Український бізнес стурбований тим, що заступник міністра інфраструктури Лавренюк може зберегти свій пост, - ЗМІ
Журналісти розповіли, чому діяльність міністра інфраструктури Юрія Лавренюка може бути згубною для багатьох вітчизняних підприємств
Представники бізнесу, експерти та журналісти висловлюють стурбованість тим, що заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк може зберегти за собою посаду. Про це пише видання "Апостроф", відзначаючи, що чиновник нібито збудував управління таким чином, щоб його підлеглі могли мати власну вигоду з українських підприємств.
Як пише видання, представники Мінінфраструктури нібито впроваджували в роботу підприємств співробітників силових органів, які повинні були проводити аналіз фінансово-економічної діяльності, обсягу закупівель, розміру витратної частини з метою зрештою знайти "компромат" на керівника.
"Дані передавалися через керівника Управління економічної контррозвідки для систематизації, а потім потрапляли до Лавренюка для прийняття рішення. Аналогічна робота проводилася через мережу так званих "служб безпеки", якы були створені на підприємствах з подачі Лавренюка", - йдеться в статті.
Журналісти відзначають, що таким чином нібито виводилися кошти з Адміністрації морських портів України (АМПУ). На підприємстві служба безпеки розгалужена на три підрозділи, де відділ економічної безпеки курирує заступник операційної діяльності ДП АМПУ — Володимир Колосюк, внутрішньої безпеки – заступник керівника з безпеки АМПУ, близький друг заступник міністра Сергій Гронський й антикорупційний – контролює один з керівників Держбюро розслідувань Олексій Нехорошев.
Ще один варіант виведення грошей, який згадується в матеріалі, ілюструється на прикладі КП "Морська пошуково-рятувальна служба" (МПСС).
"Її директор Віктор Сударєв є офіцером у відставці військової служби, не має досвіду в річковому транспорті і результатів роботи за час служби не показав. При його сприянні була 10% корабельного збору йде для так званої організації рятування на морі", - йдеться в статті.
Згадуються у матеріалі також дії відомства Лавренюка щодо Метінвесту і Портінвесту, які отримали пільгові умови з правом платити за перевалку вантажів менше долара за тонну. Журналісти підозрюють, що чиновник МІУ міг бути причетний до створення при АМПУ витратного філії "Днопоглиблювальний флот", очолюваний "лояльним" Сергієм Бомчаком.
"Через філію розігруються тендери на днопоглиблення, однак сама структура проводить днопоглиблювальні роботи, щоб освоїти кошти, виділені на закупівлю палива, запчастин і т. д. Фахівці стверджують, що необхідності у створенні філії не було. Через нього з ринку пішли іноземні днопоглиблювальні компанії з новітньою технікою та технологіями, а повернулися вітчизняні підприємства із застарілим флотом", - пише видання "Апостроф".