Рубрики
МЕНЮ
Максим Иванов
Короткострокова виборча кампанія завершилася і вже сьогодні України обирає новий парламент. Незважаючи на швидкоплинність самої передвиборної гонки і дефіцит часу на повноцінну підготовку політсил до боротьби за мандати, минула виборча кампанія все одно встигла подати певні тренди та мала свої особливості. Видання "Коментарі" разом з експертами детально обговорило минулу передвиборчу кампанію, підсумки якої ми дізнаємося вже сьогодні.
"Головна особливість в тому, що ця кампанія — коротка і відразу після президентських виборів. Тому багато хто розглядає її як 3-й тур президентських виборів, — зазначає голова Центру прикладних політичних досліджень "Пента" Володимир Фесенко. – Насамперед, звичайно, це стосується партії президента Володимира Зеленського – "Слуга народу". Все виглядає, як догравання шахової партії. Головні ролі – у фаворитів президентських виборів. Додалися лише два значущих гравці – партія "Українська стратегія" Володимира Гройсмана і партія "Голос" Святослава Вакарчука".
Однією з фішок практично кампанії політолог називає "технологію прем'єр-міністра".
"Ряд партій висуває свого лідера на роль керівника уряду. Мовляв, наш лідер буде кращим прем'єром, — пояснює Фесенко. — Таку технологію використовує "Батьківщина". Вони навіть петицію запустили з проханням підтримати Юлію Тимошенко в ролі прем'єра. Така передвиборна технологія працює з метою впливу на Зеленського, в коаліцію з партією якого рветься "Батьківщина". Аналогічним чином своїх лідерів пропонують в прем'єри "Опозиційна платформа – За життя" (Юрій Бойко), "Сила і честь"(Ігор Смешко), "Українська стратегія" (Володимир Гройсман)".
Серед негативних моментів глава ЦППД "Пента" назвав те, що вплинути на хід парламентської виборчої кампанії всіма силами прагне Росія. Набагато більше, ніж на президентських виборах.
"РФ грає на користь однієї конкретної політсили – партії Медведчука і Бойко. Майже щотижня з'являються інформаційні приводи щодо представників ОПЗЖ — з російської підводкою. Саме цю партію всіляко піарять російські канали, — каже Фесенко. – Парадокс у тому, що така підтримка Медведчука спрацьовує як бонус для "Європейської солідарності" (колишня БПП "Солідарність") Петра Порошенка. Фактично ми бачимо чергову гру на розрив країни, на протиставлення Заходу і Сходу. Цим нас намагаються повернути в минуле".
Головним трендом кампанії політолог вважає тренд на оновлення, який розпочався ще під час президентських виборів. За принципом: нове – проти старого. І тут тон задають "Слуга народу" та "Голос".
"Основна фішка, яка кинулася в очі всім, — масове "позеленіння" мажоритарних кандидатів, — говорить аналітик, політтехнолог Олександр Кочетков. — З мораллю у нас в політиці кепсько, тому дуже багато кандидатів вирішили примазатися до дивовижного успіху Володимиру Зеленському та його партії "Слуга народу". Тому майже всі плакати у нас — обов'язково на зеленому тлі, шрифт не відрізнити від шрифту "Слуги народу". А хто більш цинічний, той зареєстрував різні контори з поєднанням в назві "Слуга народу" — і висувається як би від них. Зеленський змушений був навіть робити заяву, що закликає виборців не купуватися на ці примітивні підтасування".
Друга фішка, на думку Кочеткова, в тому, що всі, хто може, спробували скопіювати манеру поведінки Зеленського: гумор, підкреслена простота, упор на відеозвернення тощо.
"Третя фішка: значна частина кампанії перемістилася в Інтернет, — продовжує аналітик. — У Фейсбуці вже зашкалює від реклами кандидатів. Свої боти з'явилися практично у кожної помітної партії. Причому, непрофесіоналізм, що переходить у тупість, з якої вони діють, напевно призведе до протилежного електорального результату".
Нагадаємо, видання "Коментарі" напередодні виборів проаналізував виборчі кампанії найбільш рейтингових партій.
Новини партнерів
Новини