Рубрики
МЕНЮ
Татьяна Веремеева
За словами Владислава Криклія,
у 2020 році Мінінфраструктури планує відновити 4 тис. км доріг;
ініціює оновлення рухомого складу "Укрзалізниці", підвищення якості та
безпеки вантажних і пасажирських перевезень, а також запуск нових внутрішніх
та міжнародних маршрутів; до кінця 2019 року обіцяє представити оновлені
Держслужбу з безпеки на транспорті (Укртрансбезпеку) і Держагентство
автомобільних доріг України (Укравтодор); у три рази збільшити зростання річкових
перевезень.
Експерти на прохання видання "Коментарі"
оцінили реалістичність урядових планів.
Керівник політико-правових
програм Українського центру суспільного розвитку Ігор Рейтерович вважає
плани Мінінфраструктури абсолютно правильними і очікуваними. І досить
реалістичними по частині доріг, якщо судити по бюджету-2020, де на ці цілі
закладено 73 млрд грн. – майже на 40% більше, ніж у попередні роки.
"Але ряд питань все ж є, – зазначає
Рейтерович. – Хто буде займатися ремонтом або будівництвом нових доріг?
Якщо українські компанії – це спосіб отримати нові робочі місця, до того ж,
гроші залишаються в країні. Але завжди було багато запитання за якістю, так що
намагалися залучати іноземні компанії. По "Укрзалізниці", річкових перевезень
– плани амбітні, але потребують значних капіталовкладень. Де їх брати?
В бюджет є більш перспективні та важливі сфери, куди потрібно вкладати.
Кредити? Явище досить поширене в тому ж ЄС, але окупляться такого
роду вкладення, щоб ті ж кредити закривати?"
На думку експерта, поки Україна не
буде серйозно використовувати свій транзитний потенціал, просто вкладання
коштів у річкові перевезення, залізничні дороги, власне дороги не буде давати
ефект.
"Поки у нас війна з РФ, ми втрачаємо
значну частину торгових шляхів, – підкреслює Рейтерович. – Так що ідеї
правильні, хороші, але реалізувати їх зараз повною мірою навряд чи вдасться.
Для цього потрібні політична воля всередині України і сприятливі
зовнішньополітичні та зовнішньоекономічні умови".
Народний депутат України VIII скликання,
експерт Українського інституту майбутнього Ігор Попов вважає, що амбіційні
плани Мінінфраструктури мають велику ймовірність на успіх.
"Збільшення об'єму дорожнього
будівництва є пріоритетом для нинішньої влади, так що відповідна
рядок бюджету буде підтримана парламентом, – пояснює експерт. – Збільшення
обсягу внутрішніх пасажирських авіаперевезень можна буде досягти багато в чому
завдяки скасуванню ПДВ на такі послуги, і подібне рішення може бути прийнято
скоро".
Зростання використання річкового транспорту
залежить не тільки від вирішення технічних інженерних завдань, поглиблення русел і
пропускної здатності шлюзів, зазначає Попов. На його думку, багато в чому
фактором успіху стане лібералізація річкових перевезень, можливість користуватися
інфраструктурою усіма учасниками ринку.
"Міністр інфраструктури поки
приймає правильні управлінські та стратегічні рішення, і перешкодити йому
можуть хіба що лобісти інтересів монополістів", – резюмує експерт УИБ.
Політичний аналітик, економіст Денис
Гаєвський називає представлені Владиславом Криклием плани деклараціями про
наміри, які ми чуємо кожен раз при зміні керівництва у міністерствах.
"Не за горами 100 днів нового
Кабміну. І його представники намагаються окреслити програму дій, так не
робили цього раніше, – зазначає Гаєвський. – Інфраструктурний питання – один з
найболючіших. Потрібно розуміти, що запас міцності інфраструктури,
що залишилася з радянських часів, закінчується швидше, ніж Україна знаходить
джерела фінансування для її оновлення. Думаю, не буде перебільшенням
сказати, що інфраструктурна деградація України продовжиться і буде
посилюватися. Якісь локальніше проекти від Мініфраструктури – це крапля в морі
порівняно з обсягом проблем. Потрібна цілеспрямована державна
програма, яка допоможе не підлатати, а мало не заново побудувати дороги і
не тільки".
Новини партнерів
Новини