Головна Новини Бізнес економіка Будівництво доріг в Україні: наскільки виправдане залучення коштів на дорожні роботи в умовах кризи
commentss НОВИНИ Всі новини

Будівництво доріг в Україні: наскільки виправдане залучення коштів на дорожні роботи в умовах кризи

Експерти оцінили ініціативу уряду щодо залучення додаткових коштів на дороги

2 квітня 2020, 12:57 comments7027
Поділіться публікацією:
Будівництво доріг в Україні: наскільки виправдане залучення коштів на дорожні роботи в умовах кризи



Уряд України заявив, що, незважаючи на кризові явища, буде продовжувати реалізацію проекту "Велике будівництво". Для Державного агентства автомобільних доріг створюються додаткові можливості залучення понад 19 млрд грн під державні гарантії. На прохання видання "Коментарі", експерти оцінили, чи стане це рішення "запорукою економічного розвитку", як запевняє прем'єр-міністр Денис Шмигаль.

Будівництво доріг і стимулювання економіки України

Віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців Денис Красніков впевнений, що такі заходи стануть механізмом стимулювання економіки лише за умови побудови системи, коли українські компанії будуть будувати якісно і з максимальним використанням вітчизняної будівельної техніки та матеріалів.

"Якщо ж через закупівлі імпортного матеріалу і техніки або виведення заробленого капіталу за кордон (законними чи незаконними способами) кошти вийдуть з економіки, то економічний ефект від такого державного вливання буде під великим питанням", – підкреслює Денис Красніков.

Говорячи про те, як запобігти "розпилу" виділених коштів, експерт зазначив: "У Службі автомобільних доріг є внутрішній контроль, плюс у нас достатньо правоохоронних і контролюючих органів. Та й самих керівників ми вибираємо все більше не за професійними якостями та ефективністю роботи, а за минулим заслугам по боротьбі з корупцією. Як би іронічно це не звучало".

Будівництво доріг в Україні: гроші повинні залишатися всередині країни

Кандидат економічних наук, магістр міжнародного права Олександр Шубін послідовно відстоює таку позицію: "Якщо виконавці – українські компанії з українськими працівниками, кредити дають українські банки, а матеріали купуються в Україні – робіть, що хочете... Лише б відповідні органи контролювали сплату податків: на тій чи іншій стадії гроші від цього процесу опиняться в українській скарбниці... І мені не важливі імена й прізвища, хоча, звичайно, чим чесніше все, тим краще".

При цьому, за словами експерта, навіть самий чесний тендер з іноземними виробниками виводить за кордон більше українських гривень, ніж "криворуке місцеве виконання".

"Краще нехай українець зробить тричі і тричі витратить заробіток в Україні, ніж ескімос 1 раз в 25 років відвезе все на Аляску. І цьому є маса наукових обґрунтувань, – підкреслює Олександр Шубін. – У нас же улюблена справа – вкрасти на митниці. Завозять, умовно кажучи, за 2 гривні те, що коштує 1 грн. А поки кошти "крутяться" всередині держави, в процесі внутрішнього циклу, вони і працюють на нас... Якщо все буде всередині країни, люди отримають зарплату, заплатять податок, підуть в український магазин, куплять український товар. Це тільки в плюс. Чим більше українського ресурсу буде направлятися на українське виробництво, тим краще для нас. Але як тільки потрапляє іноземна складова, кошти починають виводитися з країни. Якщо ми говоримо про відродження внутрішнього ринку – дороги так дороги. Президент США Рузвельт робив так під час Великої депресії у 30-х роках минулого століття. Але будували виключно жителі США".

Будівництво доріг в Україні, як спосіб боротьби з безробіттям

Якщо гроші буду використані, щоб з'явилися робочі місця для українців (виробників та виконавців робіт, без шкоди для якості), то такого роду дорожні проекти мають сенс, вважає експерт корпорації стратегічного консалтингу "Гардарика" Костянтин Матвієнко.

"У нас попереду – дефіцит коштів і безробіття. Так що, якщо "Велике будівництво" матиме не тільки інфраструктурне, але й соціальне значення, – це правильно, – упевнений експерт. – Важливо і те, де пройдуть автошляхи. Можна з'єднати два села в три двори, а можна відстежити вантажні потоки – і будувати дороги в рамках майбутніх транспортних коридорів, які підвищать наш транзитний потенціал".

У той же час, підкреслює Костянтин Матвієнко, в усі часи українські політики і чиновники, як правило, використовували "дорожні транспортні засоби" у власних корупційних інтересах.

"Досить поглянути на доходи глав облавтодорів. І порівняти їх з станів українських доріг, – продовжує експерт. – Але при хорошому контролі було б правильно, щоб цей проект розвивався. А контроль можуть забезпечити і Рахункова палата Верховної Ради, і до цих пір не ліквідоване "Управління Ч" в СБУ, і представники МВС. Є у нас і НАБУ, і САП. Якщо хоч один з цих органів продемонструє реальну ефективність у боротьбі з корупцією, у тому числі в рамках "Великого будівництва", вже буде добре".



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua
comments

Новини партнерів


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!