?"
На думку експерта, поки Україна не буде серйозно використовувати свій транзитний потенціал, просто вкладання коштів у річкові перевезення, залізничні дороги, власне дороги не буде давати ефект.
"Поки у нас війна з РФ, ми втрачаємо значну частину торгових шляхів, – підкреслює Рейтерович. – Так що ідеї правильні, хороші, але реалізувати їх зараз повною мірою навряд чи вдасться. Для цього потрібні політична воля всередині України і сприятливі зовнішньополітичні та зовнішньоекономічні умови".
Інфраструктурні проекти від Владислава Криклія: шанси на успіх
Народний депутат України VIII скликання, експерт Українського інституту майбутнього Ігор Попов вважає, що амбіційні плани Мінінфраструктури мають велику ймовірність на успіх.
"Збільшення об'єму дорожнього будівництва є пріоритетом для нинішньої влади, так що відповідна рядок бюджету буде підтримана парламентом, – пояснює експерт. – Збільшення обсягу внутрішніх пасажирських авіаперевезень можна буде досягти багато в чому завдяки скасуванню ПДВ на такі послуги, і подібне рішення може бути прийнято скоро".
Зростання використання річкового транспорту залежить не тільки від вирішення технічних інженерних завдань, поглиблення русел і пропускної здатності шлюзів, зазначає Попов. На його думку, багато в чому фактором успіху стане лібералізація річкових перевезень, можливість користуватися інфраструктурою усіма учасниками ринку.
"Міністр інфраструктури поки приймає правильні управлінські та стратегічні рішення, і перешкодити йому можуть хіба що лобісти інтересів монополістів", – резюмує експерт УИБ.
Інфраструктурні проекти від Владислава Криклія: декларації про наміри
Політичний аналітик, економіст Денис Гаєвський називає представлені Владиславом Криклием плани деклараціями про наміри, які ми чуємо кожен раз при зміні керівництва у міністерствах.
"Не за горами 100 днів нового Кабміну. І його представники намагаються окреслити програму дій, так не робили цього раніше, – зазначає Гаєвський. – Інфраструктурний питання – один з найболючіших. Потрібно розуміти, що запас міцності інфраструктури, що залишилася з радянських часів, закінчується швидше, ніж Україна знаходить джерела фінансування для її оновлення. Думаю, не буде перебільшенням сказати, що інфраструктурна деградація України продовжиться і буде посилюватися. Якісь локальніше проекти від Мініфраструктури – це крапля в морі порівняно з обсягом проблем. Потрібна цілеспрямована державна програма, яка допоможе не підлатати, а мало не заново побудувати дороги і не тільки".