УКРАИНА

материалы по теме:

Власть

Автомобілі поїдуть під Дніпром

0

Зведення підземного автомобільного тунелю від площі Перемоги до станції метро «Лівобережна» обійдеться у два з половиною мільярди гривень. Шляхопровід, довжиною у кілька десятків кілометрів, будуватимуть три роки. Хто вкладатиме гроші у будівництво десятиріччя, яке окупиться лише через треть століття?

Щоб вирішити вічну проблему Києва – затори – столичні чиновники зголосилися побудувати автомобільний тунель через головну артерію міста.

На сьогодні сім мостів, що сполучають Правий і Лівий берег міста, не справляються зі зростаючою з кожним днем кількістю автотранспорту. Навантаження на них удвічі перевищує норму. За словами директора «Інститута міста» Олександра Сергієнка, якщо зараз не вирішити проблеми переправляння з берега на берег, за два-три роки Лівобережжя і Правобережжя Києва житимуть автономно.

Будівництво підземного автомобільної дороги від станції метро „Лівобережна” до площі Перемоги затверджено Програмою будівництва та реконструкції дорожньо-транспортних об’єктів на 2007-2011 рр. Планується, що тунель пройде на кілька десятків метрів глибше від дна Дніпра, і, таким чином, буде ще глибшим, ніж метро. Копати почнуть у травні 2009 року, а здати дорогу планують в грудні 2012-го. Такі терміни виписані у документації, одначе з огляду на відсутність реальних інвесторів, кінцева здача об»єкту може бути пролонгована. Чиновники порахували, що орієнтовно будівництво коштуватиме 2,51 млрд грн., і вже зараз засумнівалися, що в міському бюджеті навряд чи коли-небудь такі гроші знайдуться.

«З огляду на те, що будівництво автомобільного тунелю буде достатньо затратним, ми залучатимемо кошти інвесторів. Звичайно ж, на конкурсній основі, - говорить перший віце-мер столиці Денис Басс. – Нещодавно комунальна корпорація «Київавтодор» надала пропозиції щодо внесення в програму соціально-економічного і культурного розвитку Києва на 2008 рік розробки технічно-економічного обґрунтування будівництва цього об’єкту на умовах концесії. І лише після розробки і затвердження цих обґрунтувань буде більш точно визначена вартість, строки виконання і зведення тунелю».

Якщо підземний тунель будуватимуть на кошти інвесторів, не виключено, що користування ним буде платним. Експерти переконані, що бізнесмени, які вкладуть гроші в це революційне для Києва будівництво, не прогадають і досить швидко отримають вагомі дивіденди.

KW підрахувала, як швидко вони це зможуть зробити. За даними ДАІ, в середньому такий тунель матиме пропускну спроможність приблизно в 20 тисяч автомобілів за добу. Якщо з кожного водія за наданий сервіс брати по 10 гривень оплати, за рік набіжить 73 млн. грн. Відтак, вартість прокладеного тунелю окупиться за 34 роки і лише після цього почне приносити прибутки.

Нині найболючішим місцем будівництва підземної дороги є її безпека. Думки столичних архітекторів розділилися. Одні переконують, що зведення такого тунелю є досить безпечним, оскільки він пройде на значній глибині. Інші твердять, що новий досить потужний об’єкт може зруйнувати деякі архітектурні пам’ятки національного значення, зокрема нижні печери Києво-Печерської Лаври, а за часом просісти і сам.

ПІДВЕРСТКИ

Коментар

Іван Салій, заступник міністра регіонального розвитку і будівництва:

- Будівництво такого тунелю – це наша мрія. Мова йде лише про наміри, це нам так хотілося б. Але зараз для цього немає ні фінансових, ні організаційних можливостей. Бо в Києві є більш нагальні завдання, які треба вирішувати. Зокрема, розвиток метрополітену. І тільки потім можна буде говорити про прокладання автомобільного тунелю. Тунелі Києву потрібні, проте немає інвесторів. До речі, якщо порівнювати будівництво нового моста через Дніпро і тунелю під ним, то їхні цінові показники приблизно однакові. Для тунелю не потрібна територія, яка може бути використана під забудову, - він проходить під землею і не зачіпає нічиїх інтересів. Для його прокладання не треба, скажімо, зносити Русанівські сади. Тож майбутнє – за тунелями.

