Чому земельні законопроекти повільно просуваються в Раді

Ринок землі в Україні відкривається 1 липня. Які важливі рішення ще не прийняті - і чому? Своєю думкою з виданням «Коментарі» поділився генеральний директор асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) Роман Сластьон

До відкриття ринку с/г земель критично важливим є прийняття 5 законопроєктів, які стосуються наступних аспектів земельних відносин:

- дерегуляція і децентралізація – законопроєкт №2194;

- врегулювання електронних земельних торгів – законопроєкт №2195;

- про Фонд часткового гарантування кредитів у сільському господарстві, зокрема з метою викупу землі с/г виробниками – законопроєкт №3205-2;

- завершення процесу розпаювання шляхом приватизація земель державних підприємств – законопроєкт №3012;

- консолідація і усунення черезсмужжя с/г земель – законопроєкт ще в розробці.

Крім того, для повноцінної імплементації земельної реформи уряду потрібно прийняти ще понад 50 підзаконних актів, а часу на їх розробку і затвердження залишилося вкрай мало.

Земельні законопроєкти доволі повільно просуваються в Раді через бажання окремих груп зіграти на них, спробах блокування їх проходження для отримання політичних дивідендів. І хоч більшість розуміє суспільну значимість і правильність взятого курсу земельної реформи, без політичної волі президента такі законопроєкти не набирають необхідної кількості голосів підтримки.

***

Раніше президент асоціації "Український клуб аграрного бізнесу" (УКАБ), генеральний директор ІМК Алекс Ліссітса висловив виданню "Коментарі" думку, що агробізнес в Україні готовий проводити серйозні інвестиції . Але, схоже, держава в особі влади до цього не готова.

Читайте также