Юрій Голік про проект Велике Будівництво: Дорога не повинна бути наче "клаптева ковдра"
Юрій Голік розповів про новий підхід до технології будівництва та ремонту доріг в Україні в рамках Національного проекту "Велике Будівництво"
У дорожньому будівництві України кардинально змінилися вимоги до якості виконання дорожніх робіт. Про це в інтерв'ю Obozrevatel повідомив координатор Національного проєкту "Велике Будівництво" Юрій Голик.
За словами Голика, Укравтодор в нинішньому його вигляді докорінно змінив підхід до технології будівництва та ремонту доріг. На базі Агентства автомобільних доріг працює дослідницький інститут, який вивчає усі технологічні новинки і випробовує їх, після чого підрядники, які безпосередньо виконують ремонт і будівництво, застосовують ці технології безпосередньо на об'єктах.
"В рамках структури Укравтодору є окремий дослідний інститут, який постійно в режимі реального часу стежить за всіма новими технологіями, новими матеріалами, випробовує їх і дає рекомендації до застосування. Крім того, покращилася якість виконуваних робіт і зросла якість контролю за цими роботами, що також дуже важливо", - сказав Голик виданню.
Крім застосування нових технологій і матеріалів, за словами координатора "Великого Будівництва", змінилася також логіка самого дорожнього будівництва. Якщо раніше дороги будувалися окремими ділянками, на яких працювали різні підрядники, орієнтуючись на різні норми, і при цьому роботи виконувалися в різний час, то тепер дороги будуються одночасно і з дотриманням одних і тих самих норм.
"З точки зору прикладу "як було - як стало" я б хотів нагадати про трасу Запоріжжя-Маріуполь. Сімдесят кілометрів цієї траси ремонтували три роки. Вона була розбита на окремі шматочки, і окремий підрядник працював на окремому шматочку. А потім це все нагадувало клаптеву ковдру. У дороги є свій гарантійний термін, і вона має властивість руйнуватися. Тому будувати треба одночасно", - пояснює Голик.
Саме така ідеологія зараз застосовується на об'єктах Національного проєкту "Велике Будівництво", який ініціював Президент Володимир Зеленський. Всього в рамках "Великого Будівництва" планується у 2020 році побудувати і відремонтувати 6500 км доріг міжнародного, національного та місцевого значення. Також проект передбачає будівництво, ремонт і реконструкцію сотень об'єктів соціальної інфраструктури.
Хід робіт на усіх об'єктах "Великого Будівництва" докладно висвітлюється у популярних соцмережах, посиланнями на які нещодавно поділився координатор проекту Юрій Голик.