Головна Новини Суспільство робота і кар'єра Електронні трудові книжки: експерти оцінили ініціативу уряду
commentss НОВИНИ Всі новини

Електронні трудові книжки: експерти оцінили ініціативу уряду

Кабінет міністрів на засіданні 27 листопада підтримав ініціативу Мінсоцполітики запровадити в Україні електронні трудові книжки. При цьому зазначалося, що ніхто не буде забороняти продовжувати дублювати інформацію про свою трудову діяльність на папері

28 листопада 2019, 14:57 comments2315
Поділіться публікацією:
Електронні трудові книжки: експерти оцінили ініціативу уряду

Відповідний законопроект повинна підтримати Верховна Рада. Експерти прокоментували для видання "Коментарі" ці урядові плани.

"Трудова книжка потрібна не для розрахунку пенсії"

За словами голови Національної Ради економічного розвитку та Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексія Дорошенка, в деяких країнах роль трудової книжки грають рекомендації з попереднього місця роботи. Крім того, активно використовуються резюме, в тому числі розміщені на різного роду сервісах з пошуку роботи.

"У нас поки немає  тенденції до цього, зате є певного роду шахрайські речі, пов'язані з електронними даними, — зауважує Дорошенко. — У той же час, потрібно розуміти, що паперова трудова книжка – це пережиток минулого. Ми прийшли до системи, коли не важливо, скільки ти пропрацював. Важливо – скільки твоїх відрахувань потрапили в Пенсійний фонд. Трудова книжка потрібна хіба що, щоб підтвердити твою роботу за тією чи іншою спеціальністю. Але не для розрахунку пенсії".

Економічний експерт також звертає увагу на те, що завзяття нової влади щось скасувати, не налагодивши щось нове навряд чи можна вітати.

"Потрібно розуміти, як ті, у кого паперові трудові книжки, зможуть отримати доступ до паралельних – електронних – даних. Хто буде вносити ці дані? Як вирішити проблему з електронними ключами, електронними підписами, які є далеко не у всіх громадян передпенсійного віку? Питань вистачає. І відповіді на них, думаю, варто шукати, в тому числі, разом з профспілками", — зауважує Дорошенко.

"Без захисних механізмів електронний документообіг небезпечний"

Віце-президент Світового юридичного альянсу, старший партнер Адвокатської компанії "Кравець та Партнери" Ростислав Кравець вважає, що існування паралельних паперових та електронних трудових книжок може призвести до зловживань як з боку працівників, так і з боку роботодавців.

"Не здивуюся, якщо запису в електронній та паперовій трудових нерідко не будуть збігатися. А це буде нівелювати саму ідею електронної трудової книжки, — пояснює юрист. — Втім, у нас зараз взагалі нівелюють ідею електронних реєстрів. Адже держава не бере на себе відповідальності за збереження і незмінність електронних даних. У підсумку до них отримують доступ "треті особи". Ми вже бачили, як махінації з реєстрами власності (підробки електронних документів) приводили до рейдерських захоплень. Те ж саме може бути з будь-яким реєстром, поки держава не візьме на себе відповідальність і не почне реально захищати персональні дані громадян. А без налагодженої системи захисту, без відповідних законодавчих "запобіжників" введення електронного документообігу вкрай небезпечно".

"З підприємств можна зняти купу застарілого і непотрібного"

Керівник Фундації "Вища школа професійної політики" Олег Вострих впевнений, що ініціативу Мінсоцполітики відмовитися від трудових книжок вже давно слід було втілити в цивілізованій державі (якщо ми вважаємо себе такою).

"Впровадження цифрових технологій у світі давно стало буденністю. І поїздка президента Зеленського до Естонії, де втілена мрія "держава в смартфоні", повинна підштовхнути наші органи влади якнайшвидше переходити на надання послуг в інтернет режимі, — підкреслює Вострих. — Цілу купу непотрібного і застарілого може бути знятий з підприємств і фірм. Оформлення купи анкет, сувора звітність, вимоги до зберігання, підробка записів у трудових – все це може зникнути і спростити роботу. Тим більше, що всі дані є у Пенсійному фонді, куди надходить інформація про сплачені податки".

Підкреслюючи правильність ініціативи, експерт відзначає важливість того, як вона буде реалізовуватися, скільки фінансів на це виділять, хто і яким способом буде цим займатися.

"Знаючи, як в нашій країні будь-яка хороша ідея може бути зіпсована затягуванням термінів і "розпилом" коштів на її реалізацію, хочеться вірити, що новій владі вдасться вирішити питання швидко і технічно правильно. І без особливих витрат на здійснення цієї малої реформи документообігу", — резюмує Вострих.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/
comments

Обговорення

comments

Новини партнерів


Новини

?>
Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!