Фінмоніторинг, який запропонував Мінфін, зупиняє роботу і розвиток гральної індустрії в Україні

Керівник Всеукраїнської Ради Гемблінгу (Ukrainian Gambling Council, UGC) Антон Кучухідзе розповів виданню «Коментарі» про три важливі питаннях, які стоять на порядку денному в ракурсі розвитку грального бізнесу в Україні

Зараз для подальшого розвитку грального бізнесу важливо вирішити три актуальних питання.

Перше - врегулювання юридичного механізму по обранню членів КРАІЛ (Комісія з регулювання азартних ігор і лотерей).

В кінці жовтня у кількох членів комісії, яких набирали по так званій ковідной процедурі, закінчуються контракти. І важливо, щоб Кабмін обійшов колізію, яка є в законі про легалізацію азартних ігор. Суть в тому, що є пункт 2 і пункт 3 статті 7. І Кабмін повинен керуватися саме пунктом 2, згідно з яким прерогатива з відбору членів КРАІЛ знаходиться в руках виконавчої гілки влади. Тому що у Комітетів Верховної Ради (яким подібне право надає пункт 3) немає конституційних повноважень делегувати тих чи інших суб'єктів у конкурсні комісії для обрання керівництва виконавчих органів влади.

Тут важливі два паралельні процеси. Перший - розгляд ВР законопроекту 5207-1, який зніме цю колізію на користь Кабміну і Конституції України. Другий - Кабмін буде користуватися саме пунктом 2 статті 7. І призначить конкурс з відбору членів комісії за процедурою, яка прописана в профільному законі. За ковідної процедури, по добору, контракт підписували на рік. А згідно з процедурою, прописаною в спецзаконі, членів комісії вибирають на 4 роки. А 4 роки функціонування керівного складу означає 4 роки стабільної роботи даного держоргану. Відповідно - збільшення кількості ліцензій і грошей в бюджет країни.

Друге принципове питання - податковий законопроект 2715-д. Представники UGC взяли участь у робочій зустрічі на основі підкомітету в Податковому комітеті. Ми обмінялися думками з депутатським корпусом та іншими державними органами щодо того, якою бачимо фінальну версію даного законопроекту, щоб сприяти детінізації економіки та залученню інвестицій в країну. Ми підтримуємо базові положення, які були в першому читанні. Але зараз намагаємося врегулювати технічні терміни (дуже важливі для визначення тих чи інших процесів), а також - розширити поріг суми виграшу, який буде обкладатися податком для громадян України. Плюс - максимально лібералізувати поріг на виграш для іноземців. Тому що нам дуже важливо, щоб іноземний гравець йшов саме в українську юрисдикцію, а не їздив в інші країни з більш лояльною системою податку на виграш. Сподіваємося, що депкорпус прислухається до нашої експертизи.

Третє важливе питання - проект положення Мінфіну про фінансовий моніторинг. Ми подали 142 правки до цього документу! Сподіваємося на діалог з Мінфіном, тому що, м'яко кажучи, той проект фінмоніторингу, який він запропонував, зупиняє роботу і розвиток гральної індустрії в Україні. Певні технічні речі, пропоновані Мінфіном, неможливо виконувати.

UGC - єдина системна громадська організація, до якої входять найбільші бренди організаторів азартних ігор. Ми фактично представляємо голос переважної більшості ринку. І ми повністю підтримуємо те, що організатори азартних ігор повинні проходити фінансовий моніторинг. Але не в тому вигляді, який прописаний в даному проекті. У нинішньому варіанті він не дозволить організаторам азартних ігор працювати, не дозволить детінізувати дану сферу, а створить одні проблеми.

Сподіваємося на діалог з державою. Мінфін обіцяв другу робочу зустріч. Ми до неї готові. Ми готові проходити по кожному пункту нашої експертизи. Упевнений, що інтереси держави і бізнесу в одному - щоб сфера азартних ігор розвивалася, була соціально відповідальною, а бюджет наповнювався.

Читайте также