УКРАИНА

материалы по теме:

Власть

Оренда з відсотками

0

За рік кризи кількість автокредитів, які видали банки, скоротилася вдесятеро. Причина — відсотки зросли майже вдвічі (з 12–14 до 24–28% річних у гривні), а також небажання банкірів ризикувати: українське законодавство вкрай ускладнює відібрання заставних авто в неплатників.

У такій ситуації реальні шанси на купівлю машини на виплат дає тільки лізинг, усе про нього спробував дізнатися Weekly.ua

Полювання на клієнта

Застій на українському авторинку змусив продавців шукати альтернативні способи вилучення грошових знаків з кишень українців в обмін на бажаний автомобіль. Одним з таких способів, який автодилери вважають перспективним (та й банки, до речі, теж), виявився лізинг. І почалося полювання на клієнта. Сьогодні свої послуги клієнтам пропонують десятки лізингових компаній, серед яких найвідоміші Hertz Lease, «Оптіма Лізинг SIXT» і «Євро Лізинг». Крім цього, лізингові компанії розвиваються усередині автодилерської мережі або доволі тісно з нею співпрацюють (наприклад, «Порше Лізинг», «АІС-Лізинг», «Ілта Лізинг»). Є також банківські лізингові підрозділи в структурі фінансових установ — «VAB Лізинг», «Приват Лізинг», «УніКредит Лізинг» та інші. Словом, складається враження, що автолізинг як бізнес вигідний для підприємців. Але чи вигідний він для клієнтів?

Нема грошей — нема машини

Автолізинг — це здача внайми, або оренда, після закінчення якої сума виплаченої орендної плати може дорівнювати вартості авто (плюс відсотки), і тоді машина переходить у власність орендаря. Лізингоотримувач може викупити машину достроково, якщо в договорі є такий пункт.

Отже, ви укладаєте договір, платите авансовий внесок — від 20 до 35% (залежно від обраної компанії) і внесок за перший місяць оренди, отримуєте від компанії генеральне доручення на машину — і все: можна сідати за кермо і їхати. Уся процедура оформлення займає три-чотири дні.

Щомісячні платежі при лізингу рівні (ануїтетна схема погашення боргу), відсоткова ставка — від 10 до18% річних у гривні від залишкової вартості авто.

Словом, виходить щось на зразок автокредиту, причому за дуже вигідними на сьогодні ставками. Відмінність від кредиту тільки одна, але кардинальна: ви їздите не на своїй машині (нехай і заставній), а на чужій, що належить лізинговій компанії.

Якщо клієнт не внесе щомісячний платіж у встановлений термін, машину відразу відберуть, а усі раніше виплачені за неї гроші пропадуть.

Послуги «за спасибі»

Ризик для клієнтів лізингові компанії намагаються компенсувати різними поступками й додатковими послугами.

«У салоні моя Toyota Corolla коштувала 130 тис. грн., — розповів клієнт лізингової компанії Валерій Брусенцев. — Банк давав кредит тільки на три роки, а це не влаштувало мене, у лізинговій компанії мені надали розстрочку на п’ять років».

При оформленні договору лізингу не потрібно обов’язкового дозволу чоловіка (дружини) для його підписання, а іноді й довідки про доходи. Можна розплачуватися готівкою, а не через банк.

Також лізингова компанія часто бере на себе багато обов’язкових платежів: займається реєстрацією автомобіля в ДАІ, проходженням планового ТО, оплачує транспортний збір. У випадку аварії лізингодавач виступає посередником між клієнтом, страховиком і СТО. Компанія надає технічну допомогу, евакуатор, а в деяких випадках й іншу машину на час ремонту пошкодженої. На відміну від кредиту немає так званих прихованих платежів, щомісячних комісій, зате є можливість користуватися начебто пільговими умовами автострахування і розстрочкою страхових платежів, а страхуванням займається лізингодавач.