Коментар

Анатолій Редзюк, директор Державного автотранспортного навколо-дослідного інституту:

- На сьогодні в столиці ситуація щодо транспортних потоків вже не керована. Київ може врятувати лише або багаторівневий естакадний рух, або автомобільні підземні тунелі. У Москві є такий, і під Ла-Маншем. Та поки що нам треба закінчити велике кільце довжиною 240 км, що почали будувати навколо Києва. На лінії цього кільця планується й зведення двох мостів через Дніпро. Тільки тоді, коли ми пустимо транзитний транспорт по кільцевій, не даючи йому заїжджати до міста, ми зрозуміємо, де і що треба будувати далі: потрібна магістраль, міст чи тунель. І перш ніж братися за будівництво підземної дороги, треба буде ретельно розрахувати, яким чином він окупиться. На мою думку, швидше за все, проїзд через такий тунель, буде платним.

ДО РЕЧІ

Основні шляхопроводи відремонтують до 2011 року

Програмою будівництва та реконструкції дорожньо-транспортних об’єктів на 2007-2011 рр. передбачено, що перед початком будівництва підземного тунелю площу Перемоги планують реконструювати. Почнуть ремонтні роботи у січні 2008-го року, а завершать у грудні 2011-го. Їх вартість складатиме порядку 1,35 млрд грн.

Також документ визначає зведення ще одного тунелю довжиною 2,5 км, що пройде від Подільського мосту під вул. Фрунзе до вул. Чорновола. Термін виконання робіт – січень 2010-го року – грудень 2011-го.

Планують також побудувати два мости через Дніпро (Подільський і Дарницький), звести 9 транспортних розв’язок, у тому числі поблизу станції метро «Дніпро», на перетині Дніпровської набережної і проспекту Возз’єднання, та на Харківській площі. Також запланована реконструкція 6 розв’язок, зокрема на Московській та Ленінградській площах, Шулявському шляхопроводі, на перетині проспектів Перемоги і Повітрофлотського. У цілому вартість реалізації програми складає 18, 704 млрд грн.

Під Дніпром уже копали

На сьогодні під Дніпром уже існує тунель, а можливо й цілих два. Ці бетонні споруди почали будувати в 1936 році як два «дублікати» Подільського і Дарницького мостів для підводного переміщення потягів під час війни. Кажуть, ідея зведення тунелів належала особисто товаришу Сталіну.

Для Києва це був грандіозний передвоєнний проект. Найдовший тунель назвали Південним. Він мав проходити за маршрутом Жуляни – Пирогово – Корчевате – острів Жуків – Дніпро – Осокорки. Будували підземні дороги понад 10 тис. людей, причому не послідовно, а паралельно – ділянками.

Кінцева довжина Південного тунелю мала бути завдовжки 6,5 км, а побудувати його планували за 8 років. За 5 років зробили близько кілометра, у тому числі і під водою. Від Жулян до Пирогово тунель мав пролягати відкрито, потім «нирнути» під землю, а потім і під воду. Роботи продовжувались і після початку осади Києва, одначе потім тунель заблокували арматурою і бетоном і взірвали.

До сьогодні збереглися фрагменти Південного тунелю по обидві сторони Дніпра (на Осокорках і на Жуковому острові) та один - на Оболоні.

Читайте новости Comments.UA в социальных сетях facebook и twitter.

Источник: Інна Ковалів, «KW»

Теги:

Версия для печати
328399
Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Партнеры портала

Price.ua - сервис сравнения цен в Украине
властьвласть деньги деньги стиль жизнистиль жизни hi-tech hi-tech спорт спорт мир мир общество общество здоровье здоровье звезды звезды
Архив Экспорт О проекте/Контакт Информатор

Нажмите «Нравится»,
чтобы читать «Комментарии» в Facebook!

Спасибо, я уже с вами.

   © «Комментарии:», 2016

Яндекс.Метрика Система Orphus