В Україні сотня "штабів профі" веде інформаційну війну на Facebook

У соціальній мережі Facebook триває інформаційна війна, яку проводять сотні технологічних компаній і команд політиків

В Україні станом на вересень 2019 існувало понад 100 команд, які займаються інформаційними війнами в Facebook. Серед них 12-15 великих гравців – це технологічні компанії, команди політиків, креативні медіакілери. Про це на своїй сторінці в Facebook написав політолог, член незалежної пулу експертів ІНПОЛІТ Олег Постернак.

"2017 року Fb вперше обігнав в Україні за популярністю російські соцмережі і склав 10 мільйонів акаунтів. Разом з тим, почав формуватися ринок маніпуляції інформацією в Facebook. В Україні станом на вересень 2019 існувало понад 100 команд, які займаються інформаційними війнами в Facebook. Серед них 12-15 великих гравців – це технологічні компанії, команди політиків, креативні медіакілери”, - написав він.

За його словам, для створення більшості ботів компанії крали фото людей з Росії та Білорусі. Для якісніших ботів брали європейців. Натравлюють на них програму-парсер, яка ходить соцмережами та скачує потрібні фото. Інша програма автоматично заводить віртуальні телефонні номери. Також система автоматично розсилає запити на додавання друзів.

"Окрема команда займається процесом ведення ботів. Він теж напівавтоматичний. Деякі пости та коментарі райтери пишуть вручну і заганяють у програму, яка вже постить їх там, де потрібно", - додав Постернак.

"Вирощування власних армій ЛОМів, різке збільшення кількості підписників за десятки тисяч доларів, масований постинг потрібних меседжів у мережу псевдоінформаційних сторінок в Fb - основні функції комунікаційних команд. У середньому типовий користувач Facebook залишає 5 коментарів та робить один репост на місяць. Це результати глобального дослідження digital-трендів компанії We Are Social та платформи Hootsuite", - пише він.

За його словам, вважається, що для Fb важлива активна реакція на допис за короткий проміжок часу після його появи. Найкраще охоплення допису дає коментар, потім репост, а потім звичайні реакції. Коментар ще важливий як зброя для формування загального сприйняття інформації.

У 2019 р. соцмережі як джерело новин для українців уперше обійшли телебачення: 68% проти 66%.

Як повідомляло видання "Коментарі", Facebook з 5 березня 2020 року Twitter буде позначати і видаляти фейкові пости.