Як правильно побудувати бізнес в сфері дитячого розвитку

Думкою про те, як реалізувати в Україні бізнес в сфері дитячого розвитку, про готовність держави допомагати і важливість самостійних рішень з виданням «Коментарі» поділився генеральний директор групи компаній STAR TIME, засновник мережі приватних дитячих садків «HAPPY TIME», талант-центру «STAR TIME» , приватної школи «STAR TIME PRIVATE SCHOOL» і літнього табору «STAR TIME CAMP» Олег Хороший, стан бізнесу якого аудитори оцінили в $ 10 млн.

"Щоб була можливість добре заробити на бізнесі в сфері дитячого розвитку, діяльність повинна бути з абонементною системою оплати. Це можуть бути курси, школи розвитку, дитячі садки, табори і так далі. Тобто те, що не передбачає точкові погодинні консультаційні або ігрові послуги.

При запуску такого бізнесу один з найважливіших пунктів - це офіційне оформлення документів і дозвіл на роботу в цій сфері. Обов'язково повинні бути ліцензії та дипломи спеціалістів, які безпосередньо працюватимуть в контакті з дітьми.

І, звичайно, потрібно враховувати початковий капітал для відкриття дитячого бізнесу. Він залежить від напрямку, в яке планується внесок коштів. Якщо ми говоримо про дитячі садки, то на своєму прикладі можу називати конкретні цифри. Початковий капітал становив близько 300 тис доларів. У цю вартість входить ремонт приміщення дитячого садка в 700 квадратів, де розміститься 5 груп, закупівля необхідного обладнання, перші гроші на рекламу, створення сайту, послуги маркетингу. Що стосується інших дитячих установ, наприклад, школа розвитку талантів, там порядок інвестицій набагато менше. При цьому потрібно розуміти, що і дохід значно менше.

Держава в деяких містах України готове допомагати розвитку бізнесів. У Києві, наприклад, вона компенсує батькам частину витрат на дитячі садки або дає путівки в дитячі табори. Але держава готова допомагати на етапі, коли у тебе вже щось є, а от новачкам складніше.

Досить успішно діє в Україні і система грантів. Якщо проект, який ви подаєте на фінансування, цікавий, то думаю, цілком можете отримати фінансування на його реалізацію. Але, як на мене, краще вибрати інший шлях - самому розвивати бізнес. Так вийде набагато швидше, тому що чекати допомогу доведеться довго.

Часто кажуть, що один ресторан - це плюс, два ресторани - це ще один плюс, а три ресторани - це вже збиток. Ефективність залежить від форми управління. Якщо це мережа розвиваючих дитячих центрів і у тебе керуюча компанія, то тоді це вигідно. Якщо ж ви тягнете все на власному ресурсі, або на ресурсі, безпосередньо, своїх філій, центрів, то, швидше за все, це утопічна ідея.

В цілому, мережа - це вигідна і зручна справа, якщо дивитися на неї в розрізі завдань, які вирішуються відразу по декількох об'єктах, а не по одному окремо. Це значно економить бюджет. Завдання маркетингу, піару, відділ продажів - вирішують проблеми заповнюваності всіх об'єктів. При правильному вибудовуванні організаційної структури компанії, можна отримати досить непогану систему в бізнесі, яка буде приносити дохід його власнику".

Читайте также