Главная Новости Политика Генадій Москаль: «У нас немає Міністерства внутрішніх справ»
commentss НОВОСТИ Все новости

Генадій Москаль: «У нас немає Міністерства внутрішніх справ»

1 сентября 2008, 18:18
Поделитесь публикацией:
Генадій Москаль: «У нас немає Міністерства внутрішніх справ»

"МВС має бути цивільною структурою. Окремо від міліції. Міліція має бути в іншому будинку".

Інтерв’ю з Геннадієм Москалем ми прагнули давно. І саме на тему міграції, а не про "Жванію-подвійне громадянство".

Хотілося поговорити саме про міграцію, бо останні події зайвий раз підштовхували до Подерев’янського і його порівняннями України з Данією.

Хотілося поспілкуватися саме з Москалем, бо він є апологетом передачі міграції до МВС.

Окрім того, що народний депутат і радник Луценка.

Інтерв’ю виявилось не зовсім стандартним. Із деякими твердженнями важко було не погодитись, деякі, м’яко кажучи, навіювали сумніви.

Однак, у кожному випадку, нарешті ми отримали чітку і зрозумілу позицію Кабінету Міністрів стосовно того, кому має бути підпорядкована міграційна політика у державі. До цього часу про це говорилось натяками. Отож.

- Чому в Україні розгорнулась така неймовірна війна за не надто комерційну структуру? Адже це не Одеський припортовий, "Укрнафта" чи податкова?

- Це Ви мене питаєте? Якщо перефразувати передвиборчий лозунг Януковича: "Тому що непослідовний". Наш Президент. Цього року він звертається до Кабміну з вимогою створити єдиний орган у сфері міграції — Державну міграційну службу. Минулого року вводиться рішення РНБО про створення Державної міграційної служби. А тепер – кілька Указів проти Кабміну.

Кабмін написав, що таку службу не можна створити з нуля. Її десь треба зробити. На базі крупного органу. Якщо починати сьогодні із стільців, меблів, гаражів, комп’ютерів і персоналу … мине ще декілька років.

Чому така "торпеда" у створенні Державної міграційної служби? Адже той же Президент нас агітував, щоб ми проголосували за ратифікацію Угоди між Україною і ЄС про реадмісію. Ми все зробили. Євросоюз дав два роки, щоб ми підготувались. Ратифікували ще на початку року, от уже скоро рік закінчується – ми нічого не зробили. Абсолютно. Палець об палець не вдарили. Замість того втягнулись у війну "створювати-не створювати". Ясно, що потрібно створювати. Бо хто це все буде робити?

- Ну, щось все-таки робиться. Наприклад, пункти вже є для біженців….

- Справа в тому, що все воно має бути в одних руках. Якщо ми кажемо, що ми орієнтуємось сьогодні на Європу – то давайте орієнтуватись на Європу. Ну, давайте орієнтуватись навіть на нашого північного сусіда – Росію. Давно там є Державна міграційна служба. І подивіться, як вони виконали завдання по грузинсько-осетинському конфлікту. Скільки вони прийняли біженців, скільки вони розмістили пунктів. Навіть міжнародні інституції, які цим опікуються – Верховний комісар у справах біженців у тому числі – були задоволені. І ніхто не кричав, що воно у Міністерстві внутрішніх справ. І, до речі, воно у Міністерстві внутрішніх справ уже давним-давно. Служба створена у 99-ому чи 98-ому році – Государственная миграционная служба Российской Федерации.

Ми — єдина країна в Європі, яка не має власної міграційної служби. Тобто ви можете подзвонити в будь-яке наше консульство за кордоном і запитати, скільки у них проблем. Вони не знають до кого в Україні звертатися.

І те, що Кабмін прийняв передати пункти біженців і рештки тої міграційної служби, яка є в Держкомнацрелігії – це тільки для цього. По-перше, це повноваження Кабінету Міністрів. Конституційні. Де написано: "утворює, організовує і ліквідовує центральні органи виконавчої влади".

- Разом з тим, якщо ретельно прочитати Указ Президента, то суто юридично він більш правий.

- Чим?

- В Указі йдеться про створення окремого централізованого органу з міграції, а не про департамент в структурі МВС.

- Як його можна сьогодні створити окремим органом? Створити новий Державний комітет чи міністерство?

- Ну щось такого…

- Добре. Скільки років піде на його створення? Ми встигнемо до реадмісії? Ні, не встигнемо. Крім того, у Постанові Кабінету Міністрів так і написано: в МВС на рік. З наступним створенням центрального органу. Тобто він має окріпнути.

