Данон в Україні: як 100-річний досвід молочного гіганта приживається в нашій країні

Портал "Коментарі" у рамках спецпроекту "Comm:Corp" з'ясував нюанси роботи компанії Данон в Україні, дізнався секрети успіху молочного гіганта і оцінив, наскільки успішний європейський підхід до управління великою компанією в нашій країні

Рівно 100 років тому, в 1919 році, іспанський фармацевт Ісаак Карассо створив в Барселоні перший у світі йогурт. Не минуло й року, як плід його роботи привів до створення компанії Данон, про продукцію якої почали дізнаватися в усьому світі. Сьогодні гігант молочного виробництва святкує своє сторіччя, а минулий рік був особливим для представництва Данон в Україні, яке відзначило 20-річчя своєї роботи. У рамках спецпроекту "Comm:Corp" журналісти порталу "Коментарі" привідкрили завісу компанії Данон в Україні і познайомилися з її діяльністю в нашій країні.

Український йогурт для Євросоюзу

Сьогодні Данон Україна - одна з найбільших компаній-виробників молочних та інших продуктів харчування. У нашій країні компанія присутня з більш ніж десятьма торговими брендами, причому не тільки йогурту, але і дитячого, а також медичного харчування, поєднуючи категорії продуктів для збалансованого та здорового харчування. Таке позиціонування не випадкове, адже той самий перший йогурт був створений в Барселоні саме в лікувальних цілях – в 20-ті роки минулого століття багато дітей в Іспанії страждали від кишкових інфекцій та дисбактеріозу. Опісля ж 100 років, зокрема, в Україні компанія виробляє продукцію, призначену для людей всіх вікових категорій з різними потребами - від наймолодших до людей похилого віку.

За два десятки років роботи Данон розширила виробничі потужності в Україні до двох заводів – у Херсоні та Кременчуці. На них, а також в центральному офісі в Києві працює близько 1 тис. осіб, при цьому нещодавно компанія, яка пережила кризу в 2017 році, анонсувала розширення і нові робочі місця, пов'язані з відкриттям нової лінії на заводі в Кременчуці. У загальній складності два підприємства переробляють понад 180 тис. тонн молока, сиру та кисломолочної продукції в рік. На сьогодні компанія в Україні входить у п'ятірку найбільших переробників молока, а з минулого року йогурти українського виробництва поставляються до Європейського Союзу. Так, щотижня Данон експортує в країни ЄС 10 тонн свіжої молочної продукції – йогурти для дітей від 3-х років, а також Активіа.

Примітно, що підрозділ Данон в Україні позиціонує себе саме як українська компанія, відсуваючи на другий план своє іноземне походження. Як запевнила генеральний директор Данон в Україні Наталі Алькер, весь персонал компанії український, за винятком її самої (Алькер – француженка, – ред.), а також директора з закупівель.

"Причетність до розвитку країни – це один з головних напрямків, за якими повинна рухатися компанія. Ми платимо всі податки, ми декларуємо всіх працівників, всі зарплати, йдеться про дуже великі податки. Але це справедливо, адже ми робимо хорошу інвестиція в країну", - підкреслює Наталі Алькер.

Досить самостійно український підрозділ компанії Данон в плані локального просування бренду. Як зазначає маркетинговий директор Данон в Україні Андрій Полуектов, всередині компанії існує особлива культура і є ціла система цінностей, що об'єднує всіх працівників у єдину команду.

"Для маркетолога це прекрасне місце для роботи і розвитку, оскільки у нас великий ореол автономності і незалежності. Ми самі вирішуємо, які бренди будувати, як нам їх розвивати, - каже Полуектов. - Зрозуміло, у нас є консультація зі штаб-квартирою - як з Парижем, так і з регіоном СНД. Ми маємо всю підтримку, яка нам потрібна, але в цілому ми самі вирішуємо, як нам позиціонувати, як розвивати бренди. Тому, поки багато міжнародних компаній на сьогоднішній день перебувають під жорстким контролем свого керівництва, ми в плані маркетингу робимо все самі".

новий спецпроект "Comm:Corp", в рамках якого наші журналісти проведуть цикл інтерв'ю з зарубіжними інвесторами, топ-менеджерами транснаціональних корпорацій, послами і експертами. Головні герої проекту – широко відомі особистості, які точно знають, що перешкоджає успіху України і як можна підвищити інвестиційну привабливість країни.