Головна Статті Бізнес історії успіху Данон в Україні: як 100-річний досвід молочного гіганта приживається в нашій країні
commentss НОВИНИ Всі новини

Данон в Україні: як 100-річний досвід молочного гіганта приживається в нашій країні

Портал "Коментарі" у рамках спецпроекту "Comm:Corp" з'ясував нюанси роботи компанії Данон в Україні, дізнався секрети успіху молочного гіганта і оцінив, наскільки успішний європейський підхід до управління великою компанією в нашій країні

28 серпня 2019, 13:00 comments14105
Поділіться публікацією:
Данон в Україні: як 100-річний досвід молочного гіганта приживається в нашій країні

Рівно 100 років тому, в 1919 році, іспанський фармацевт Ісаак Карассо створив в Барселоні перший у світі йогурт. Не минуло й року, як плід його роботи привів до створення компанії Данон, про продукцію якої почали дізнаватися в усьому світі. Сьогодні гігант молочного виробництва святкує своє сторіччя, а минулий рік був особливим для представництва Данон в Україні, яке відзначило 20-річчя своєї роботи. У рамках спецпроекту "Comm:Corp" журналісти порталу "Коментарі" привідкрили завісу компанії Данон в Україні і познайомилися з її діяльністю в нашій країні.

Український йогурт для Євросоюзу

Сьогодні Данон Україна — одна з найбільших компаній-виробників молочних та інших продуктів харчування. У нашій країні компанія присутня з більш ніж десятьма торговими брендами, причому не тільки йогурту, але і дитячого, а також медичного харчування, поєднуючи категорії продуктів для збалансованого та здорового харчування. Таке позиціонування не випадкове, адже той самий перший йогурт був створений в Барселоні саме в лікувальних цілях – в 20-ті роки минулого століття багато дітей в Іспанії страждали від кишкових інфекцій та дисбактеріозу. Опісля ж 100 років, зокрема, в Україні компанія виробляє продукцію, призначену для людей всіх вікових категорій з різними потребами — від наймолодших до людей похилого віку.

За два десятки років роботи Данон розширила виробничі потужності в Україні до двох заводів – у Херсоні та Кременчуці. На них, а також в центральному офісі в Києві працює близько 1 тис. осіб, при цьому нещодавно компанія, яка пережила кризу в 2017 році, анонсувала розширення і нові робочі місця, пов'язані з відкриттям нової лінії на заводі в Кременчуці. У загальній складності два підприємства переробляють понад 180 тис. тонн молока, сиру та кисломолочної продукції в рік. На сьогодні компанія в Україні входить у п'ятірку найбільших переробників молока, а з минулого року йогурти українського виробництва поставляються до Європейського Союзу. Так, щотижня Данон експортує в країни ЄС 10 тонн свіжої молочної продукції – йогурти для дітей від 3-х років, а також Активіа.

Примітно, що підрозділ Данон в Україні позиціонує себе саме як українська компанія, відсуваючи на другий план своє іноземне походження. Як запевнила генеральний директор Данон в Україні Наталі Алькер, весь персонал компанії український, за винятком її самої (Алькер – француженка, – ред.), а також директора з закупівель.

"Причетність до розвитку країни – це один з головних напрямків, за якими повинна рухатися компанія. Ми платимо всі податки, ми декларуємо всіх працівників, всі зарплати, йдеться про дуже великі податки. Але це справедливо, адже ми робимо хорошу інвестиція в країну", — підкреслює Наталі Алькер.

Досить самостійно український підрозділ компанії Данон в плані локального просування бренду. Як зазначає маркетинговий директор Данон в Україні Андрій Полуектов, всередині компанії існує особлива культура і є ціла система цінностей, що об'єднує всіх працівників у єдину команду.

"Для маркетолога це прекрасне місце для роботи і розвитку, оскільки у нас великий ореол автономності і незалежності. Ми самі вирішуємо, які бренди будувати, як нам їх розвивати, — каже Полуектов. — Зрозуміло, у нас є консультація зі штаб-квартирою — як з Парижем, так і з регіоном СНД. Ми маємо всю підтримку, яка нам потрібна, але в цілому ми самі вирішуємо, як нам позиціонувати, як розвивати бренди. Тому, поки багато міжнародних компаній на сьогоднішній день перебувають під жорстким контролем свого керівництва, ми в плані маркетингу робимо все самі".

picture

Європейські правила в українських реаліях

У той же час, локація компанії не відволікає її управлінців від завдання декларувати європейські правила і стандарти ведення бізнесу. Полягають вони в тому, що кожен співробітник може відчути свою значимість і сміливо проявляти ініціативу. У минулому році компанія оголосила про старт нової моделі управління, коли голос кожного – впливовий. Пояснюючи суть такого підходу, операційний директор Борис Жигалов, який раніше довгий час пропрацював у європейських країнах, каже: рішення повинні прийматися на максимально низьких рівнях. Мовляв, за рахунок цього можна було б забезпечити кращу динаміку і швидкість прийняття правильних рішень на відповідних рівнях.

