Рубрики
МЕНЮ
Комментарии
До 2020 року дорожня галузь України має позбавитися так званих "тендерних тролів" (тендерні гравці, основним завданням яких є блокування тендерів, — ред.) і перейти до прозорих умов проведення закупівель робіт з будівництва та ремонту автомагістралей. Про це в інтерв'ю "Дзеркалу тижня" розповів президент Національної асоціації дорожників України Тарас Сиротинський.
За його словами, розвитку дорожнього ринку країни заважають недобросовісні учасники, які блокують і зривають програми дорожнього будівництва, фактично зупиняючи економіку України. Можливість для існування "тендерних тролів" дають прогалини в чинному законодавстві.
"В профільному законі про публічні закупівлі відсутні поняття "дискримінаційних вимог" або "аналогічних робіт" (замовник зазвичай хоче бачити досвід потенційного переможця, щоб переконатися, що він впорається з рівнем складності роботи). Додаткова проблема — абсолютно різні підходи до вирішення таких скарг колегією органу оскарження — Антимонопольним комітетом, який може за одних і тих же обставин, але для різних учасників, виносити протилежні рішення. Що спантеличує всі сторони процесу", — зазначив Сиротинський.
Щоб виправити ситуацію, слід на законодавчому рівні закріпити чітке визначення понять "дискримінації" і "аналогічності", а також інших термінів "тролями" для зриву тендерів, вважає президент. Тарас Сиротинський також додає, що в Україні необхідно ввести відповідальність учасників за порушення вимог законодавства і зрив тендерних процесів.
"Дивно, але незважаючи на освоєння щорічно мільярдів гривень на дорожнє будівництво, ми досі не маємо чіткої методики проведення закупівель в дорожній галузі, яка стандартизувала б і набори документів, і вимоги до замовників та учасників", — сказав експерт.
За словами Сиротинського, розроблена "Укравтодором" нова методичка підготовки і проведення тендерів дозволить створити єдиний підхід щодо способів підтвердження відповідності учасників тендерів кваліфікаційним критеріям всієї дорожньої галузі.
"Його зараз немає, кожен замовник виписує вимоги як вміє. А це — благодатний ґрунт для вирощування "тролів" і корупції. Ми ж розуміємо, що неможливо розгорнути масштабне дорожнє будівництво, коли на ринку таких "тролів" десятки. Ми, сподіваюся, більше не побачимо у тендерній документації умов, виписаних під конкретних учасників. Зате з'являться цілком прозорі обов'язкові вимоги, такі як наявність вимірювальної лабораторії, здатної виконувати контроль якості будівельних матеріалів, виробів і конструкцій; наявність сертифіката на систему якості ISO (ДСТУ) 9001; наявність транспортної схеми та інше", — додав Тарас Сиротинський.
Новини партнерів
Новини