Ціни на пальне і вибори в США - чи є зв'язок
Як можуть (і чи можуть) результати виборів в США або можливі хвилювання після них відбитися на ринку нафтопродуктів в цілому - і на цінах на українських АЗС зокрема? Своєю думкою з виданням «Коментарі» поділився генеральний директора ТД «SunOil» (мережа АЗС), експерт ринку нафтопродуктів Леонід Косянчук
"Якщо розглядати нафтову Біржу як інструмент фінансово-сировинних спекуляцій, то абсолютно логічним і навіть неминучим буде коливання цін на нафту: біржові маклери використовують і куди менш значущі події, ніж вибори президента в США. Особливо, якщо мова йде про таких різновекторних претендентів. Перемога Трампа як прихильника видобутку сланцевої нафти є "бичачим" фактором (курс на зростання вартості - ред.), В той час, як перемога Байдена як апологета "зеленої енергетики" буде "ведмежим" фактором (падіння вартості - ред.).
Не можна також скидати з рахунків і вплив пандемії Covid-19. Минулого тижня через зростання випадків коронавируса і обмеження пересування в країнах Європи ціни на нафту впали більш ніж на 10%.
Ближче до дати виборів в США, проте, ф'ючерси на Brent подорожчали на 70 центів або 1.8% до $ 39.67 за барель. Немає ніяких сумнівів, що біржові маклери постараються максимально використовувати фактор виборів в США для підтримки високої волатильності котирувань - аж до офіційного вступу на посаду 46 президента США.
Вплив цінових ралі на нафту - досить тривала процедура, якщо врахувати, що мова йде про ф'ючерси на січень 2021 року. Швидше за все, ціноутворення на нафтопродукти буде як і раніше більшою мірою залежати від співвідношення "попит / пропозиція".
В Україні ж ціни на нафтопродукти залежать від європейських цін і курсу НБУ. Вплив на ціни українських АЗС як нафтових біржових котирувань, так і виборів (що місцевих в Україні, що виборів президента США) мізерно мало - і не є визначальним в короткостроковій перспективі.
З початку місяця ціна А-95 на європейському ринку коливалася від 420 $ / тн на початку жовтня до 337 $ / тн в кінці, а на ДТ, відповідно - з 350 $ / тн до 307 $ / тн. Середні ж ціни у вересні і жовтні мало чим відрізнялися: по бензину А-95 зниження цін не перевищувало 13 $ / тн, а по ДТ і того менше (9 $ / тн).
Слід також враховувати, що ринок скоро увійде в так званий "мертвий сезон" споживання, і до двох факторів впливу (вартість імпорту і курсу НБУ) на роздрібні ціни додасться третій - зниження попиту. Таким чином, я не бачу жодної причини для цінових коливань на АЗС найближчим часом".