Головна Новини Бізнес інфраструктура Аграрії і промисловці розкритикували новий договір УЗ на ж/д перевезення
commentss НОВИНИ Всі новини

Аграрії і промисловці розкритикували новий договір УЗ на ж/д перевезення

Представники бізнесу вважають, що новий договір Укрзалізниці на ж/д перевезення носить дискримінаційний характер і перекладає всю відповідальність на вантажовідправника

20 березня 2020, 18:00 comments2233
Поділіться публікацією:
Аграрії і промисловці розкритикували новий договір УЗ на ж/д перевезення

АТ "Укрзалізниця" прибрала з нової редакції договору на надання послуг по організації перевезення вантажів на залізниці найбільш спірні питання, у тому числі в частині нарахування штрафних санкцій за умовно понаднормативне використання вагонів УЗ. Тим не менш, до договору, який повинен вступити в силу в новій редакції з 1 квітня, все ще багато питань, пише "УАпром".

Зокрема, бізнес скаржиться на збільшення у зв'язку з новим договором витрат у 2-3 рази, що в абсолютних цифрах складе близько 1 млрд грн. Сам же договір не новий, адже був проголосований правлінням УЗ ще в квітні 2019-го року. Але головна проблема, на думку експертів, в порушення компанією законодавства, тому що подібна форма повинна затверджуватися Міністерством інфраструктури.

"Друга проблема — використовуючи своє монопольне становище, УЗ виписала в цьому договорі все в односторонньому порядку, тобто, вантажовідправник відповідає за все, УЗ не відповідає ні за що. Третя проблема — УЗ встановила вимоги, які або нездійсненні або накладають на вантажовідправника надмірні зобов'язання. При цьому їх порушення штрафується, наприклад, терміни заповнення документів, подача вагонів та інше. А УЗ не відповідає ні за псування вагонів, ні за затримки", — пояснює президент об'єднання "Укрметалургпром" Олександр Каленков.

Президент Української зернової асоціації Микола Горбачов у свою чергу заявив, що зауваження УЗА щодо нового Договору стосуються як фінансової і правової сторони, так і технічної. Він, зокрема, зазначив, що сьогодні плата за користування вагонами стягується погодинна. В перші дві доби вона незначна, але потім різко зростає. Нові ж правила роздувають цей тариф відразу до 1363 грн за добу і 2726 за дві доби. Для порівняння, сьогоднішня цифра — 105 грн на добу за зерновоз.

"Це накладається на те, що у кожного вантажовідправника різна ситуація — потрібна різна кількість часу на доставку вагонів під'їзними шляхами, а також різний час на завантаження або вивантаження зерновозів, враховуючи різний технічний і технологічний стан елеваторів і портових потужностей. Цілком зрозуміло, що таке зростання вартості збільшить витрати вантажовідправника, що відповідно вплине на аграріїв — виробник буде недоотримувати прибуток", — сказав він.

Горбачов підкреслив, що вартість користування приватними зерновозами зараз втричі менша тієї, яку хоче отримати УЗ. Така ситуація може призвести до того, що вантажовідправники почнуть відмовлятися від користування вагонами УЗ на користь приватних зерновозів, яких достатньо на ринку. Він додав, що УЗА пропонує перенести введення в дію нової редакції Договору до 1 липня 2020 року через економічну кризу, викликану коронавірусом і боротьбою на нафтових ринках.

Проти нового Договору виступають і цементні компанії, для яких умови користування вагонами-цементовозами були наступними: 1 доба — 105,93 грн/вагон (7,2 млн грн), 45 год — 748,01 грн/вагон (50,8 млн грн), 2 доби — 922,14 грн/вагон (62,7 млн грн).

З введенням з 1 квітня 2020 року нових ставок за користування вагонами УЗ плата складе: 1 доба — 1 041,60 грн/вагон (70,8 млн грн), 45 год — виключено, 2 доби — 2 083,20 грн/вагон (141,6 млн грн).

Можна констатувати, що з 1 квітня 2020 плата ставок за користування вагонами УЗ під вантажними операціями зросте: за 1 добу — майже в 10 разів, за 2 доби — у 2,3 рази.

Представники галузі пропонують УЗ дзеркальну відповідальність — з 1 квітня 2020 року УЗ повинна буде платити штраф за несвоєчасну доставку. Наприклад, для вагонів-цементовозів: 1 день — 1 041,60 грн/вагон; 2 доби — 2 083,20 грн/вагон; 3 доби — 3 124,80 грн/вагон; 4 доби — 4 166,40 грн/вагон; 5 діб — 5208 грн/вагон і так далі.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Новини партнерів


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!