«У моєму випадку компанія покрила страховку каско, а це 7–9% від вартості машини на рік, заплатила за реєстрацію авто (700 грн.), ОСЦАВ (обов’язкове стахування цивільної автовідповідальності) і проведення щорічного техогляду — 1 тис. грн.», — розповів Валерій Брусенцев. Зрозуміло, розплачуватися за такі задоволення доводиться клієнтові — лізингова компанія включає всі ці витрати у вартість машини й накручує на них відсотки, фактично кредитуючи клієнта. Завдяки такому механізму зручний лізинг виявляється набагато дорожчим від кредиту, навіть незважаючи на більш низькі відсоткові ставки. «У середньому, за нашими оцінками, переплачувати за лізингову машину доводиться на 5–7% більше, ніж за кредитну», — пояснив голова правління банку «Хрещатик» Дмитро Гриджук. Утім, така плата за можливість кермувати без клопоту протягом усього терміну дії лізингового договору цілком прийнятна.

Оперативний або фінансовий?

В Україну лізинг автомобілів прийшов із Заходу, де лізингові компанії не ставили за мету освоєння ринку автокредитів. Закордонні фірми орієнтувалися на клієнтів, які хотіли лише рік-другий покататися на новій машині, потім повернути її і взяти натомість у лізинг нову. Це так званий оперативний лізинг. А тому, хто, покатавшись на орендованій машині, вирішував все-таки залишити її у себе, компанії пропонували фінансовий лізинг з можливістю викупити авто, але на більш витратних для клієнта умовах. У нашій країні є лише фінансовий лізинг.

У результаті, при лізингу є видатки, яких немає при автокредитуванні. Наприклад, клієнтові доведеться двічі заплатити за реєстрацію машини: перший раз — коли автосалон оформляє машину на лізингову компанію, і другий — коли авто реєструється на фізичну (або юридичну) особу. До того ж потрібно буде сплатити держмито при нотаріальному засвідченні договору про оренду автомобіля (1% від його вартості).

За словами Валерія Брусенцева, йому заборонено встановлювати додаткове обладнання, перефарбовувати авто, змінювати деталі без погодження з лізинговою компанією, а при поломці він зобов’язаний користуватися послугами тієї СТО, котру йому вкажуть, — і платити по повній.

Словом, зважившись на автолізинг, треба дуже уважно вивчити договір з компанією.

КОМЕНТАР

Павло Крапивін, заступник голови правління банку «Контракт»

Якщо говорити про лізинг у країнах Західної Європи й США, то, як правило, це full service leasing. Але це ідеальний варіант. В Україні, на жаль, часто клієнт бере машину фактично в кредит, тому що на нього покладають всі додаткові видатки з оформлення угоди й реєстрації авто. Такий варіант невигідний для споживача.

Що ж до лізингодавача, то, звісно, він більш захищений, бо є власником автомобіля. Щоправда, якщо клієнт не платить, постає проблема, як знайти машину й забрати її. Необхідно підключати виконавчу службу, доводити через суд, що платіж не внесли або є прострочена заборгованість. Плюсом у даній ситуації може стати те, що не потрібно організовувати публічні торги, як при заставному авто. Машина повертається на баланс лізингової компанії, що має право знову віддати її в лізинг або продати.

По матеріалам Weekly.ua.

Читайте новости Comments.UA в социальных сетях facebook и twitter.

Источник: Олексій Мужчина,Єгор Антонов спеціально для Weekly.ua

Теги:

Версия для печати
186170
Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Партнеры портала

Price.ua - сервис сравнения цен в Украине
властьвласть деньги деньги стиль жизнистиль жизни hi-tech hi-tech спорт спорт мир мир общество общество здоровье здоровье звезды звезды
Архив Экспорт О проекте/Контакт Информатор

Нажмите «Нравится»,
чтобы читать «Комментарии» в Facebook!

Спасибо, я уже с вами.

   © «Комментарии:», 2016

Яндекс.Метрика Система Orphus