Головна Новини Бізнес інфраструктура НАДУ: незважаючи на мільярдні дорожні тендери, зрозумілої методики їх проведення досі немає
commentss НОВИНИ Всі новини

НАДУ: незважаючи на мільярдні дорожні тендери, зрозумілої методики їх проведення досі немає

Президент Національної асоціації дорожників України Тарас Сиротинський заявив про гостру необхідність позбавити сферу дорожнього будівництва від "тендерних тролів" шляхом змін в законодавстві

27 лютого 2020, 14:50 comments2388
Поділіться публікацією:
НАДУ: незважаючи на мільярдні дорожні тендери, зрозумілої методики їх проведення досі немає

До 2020 року дорожня галузь України має позбавитися так званих "тендерних тролів" (тендерні гравці, основним завданням яких є блокування тендерів, — ред.) і перейти до прозорих умов проведення закупівель робіт з будівництва та ремонту автомагістралей. Про це в інтерв'ю "Дзеркалу тижня" розповів президент Національної асоціації дорожників України Тарас Сиротинський.

За його словами, розвитку дорожнього ринку країни заважають недобросовісні учасники, які блокують і зривають програми дорожнього будівництва, фактично зупиняючи економіку України. Можливість для існування "тендерних тролів" дають прогалини в чинному законодавстві.

"В профільному законі про публічні закупівлі відсутні поняття "дискримінаційних вимог" або "аналогічних робіт" (замовник зазвичай хоче бачити досвід потенційного переможця, щоб переконатися, що він впорається з рівнем складності роботи). Додаткова проблема — абсолютно різні підходи до вирішення таких скарг колегією органу оскарження — Антимонопольним комітетом, який може за одних і тих же обставин, але для різних учасників, виносити протилежні рішення. Що спантеличує всі сторони процесу", — зазначив Сиротинський.

Щоб виправити ситуацію, слід на законодавчому рівні закріпити чітке визначення понять "дискримінації" і "аналогічності", а також інших термінів "тролями" для зриву тендерів, вважає президент. Тарас Сиротинський також додає, що в Україні необхідно ввести відповідальність учасників за порушення вимог законодавства і зрив тендерних процесів.

"Дивно, але незважаючи на освоєння щорічно мільярдів гривень на дорожнє будівництво, ми досі не маємо чіткої методики проведення закупівель в дорожній галузі, яка стандартизувала б і набори документів, і вимоги до замовників та учасників", — сказав експерт.

За словами Сиротинського, розроблена "Укравтодором" нова методичка підготовки і проведення тендерів дозволить створити єдиний підхід щодо способів підтвердження відповідності учасників тендерів кваліфікаційним критеріям всієї дорожньої галузі.

"Його зараз немає, кожен замовник виписує вимоги як вміє. А це — благодатний ґрунт для вирощування "тролів" і корупції. Ми ж розуміємо, що неможливо розгорнути масштабне дорожнє будівництво, коли на ринку таких "тролів" десятки. Ми, сподіваюся, більше не побачимо у тендерній документації умов, виписаних під конкретних учасників. Зате з'являться цілком прозорі обов'язкові вимоги, такі як наявність вимірювальної лабораторії, здатної виконувати контроль якості будівельних матеріалів, виробів і конструкцій; наявність сертифіката на систему якості ISO (ДСТУ) 9001; наявність транспортної схеми та інше", — додав Тарас Сиротинський.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Новини партнерів


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!