Рубрики
МЕНЮ
Сергей Медведев
Економіст Ігор Гарбарук нагадує, що практика розпродажів народилася в США пару сотень років тому. А з 1966 року "чорна п'ятниця" розпочала ходу по планеті. І з того часу багато чого змінилося.
"Такі "чорні п'ятниці" кожна роздрібна мережа проводить, коли вважає за необхідне, — підкреслює експерт. – Зараз здивувати когось знижками неможливо. При цьому на пострадянському просторі, в тому числі в Україні, реальних знижок (за рідкісним винятком) не існує. Дуже мала кількість товару підпадає під знижки. Решта – це бажання роздрібних мереж розпродати непотрібний товар, "непотріб", який у них накопичився на полицях в торговому залі і в складських приміщеннях. А на затребуваний товар перед "чорною п'ятницею" ціну просто піднімають – в кілька прийомів, або за раз. Таким чином виходить міфічна знижка".
Ігор Гарбарук рекомендує перед "знижковими днями", які, як правило, анонсуються заздалегідь, відстежувати ціну на товар, який вам необхідний. Тоді буде видно, зроблена на нього знижка в обумовлений день.
"І скажіть "Ні!" емоційним покупкам, — закликає економіст. — Коли вас ловлять на емоціях, ви витрачаєте більше, ніж планували. Слід раціоналізувати свої покупки, готуватися до них. І тоді ви будете купувати лише те, що вам дійсно необхідно, а не купувати за принципом "треба купити, тому що зараз знижка" те, що вам зовсім не потрібно".
Виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин впевнений, що "чорна п'ятниця" по-українськи значно відрізняється від західної.
"На сьогоднішній момент українська "чорна п'ятниця" – це знижки імпортерів. І знижки, які надають сьогодні в наших магазинах, не можуть бути нижче митної вартості, за якою сюди зайшов товар — в силу того, що імпортер не буде платити "податок на збитки". Тому все, що у нас подається як "знижка" — це просто зменшення торгової націнки, яку імпортер свідомо заклав в ціну товару", — підкреслює експерт.
У той же час американська "чорна п'ятниця" — це знижки, які надаються спільно з виробником і рітейлером, пояснює Пендзин.
"У них нормальні знижки — до 80% від вартості товару, — зазначає економіст. — Виробник свідомо продає нижче собівартості, щоб очистити склад для заходу нової продукції. А у нас нерідкі випадки, коли вартість товару в "чорну п'ятницю" на "розпродажі" перевищує вартість цього ж товару без знижок на інтернет сайтах торговців у європейськи мережах".
Олег Пендзин також підкреслює, що українці в "чорну п'ятницю" купують, як правило, взуття та одяг (більше 50% всіх покупок). При цьому на них і так, в залежності від сезону є знижки, не кажучи вже про речі та взуття зі старих колекцій.
Інвестиційний консультант, підприємець, фінансовий радник сім'ї Сергій Івагло впевнений, що розпродажі в стилі "чорної п'ятниці" — це маркетингової хід, який спрямований на психологію людини.
"У нас є певні психологічні особливості. В українців є страх великих грошей. Всі хочуть бути багатими, але бояться. Адже багатих у нас, як правило, розстрілювали (часу революції), розкуркулювали (радянське минуле), катували до смерті (лихі 90-ті). І генетично в нас закладено, що багато грошей – це небезпечно. Підсвідомість намагається врятувати нас від, як їй здається, великих грошей, — пояснює експерт. — А самий вірний засіби такого "порятунку" (навіть якщо ми накопичили певну суму) – все швидше витратити. Ці речі чітко знаю маркетологи – і б'ють нас по "хворому", в тому числі – по гаманцях".
Щоб не витрачати гроші на те, що вам, власне, не треба, Івагло радить обов'язково планувати кошти. І пропонує варіант, який використовує сам: три скриньки.
"Сімейний бюджет слід ділити на три частини. Перша — основні витрати, друга – інвестиції, третя – себе побалувати. У нас є такі три скриньки (скарбнички), за яким ми розподіляємо кошти. І скринька №3 – це якраз із розряду "побалуйте себе". Туди збираються гроші на відпустку, на якісь брендові речі, на "ласощі". І якщо підходить якийсь знижковий день, брати можна тільки звідти. Не більше", — ділиться фінансовий радник сім'ї.
Новини партнерів
Новини