При цьому в кожному підрозділі існують свої показники ефективності, які дають можливість комплексно оцінювати виконання працівниками їх обов'язків, а в разі необхідності – приймати необхідні для виправлення ситуації рішення у максимально короткі строки.

"Ми звертаємо увагу на падіння показників ефективності і з'ясовуємо причини, чому обрана стратегія була неправильна. Тоді плануються дії для усунення проблеми. Така система працює успішно, дозволяючи нам досягати потрібного рівня ефективності з року в рік", — ділиться секретами Борис Жигалов.

picture

Необхідна якість йогуртів забезпечується високими вимогами до якості молока. Співпраця з кожною фермою, яка поставляє молоко для Данон, починається з багатоступеневої перевірки відповідності якості.

"Ми починаємо співпрацю з того, що проводимо аудит, консультації, допомагаємо фермі вийти на той рівень, який нам необхідний, — пояснює Ліра Жоломанова, директор департаменту закупівель. — Тільки коли ферма пройшла всі етапи, укладається договір про постачання молока".

Ліра підкреслює: поки ферма не почне відповідати всім вимогам, ні про яку співпрацю не може бути й мови.

Важливою є географічна близькість постачальників – молоко не може поставлятися здалеку, адже тоді його якість помітно знизиться в дорозі. Відзначають в компанії і важливість дотримання санітарних норм. Крім того, в керівництві запевняють, що слідують світовим стандартам перебування тварин на фермах в комфортних умовах.

"Зелений офіс" і допомога фуд-банкам

У своїй діяльності компанія зробила особливу ставку на підвищення екологічної культури. Так, в минулому році компанія запустила ініціативу "Зелений офіс". В рамках руху на заводах Данон в Кременчуці та Херсоні, а також в центральному офісі, встановили урни, що дозволяють сортувати пластик, метал, скло та інше сміття. Успішно підтягнувши до цієї практики бізнес-центр, в якому знаходиться офіс компанії в Києві, були створені можливості для сортування відходів більш широкого кола учасників. Тепер це не тільки компанії, які сусідять з офісом Данон, але і співробітники, які можуть приносити сміття з хати, щоб здавати на переробку. Як зазначив Борис Жигалов, співробітникам такий підхід навіть видався захоплюючим.

picture

Ідеї ініціативи "Зелений офіс" активно популяризуються і в суспільстві, поза стінами компанії. Особливу увагу приділено вихованню підростаючого покоління: співробітники Данон регулярно виїжджають у літні дитячі табори, де в рамках ініціативи Go Camp, проводять навчальні заняття серед дітей, пояснюючи, навіщо потрібно сортувати сміття і як правильно це робити.

Також у компанії діє програма по зменшенню кількості відходів, які закопуються в землю. В рамках цієї програми відходи поділяються на упаковку і органіку, після чого перший вид відходів направляється на переробку або спалюється, а другий використовується для вироблення енергії в біогазових установках.

"Цей напрямок дає непоганий ефект. Як мінімум – всі наші співробітники однозначно підвищили свій рівень еко-культури. Ми на цьому не зупинимося і будемо рухатися в цьому напрямку", — резюмує Жигалов.

Компанія Данон не тільки включилася в боротьбу за екологію, але і активно співпрацює з фуд-банками. Продукція, яку компанія не встигла продати, але яка має актуальний термін придатності, відправляється туди. Одним з основних партнерів Данон у цій благодійній діяльності є київський фонд Food Bank. У загальній складності його представники забирають десять з одинадцяти відсотків продукції, яку Данон віддає на благодійність.

Робота над новими проектами, виготовлення смачних і корисних продуктів, захист навколишнього середовища, участь у благодійності – це далеко не повний список того, з чим компанія Данон підійшла до свого двадцятого року в Україні. Генеральний директор Наталі Алькер зводить успішну діяльність компанії Данон в Україні до наступної формули: "Данон – це здорові продукти та високі стандарти якості, і ми дійсно прагнемо цього".

picture

Як раніше повідомлялося, всеукраїнський інформаційно-аналітичний портал "Коментарі" представляє новий спецпроект "Comm:Corp", в рамках якого наші журналісти проведуть цикл інтерв'ю з зарубіжними інвесторами, топ-менеджерами транснаціональних корпорацій, послами і експертами. Головні герої проекту – широко відомі особистості, які точно знають, що перешкоджає успіху України і як можна підвищити інвестиційну привабливість країни.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: comments.ua
comments

Новини партнерів


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!