Реальне обкрадання споживачів поставили в віртуальному світі на потік

Виконавчий директор Союзу споживачів України Максим Несміянов поділився з виданням «Коментарі» думкою щодо зростання кібер-шахрайства в епоху корона-кризи. Він також розповів, як убезпечитися, і що робити, якщо ви все ж стали жертвою аферистів

Під час карантину як ніколи стало популярним кібершахрайство.

Замовляючи в інтернет-магазині ті ж шкарпетки (в світлі посиленого карантину, який ввели в Україні з 8 січня, - популярна тема), ми залишаємо персональні дані банківських карток. І може так виявитися, що шахраї отримають доступ до цих даних - і знімуть з вашої картки все...

Зрозуміло, що потрібно користуватися послугами лише перевірених платформ. Але аферисти навчилися робити дзеркала таких сайтів. І можуть вас "зловити" на цьому.

Перше, що необхідно зробити, якщо ви стали жертвою такого роду шахрайства, це зателефонувати в банк, з карти якого зникли гроші. І залишити заяву про шахрайські дії з вашою карткою. Банк розглядає такі заяви від 45 до 120 днів.

В реальності проблема вирішується швидше, якщо ви маєте рацію. У моєму випадку (а я відчув таке шахрайство на собі) на вирішення проблеми пішло менше 20 днів.

Коли запитуєте інформацію, куди пішли гроші, запитайте також інфу про сайт, який зняв гроші.

Наприклад, сайт, який обдурив мене, був зареєстрований... у Амстердамі. І таких зараз - вся географія світу.

Далі виходите на цей сайт - і починаєте листування (або робите телефонний дзвінок), з'ясовуючи, куди пішли гроші і на якій підставі. Як покупець послуг або товарів - просите надати акт виконаних робіт - що вам було надано (доставлено), в якому обсязі і головне - ким.

До щодо чесної схеми "позапланового" зняття коштів з вашої картки відноситься наступна. Коли ви реєструвалися на сайті, в обліковоу запису для покупки товару, ви підтвердили договір публічної оферти. І не звернули уваги, що в ньому зазначено: крім основних покупок, які ви робите на сайті, з вас можуть зняти щомісячну абонплату - енну кількість грн.

Тому, коли спочатку заходите на сайт, реєструєтесь, ознайомтеся, чи є там комісія або щомісячний платіж.

Обкрадання споживачів поставили на потік. І банки часом нічого не роблять.

Якщо банк після розгляду вашої скарги протягом встановленого терміну говорить, що проблем не виявлено і винні ви самі, тоді слід звернутися до кіберполіції - зі скаргою на шахрайські дій продавця (ст. 190 КК України). Якщо сайт зареєстрований не в Україні, можна написати заяву і по 212 статті КК - несплата податків.

Також можна звернутися в НБУ - як до держрегулятору. Повідомити, що відбулися несанкціонние дії, гроші зникли, а банк не допомагає.

Ну, а щоб не потрапляти в подібні історії, створіть віртуальну карту (легко робиться з мобільного додатка, з компа). І робіть все покупки тільки з неї. Там у вас буде певний баланс, після покупки грошей не залишиться, зняти їх буде неможливо.

Читайте также