Стало відомо скільки грошей регіони витратили на будівництво доріг і побудовано
Для будівництва доріг необхідні кошти і хороший менеджмент, гроші в країні є, а з менеджментом проблеми
Радник екс-голови Дніпропетровської ОДА Юрій Голік, показав офіційні дані Міністерства Інфраструктури про використання ОДА кожній області Дорожнього Фонду.
Лідером по використанню бюджетних коштів стала Дніпропетровська ОДА, це означає, що всі до копійки гроші Дорожнього Фонду перетворювали в якісні дороги практично день в день.
За його словами, всі процедури готували заздалегідь і цим всім займалася Команда ДніпрОДА на чолі з Валентином Резніченко та його радником Юрієм Голиком.
"Якщо вивести відсоток помісячно, то на Дніпропетровщині показник дорівнює 100%. Судячи за даними на інфографіці — майже так само і в Харківської області. Є області, які використовували 5-8%. Чемпіон (в переносному сенсі, звичайно ж) — Луганська область.
“У всіх областях, крім нашої, з Обласного Бюджету на дороги виділяється сума менше, ніж приходить Дорожній Фонд з держбюджету. Тільки ми в Дніпропетровській області разом з нашими друзями і колегами з Обласної Ради виділили з Обласного Бюджету кожен рік на дороги суму ще більшу, ніж Дорожній Фонд. В цьому році ця сума повинна бути 2 мільярди гривень з Обласного Бюджету. Це рекорд", — говорить Юрій.
Тим часом в одній з областей з показником використання коштів Дорожнього Фонду 8% — залишки на рахунках 4 мільярди. І ніхто не ворушиться перетворювати ці гроші у дороги", - сказав він.
За словами чиновника, в регіоні за чотири роки вони змогли з нуля створити дорожню галузь.
“Ми одні з небагатьох в країні, хто кожну дорогу процедурно робив окремо — аудит, проект, експертиза, торги, АМКУу, роботи, тех. нагляд, гарантія. Це повністю відрізняється від підходу багатьох областей — виділити сотні мільйонів на поточний ремонт, минути ProZorro, назаключать прямих договорів і розмазати сотні мільйонів гривень тонким шаром ямкового ремонту в дусі "срала, мазала, ліпила", а потім через рік робити теж саме", — зазначив Голик.
Екс-голова Дніпропетровської ОДА також зазначив, що хороші дороги — це менеджмент і гроші, гроші в країні є і Дніпропетровська область довела це на своєму прикладі.
"А менеджменту в 90% випадків немає. І це проблема. Дорогами повинні займатися менеджери, а не політики. І ключовий показник повинен бути один — тисячі кілометрів відремонтованих та побудованих доріг кожен рік", - сказав Голік.