Чи може створимо при Службі безпеки, чи при Генеральній прокуратурі? Ні, звичайно. Ну, нема іншого. Для цього є Міністерство внутрішніх справ. Ми повинні звикати, що у всіх країнах міністерство внутрішніх справ займається внутрішніми проблемами. А ми вважаємо, що все що до МВС приєднується, воно є незаконним, неконституційним і т п.

- А яка різниця де той стільчик чи комп’ютер ставити: в МВС чи в іншому органі?

- Сьогодні треба прив’язати оперативну роботу до цивільних функцій. Це може зробити тільки міністерство внутрішніх справ. Новий центральний виконавчий орган у сфері міграції — це цивільна структура. Тому цивільна структура створюється при міністерстві внутрішніх справ. І використовує всіх паспортних і овірівських працівників, про що вже говориться багато років. Бо хто буде шукати тих, хто організовує транснаціональні перевезення нелегальних мігрантів? Це що, може зробити нова служба ? Хто може провести широкомасштабні операції в рамках України? Явно, що цивільні не можуть цього зробити.

Сюди треба залучати і патрульно-постову службу, і дільничних інспекторів, "Беркут".. тобто це було зроблено для того, щоби навести в Україні хоча би якийсь елементарний порядок.

Тут не має бути чиїхось амбіцій. Тут треба дивитись, хто може виконати сьогодні ті завдання і хто може взяти ту ударну хвилю, яка піде після вступу Закону про реадмісію. А якщо Європа нам в один день викине нам 10 000 мігрантів? Хто з цим може справитись, окрім Міністерства внутрішніх справ? Хто може їх детально перевірити, депортувати, утримувати? Тим більше, що всі ці 10 000, образно говорячи, напишуть заяви, що вони хочуть стати біженцями.

Якщо ми підписали з Євросоюзом угоду, ми маємо бути до цього готові. І передбачити можливі негативні наслідки. Ми ж нічого не робимо. Ми тільки розв’язали війну…

Ви візьміть інтерв’ю у Балоги, який є її ініціатором . Ну, не подобається йому Луценко, не подобається йому Міністерство внутрішніх справ. Але попереду мають стояти державницькі інтереси.

Якщо все це буде продовжуватись, то ми виступимо за денонсацію Угоди про реадмісію. І ви побачите, що Рада денонсує цю Угоду з Євросоюзом. А другого нема виходу.

- На нашу думку, її взагалі не треба було ратифіковувати

- Ви можете запитати Шешоріна (перший заступник голови Держприкордонслужби-ред.). Я на другий день, коли проголосував, подзвонив йому. Він — фахівець, основоположник нашої прикордонної служби. Кажу: "Павло Івановичу. Ви знаєте, що я цю проблему знаю, так як і Ви. Я щиро вибачаюсь перед всією Державною прикордонною службою, але я проголосував, бо довбана партійна дисципліна. Я голосувати не хотів".

Там один голос перевага була. Не проголосував би – і не було би його. Але зараз починається робота парламенту, і я починаю збір підписів за денонсацію цієї Угоди. Іншого виходу не бачу.

Далі подивіться. Що ми підписали? Усі хотіли прогнути спину перед Євросоюзом і показати, що Україна є європейською і цивілізованою. Що в результаті? Наші стоять як раби в чергах , непритомніють, . Щоб отримати візу — і пальці, і ноги, і відбитки очей і роговиці, і що хочете. Та ще гроші платять. Усі решта – їдуть в країну як в прохідній двір. Це вже повна дискримінація України.

Ми для кого підписали договір? Для дипломатів, депутатів. 450 може, а народ – стоїть у чергах? Що ми від цієї Угоди отримали? Та абсолютно нічого. Чим Україна стала? Збільшився туризм? Абсолютно. Збільшилась ціла купа збоченців, сексуальних маніяків. Уже ніхто не їде, у Таїланд чи подібні країни. Уже все їде в Україну. Це вже стало нормою життя.

Друге питання. Усі вони прослідували в Європу через Україну. Просто другого шляху нема. Усі інші шляхи позакривали. Звідки вони потрапили в Україну? Сто відсотків з Росії. Що ми можемо зробити? Та абсолютно нічого. Ми не маємо договору про реадмісію з Росією. Росія ніколи його не прийме. Мало того, Росія самостійно підписала Угоду про реадмісію з Євросоюзом.

Треба було тим, хто розробляв, підписати єдину Угоду: "Україна-Білорусь-РФ-ЄС". І щоб її ратифікували парламенти країн. Тоді би у нас не було ніякої проблеми.

