Рубрики
МЕНЮ
Комментарии
Реалізація президентської програми Володимира Зеленського "Велике будівництво" вартістю 113 млрд грн може опинитися під загрозою. Причина тому – корупційні схеми в дорожньому будівництві і так званий "тендерний тролінг". Журналісти програми "Гроші" на телеканалі "1+1" у своєму розслідуванні показали траси, що постраждали від такого "тролінгу".
Так, в якості прикладів журналісти привели траси "Кропивницький-Миколаїв", "Нікополь-Дніпро", "Кривий Ріг-Дніпро", будівництво та ремонт яких у свій час були заблоковане через скарги компаній "Полтавабудцентр" і "Миколаївбудцентр". Обидві фірми, як і ще десятки інших схожих, належать скандальному підприємцю Араіку Амірханяну, якого неодноразово затримували правоохоронні органи, в тому числі за підозрою у тендерних махінаціях.
"Хитрі ділки йдуть на тендери тільки для того, щоб попсувати нерви конкурентам і затягнути час. В результаті добросовісні дорожники замість ремонтів не вилазять з Антимонопольного комітету. Так тролі підіграють конкурентам, а можуть взагалі вимагати гроші за відсутність проблем", — йдеться у сюжеті програми.
За оцінками президента Національної асоціації шляховиків Тараса Сиротинського, через затримки, спровоковані "тролями", щорічно від 4 до 7 млрд грн коштів, виділених на дорожнє будівництво, були використані неефективно. Він додав, що тільки компанії Амірханяна подали близько 400 скарг в АМКУ.
За слова глави "Укравтодору" Олександра Кубракова, сьогодні у відомстві розробили уніфіковану документацію, яка не дозволить "тендерним тролям" зривати дорожні роботи. "Сьогодні кожна служба автодоріг виписує власні умови конкурсів, а більше різних правил — більше плутанини і більше приводів для скарг. Повинен бути єдиний шаблон з мінімумом дірок для тролів", — наголошується в сюжеті. Крім того, нові правила знімуть ще одну загрозу — дрібні компанії, які беруться за великі проекти і впоратися з завданнями не можуть. Зокрема, журналісти продемонстрували кілька прикладів, коли компанія, яка виграла тендер на 500 млн грн., знаходиться в приміщенні ательє з пошиву одягу, а інша взагалі є лише посередником між держбюджетом та субпідрядниками. При цьому якість доріг залишає бажати кращого.
"Якщо ми шукаємо компанію, яка буде працювати на міжнародній трасі, вона повинна мати відповідний досвід", — зазначив Кубраков.
За словами голови Всеукраїнської дорожньої асоціації, яка виступає проти нових правил "Укравтодору", Артема Гриненка, до нього звертаються багато компаній з досвідом 5-10 років, які не відповідають новій документації. Журналісти навели приклад одного з ключових членів асоціації — компанії "ВВВ Монтаж", яка ремонтує дороги на Рівненщині і виграла тендерів на 440 млн грн., при цьому користується неабиякою лояльністю замовників — 12 км дороги ремонтують вже три роки.
Кубрак обіцяє, що нові правила не дозволять впливати на перемогу на тендері владним "покровителям" будівельних компаній.
Новини партнерів
Новини