Кіно чи дрони: На що варто витрачати бюджетні кошти та які фільми потрібні Україні
Питання “кіно чи дрони” - досить складне. Якщо розглядати його таким чином, то ми, звісно, за придбання дронів. Однак, з іншої точки зору, задля того, щоб надалі Україна могла отримувати підтримку європейських та міжнародних партнерів, потрібно створювати фільми, історії та серіали, які будуть розповідати світовому глядачу про ситуацію в Україні, про жахи війни та поширювати наші наративи.
Важливо розуміти, що створення фільмів і серіалів з нашими
українськими наративами допомагає Україні залучати ще більше підтримки від міжнародних партнерів. Однак, тут виникає серйозне питання - як будуть
розподілені кошти, які виділяються з держбюджету, якщо, звісно, вони будуть
виділені. Гроші мають бути розподілені шляхом відкритих та дуже прозорих
конкурсів. Якщо, наприклад, розпорядник - Державне агентство України з питань
кіно, то потрібно перед проведенням конкурсів разом зі спільнотою виробити
стратегію. Потрібно чітко розуміти, що певний грошовий ресурс ми маємо
використати максимально ефективно, створити фільми, які принесуть для України ще
більше підтримки та фінансування. Це має бути відображено в стратегії. Якщо
використовувати кошти таким шляхом, то в цьому є сенс.
Якщо ж аналізувати досвід використання коштів Міністерством
культури України на серіали, які були виділені через непрозорий конкурс на
незрозумілий контент, тоді звісно у цьому немає сенсу.
Обурення суспільства цілком обґрунтовано, адже не зрозуміло, чим керувався Мінкульт, коли вибирав ті чи інші фільми та серіали під фінансування. Серіали, на які розподіляв кошти Мінкульт, дуже низької якості, і вони швидше за все не підуть на міжнародну аудиторію. Цей продукт, можливо, заповнюватиме якийсь внутрішній ринок. А нам потрібні фільми та серіали високої якості, спрямовані на закордонного глядача.
Якщо говорити про поширення наративів, то варто зазначити, що сьогодні багато міжнародних команд знімають фільми в Україні. Їм важливо розповідати історію нашої війни. Також важливо дати можливість українським художникам розповідати світові історії війни. Тематика може бути дуже широкою – історії про військових, волонтерів, суспільні теми, з якими сьогодні стикаються українці – евакуація, адаптація, бажання та неможливість з певних причин повернутися додому. Потрібно охопити якомога ширші аудиторії. Важливо створювати продукт, що вийде на міжнародну аудиторію.