Ще одне. Із ким ми маємо угоди про реадмісію? Та в основному з країнами типу Данії, які абсолютно для нас не є цікавими. З потенційними постачальниками нелегальних мігрантів – з жодною: Китай, В’єтнам, Шрі-Ланка, Індія, Афгінстан… Нам сьогодні треба мінімум з 20 країнами підписати Угоди про реадмісію. Ми ж нічого не робимо. Уже рік скоро минає, а ми ведемо якусь війну, незрозуміло кому вигідну. Якщо уряд хоче сьогодні щось зробити, то потім уряд спитає в МВС. Пройде два роки і Президент зможе запитати: "Вам все дали. Ви хотіли міграційну службу? Ми вам її створили. Де результат?".

- Чи є якась реакція на "міграційні війни" у євроструктур?

- Вони дивляться з нерозумінням. Вже три роки триває підготовка до вересневої київської конференції міністрів внутрішніх справ з питань міграції. От вони приїдуть, їм же посольства інформацію підготують. Скажуть – країна дикунів. Проводить міжнародну конференцію, щоб вчити інших, а сама не може розібратися між Банковою і Грушевського.

Я говорив із представниками Єврокомісії. Вони як люди виховані просто знизують плечима. Я говорив з Міжнародною організацією з міграції. ..Хто може мати які претензії? Верховний комісар у справах біженців? Його справа, щоб виконувалась Женевська конвенція по біженцях. А хто її буде виконувати – це справа уряду.

- Ви говорите, що МВС мусить ставати цивільним, а не силовим міністерством. Поки що вона виглядає саме силовим відомством.

- У нас немає Міністерства внутрішніх справ. По-перше, у нас нема Закону про Міністерство внутрішніх справ. Друге. Якщо ми маємо цивільного міністра, то МВС має бути цивільною структурою. Окремо від міліції. Міліція має бути в іншому будинку. А це має бути невеличке міністерство. Усі законопроекти розроблені. Лежать у Верховній Раді. Про "Систему органів внутрішніх справ". Де написано, що має бути національна міліція. Туди має входити Державна міграційна служба, антикорупційне бюро, МЧС, прикордонна міліція і прикордонна служба…

- Кому в такому разі буде підпорядкована нова міграційна структура? Управлінню чи міністру напряму?

- Напряму міністру внутрішніх справ.

- Цього року Указом Ющенка була створена комісія під головуванням Пукшина, яка мала би подати логіку реформування МВС. Щось подали?

- Ніхто ту комісію не збирав, і ніхто про неї не чув. Ви знаєте, не треба видумувати велосипед, коли він в Європі вже є. На Верховній Раді ви знайдете мій проект Закону про систему органів внутрішніх справ. Справа в тому: щоб розробити урядовий законопроект – це треба півтора року. Кабінет Міністрів – доки погодить з усіма, доки проведе 100 нарад, урядових комітетів, це проходить рівно півтора року.

- Якщо виходити з логіки цивільного МВС, то МЧС має стати теж структурою МВС. Чи погодиться Шандра стати підлеглим Луценка?

- Ну, давайте візьмемо останню повінь. Чим сьогодні сильна МЧС? Пожежниками – і більше нічим. Усі вони перейшли з МВС. Разом із технікою, своїми навичками. От я був у Чернівецькій області. Хоч один човен вони мали?

Чи подивіться – завал будинку в Дніпропетровську. Якби кинулася вся міліція, а їх десь там 20 000, взяла би по одній цеглині, Через 5 хвилин… Не треба було би екскаваторів. Такі біди стаються рідко. Але якщо вони стаються, то це має бути потужний орган. Де всі йдуть – і слідчі, і "Беркут", і "Сокіл", і УБОЗ,..

Подивіться на уряди інших країн: 7-8 міністрів. І подивіться у нас. Гігантоманія. Візьміть Польщу. Польське міністерство внутрішніх справ відповідає за все. Навіть за того голову сільської ради , який не підпорядковується у нас нікому. І який каже: "Мене вибрав народ, і йдіть ви всі подалі". У Польщі в системі внутрішніх справ : національності, релігія, картографія. Усі шахти приватні, а держконтроль техніки безпеки – за міністерством внутрішніх справ…

- За цією ж логікою, паспортна служба має бути теж не у міліції, а в цивільному МВС.

- В структурі Державної міграційної служби. Вона повністю має підпорядковуватись міністру, і не бути філіалами обласних управлінь внутрішніх справ.

- Міграційна служба, отож – це не "люди в погонах"?

- Ні в якому разі. Це повністю цивільні. Навіть новий директор міграційної служби… Був генерал-майор, його швидко розатестували, він звільнився з органів внутрішніх справ і призначений як цивільний. Державним службовцем.

(продовження буде)



Читайте Comments.ua в Google News
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.
comments

Обсуждения

comments

Новости партнеров


Новости

?>
Подписывайтесь на уведомления, чтобы быть в курсе последних новостей!